וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער פרסם את שמות מועמדיו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 9:34

מועמדי סער להחלפת אביחי מנדלבליט הם עו"ד גלי בהרב-מיארה, המשנה ליועמ"ש למשפט ציבורי-חוקתי רז ניזרי והמשנה ליועמ"ש למשפט בין-לאומי רועי שיינדורף. שמותיהם ייבחנו לצד אחרים נוספים בוועדה המקצועית, והיועמ"ש הבא צפוי להיבחר מתוכם עד לסוף החודש

בווידאו: השר גדעון בריאיון לטל שלו בוועידת הג'ורזלם פוסט/צילום: ניב אהרונסון

שר המשפטים גדעון סער פרסם הבוקר (שני) את שמות מועמדיו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. המועמדים - עו"ד גלי בהרב-מיארה, המשנה ליועמ"ש למשפט ציבורי-חוקתי רז ניזרי והמשנה ליועמ"ש למשפט בין-לאומי רועי שיינדורף. שמותיהם ייבחנו לצד אחרים נוספים, והיועמ"ש הבא צפוי להיבחר מתוכם עד לסוף החודש.

אחת המטרות שהציב סער בתחילת כהונתו היא פיצול תפקיד היועמ"ש לשניים: יועץ משפטי לממשלה וממונה על התביעה הכללית. בחודשים האחרונים סער נפגש עם מומחים משפטיים כדי להתייעץ על המודל הנכון לפיצול התפקיד, והפיצול עצמו, אם יאושר על ידי הממשלה, יידחה לכהונתו של היועמ"ש הבא. עם זאת, כל מועמד שהגיש מועמדות לוועדה ידע כי פיצול התפקיד נמצא על הפרק, וסביר להניח שיהיה לזה משקל בבחירת המועמדים.

הוועדה לבחירת היועץ המשפטי לממשלה. משרד המשפטים, אתר רשמי
חברי הוועדה לאיתור היועמ"ש/אתר רשמי, משרד המשפטים

הוועדה המקצועית-ציבורית להצעת מועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה, בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס השופט אשר גרוניס, התכנסה היום לישיבתה הראשונה ודנה בסדרי עבודתה. חברים בה ח"כ צבי האוזר כנציג הכנסת, עו"ד תמי אולמן כנציגת לשכת עורכי הדין, פרופסור רון שפירא כנציג האקדמיה ושר המשפטים לשעבר דן מרידור כנציג הממשלה.

גרוניס עמד גם בראש הוועדה המקצועית-ציבורית לבחינת המועמדים לתפקיד עבור סער. הוא עמד גם בראש הוועדה שבחרה את היועמ"ש הנוכחי, אביחי מנדלבליט, שצפוי לסיים את תפקידו במהלך החודש.

גדעון סער, אביחי מנדלבליט. יונתן זינדל, פלאש 90
מנדלבליט וסער/פלאש 90, יונתן זינדל

בוועדה הקודמת ישב שר המשפטים לשעבר עו"ד משה נסים, ולצידו ח"כ ד"ר ענת ברקו מטעם הכנסת, עו"ד יחיאל כץ מטעם לשכת עורכי הדין , ושגרירת ישראל באו"ם לשעבר פרופ' גבריאלה שלו -מטעם האקדמיה.

הוועדה הפתיעה בזמנו את הממשלה כאשר המליצה על מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט כמועמד היחיד מטעמה, בניגוד לנוהג להמליץ על שלושה עד ארבעה מועמדים ולתת לממשלה לבחור אחד מהם. הנשיא גרוניס היה היחיד שהצביע נגד מועמדותו של מנדלבליט, לעומת ארבעה חברים שהצביעו בעד.

היועץ המשפטי לממשלה מופקד על מספר תחומים, בהם ראשות התביעה הכללית, ייצוג המדינה בערכאות, מתן ייעוץ משפטי לממשלה ולגופיה: היועץ המשפטי לממשלה הוא הפרשן המוסמך של החוק כלפי גופי המדינה, כמובן בכפוף לביקורת שיפוטית, מתן ייעוץ וסיוע לממשלה ולשר המשפטים בתחום החקיקה, וייצוג האינטרס הציבורי ושמירה על קיום החוק.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully