וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט בדימוס אשר גרוניס יעמוד בראש הוועדה לבחירת מועמדים לתפקיד היועמ"ש

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 22:39

גרוניס, לשעבר נשיא בית המשפט העליון, מונה לעמוד בראשות הוועדה בידי הנשיאה הנוכחית אסתר חיות ובהסכמת שר המשפטים גדעון סער. גרוניס עמד גם בראש הוועדה גם ב-2015, והוביל את ועדת האיתור לתפקיד יועמ"ש הכנסת ב-2020, אז נבחרה לתפקיד עו"ד שגית אפיק

השופט בדימוס אשר גרוניס, לשעבר נשיא בית המשפט העליון, יעמוד בראש הוועדה המקצועית-ציבורית לבחינת המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. גרוניס עמד גם בראש הוועדה שבחרה את היועמ"ש הנוכחי, אביחי מנדלבליט, שצפוי לסיים את תפקידו בדצמבר הקרוב. גרוניס גם עמד בראשות ועדת הבחירה ב-2015, והוביל את ועדת איתור המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי של הכנסת ב-2020, אז נבחרה לתפקיד עו"ד שגית אפיק

בהתאם להחלטת הממשלה בנושא קביעת הדרכים והתנאים למינוי היועץ המשפטי לממשלה - מונה גרוניס בידי נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות ובהסכמת שר המשפטים גדעון סער. המועמדים שייבחרו יתמודדו על התפקיד אותו ממלא היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מאז חודש פברואר 2016.

נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס בכנס בחיפה ב-6 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
יעמוד בראש וועדת איתור המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. גרוניס/שלומי גבאי

אחת המטרות שהציב סער בתחילת כהונתו הוא פיצול תפקיד היועמ"ש לשניים: יועץ משפטי לממשלה וממונה על התביעה הכללית. בחודשים האחרונים סער נפגש עם מומחים משפטיים כדי להתייעץ על המודל הנכון לפיצול התפקיד, והפיצול עצמו, אם יאושר על ידי הממשלה, יידחה לכהונתו של היועמ"ש הבא. עם זאת, כל מועמד שיגיש מועמדות לועדה ידע כי פיצול התפקיד נמצא על הפרק, וסביר להניח שיהיה לזה משקל בבחירת המועמדים.

הוועדה מונה חמישה חברים, בהם נבחרו עד כה ח"כ צבי האוזר כנציג הכנסת, עו"ד תמי אולמן כנציגת לשכת עורכי הדין ופרופסור רון שפירא כנציג האקדמיה. כעת נותר לאייש את נציג הממשלה - שר משפטים או יועמ"ש לשעבר.

עוד בוואלה!

8 נשים, שופט ערבי שצפוי להיבחר - ובלי אף חרדי: אלו המועמדים לבית המשפט העליון

לכתבה המלאה
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט 17 ביוני 2021. ראובן קסטרו
יסיים את תפקידו בדצמבר הקרוב. מנדלבליט/ראובן קסטרו

בוועדה הקודמת ישב שר המשפטים לשעבר עו"ד משה נסים, ולצידו ח"כ ד"ר ענת ברקו מטעם הכנסת, עו"ד יחיאל כץ מטעם לשכת עורכי הדין , ושגרירת ישראל באו"ם לשעבר פרופ' גבריאלה שלו -מטעם האקדמיה.

הוועדה הפתיעה בזמנו את הממשלה כאשר המליצה על מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט כמועמד היחיד מטעמה, בניגוד לנוהג להמליץ על 4-3 מועמדים ולתת לממשלה לבחור אחד מהם. הנשיא גרוניס היה היחיד שהצביע נגד מועמדותו של מנדלבליט, לעומת ארבעה חברים שהצביעו בעד.

היועץ המשפטי לממשלה מופקד על מספר תחומים, בהם ראשות התביעה הכללית, ייצוג המדינה בערכאות, מתן ייעוץ משפטי לממשלה ולגופיה: היועץ המשפטי לממשלה הוא הפרשן המוסמך של החוק כלפי גופי המדינה, כמובן בכפוף לביקורת שיפוטית, מתן ייעוץ וסיוע לממשלה ולשר המשפטים בתחום החקיקה, וייצוג האינטרס הציבורי ושמירה על קיום החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully