וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים לממשלה: הירידה במקדם ההדבקה תאפשר מניעת התפרצות במערכת החינוך

10.9.2021 / 14:30

חוקרי האוניברסיטה העברית העבירו דוח עדכני לפיו מצב התחלואה בקורונה הולך ומשתפר, בהתאם לתחזית מסוף אוגוסט. עוד עולה מהנתונים שצפויה הקלה בכמות הבידודים ובעומס במתחמי הבדיקות בחופשת הסוכות, ומנגד - כי הירידה בחולים הקשים היא תוצאה של היעדר נתונים מראש השנה

בווידאו: תדרוך מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש/צילום: לע"מ

חוקרי האוניברסיטה העברית הגישו היום (שישי) דוח עדכני לממשלה ולמל"ל, לפיו מצב התחלואה בנגיף הקורונה הולך ומשתפר. זאת, בהתאמה לצפי החוקרים מסוף חודש אוגוסט. בין הנתונים שהוצגו עולה כי מקדם ההדבקה ירד בהתאם לתחזית מתחת ל-1 - כך שתתאפשר מניעת התפרצות מחודשת בעקבות פתיחת מערכת החינוך. כמו כן, נכתב כי צפויה הקלה מסוימת בכמות הבידודים ובעומס במתחמי הבדיקות במהלך חופשת חג הסוכות.

לפי החוקרים, מספר הנדבקים המאותרים היומי הולך ויורד, נתון שניכר גם בירידת אחוז הבדיקות החיוביות. בתוך כך, מקדם ההדבקה הנמוך - שהגיע בהתאם לצפי החוקרים לפחות מ-0.85 - נותן שולי ביטחון מספקים למניעת חידוש ההתפרצות כתוצאה מפתיחת שנת הלימודים כסדרה.

עם זאת, חוקרי העברית הדגישו כי הירידה במספר החולים הקשים המאושפזים בבתי החולים הינה תוצאה ישירה של נתונים חלקיים בלבד שנאספו במהלך ימי החג ובסופ"ש. בעבר צניחה פתאומית דומה תוקנה רטרואקטיבית.

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
פתיחת שנת הלימודים בבית הספר שפירא, תל אביב/ראובן קסטרו

החוקרים ממליצים לחזור על מבצע הבדיקות המהירות במערכת החינוך, אותו הם מכתירים כ"מוצלח וסייע בזיהוי מוקדם של חיוביים". הם עוד ממליצים "לחלק להורים בדיקות אנטיגן לקראת תחלואת החורף".

בנוסף, נכתב בדוח כי "התרענו על שיבוש צפוי באורח החיים, והוא התרחש ומתבטא בבידודים רבים מאוד, לצד עומס במתחמי הבדיקות ונדרש לתגברן משמעותית". עם זאת, לפי תחזיתם - הקלה מסוימת תחול בשל חג הסוכות ובשל הירידה הצפויה במספר המאומתים בימים הקרובים: "היציאה הצפויה מסוכות עם אלפי נדבקים ליום (2000-5000) צפויה גם היא להקל על נושא הבידודים והעומס בנקודות הבדיקה".

עוד בוואלה!

ירידה קלה במספר חולי הקורונה שבמצב קשה, עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות

לכתבה המלאה
תור למתחם בדיקות קורונה בפתח תקווה 7 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
צפויה הקלה בעומס הבדיקות במהלך חופשת הסוכות. מתחם בדיקות בפתח תקווה, השבוע/ראובן קסטרו

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 7,813 ישראלים אובחנו חיוביים ביממה האחרונה. זאת, לאחר שבוצעו קרוב ל-135 אלף בדיקות, ו-6.31% מהן היו חיוביות, עלייה ביחס לשיעור הבדיקות החיוביות אמש. כמו כן, נוספו 40 בני אדם למניין המתים מקורונה, לאחר עדכון נתונים של המשרד - והוא עומד כעת על 7,319.

עוד עולה כי חלה ירידה קלה במספר החולים שבמצב קשה, שעומד הבוקר על 672, בהם 173 מונשמים. סך הכול מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ 1,069 חולי קורונה. מקדם ההדבקה נותר יציב ועומד על 0.8 בדומה לאתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully