וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: שיחות הגרעין בווינה יתחדשו לפני סוף נובמבר

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 18:21

ראש צוות המו"מ של איראן אמר בתום שיחות שקיים עם בכיר באיחוד האירופי בבריסל כי הסכימו לחזור למו"מ: "המועד המדויק ייקבע בהמשך השבוע". מוקדם יותר דווח כי טהראן מוכנה לשוב לשיחות על חזרה להסכם הגרעין מ-2015 עם שלוש מדינות באירופה

ראש צוות המו"מ של איראן, עלי באגרי, אמר היום (רביעי) לאחר שקיים שיחות עם בכיר באיחוד האירופי בבריסל כי "הסכמנו על חידוש המו"מ על הסכם הגרעין בווינה לפני סוף נובמבר. המועד המדויק ייקבע בהמשך השבוע".

מוקדם יותר דווח בכלי תקשורת איראניים כי איראן מוכנה לשוב למשא ומתן עם שלוש מדינות אירופיות על חזרה להסכם הגרעין מ-2015. "איראן הביעה באופן רשמי נכונות לשיחות ישירות עם שלוש המדינות האירופיות שהיו חתומות על הסכם הגרעין", פורסם.

מתקן גרעין באיראן. AP
"הסכמנו על חידוש המו"מ על הסכם הגרעין בווינה לפני סוף נובמבר". מתקן גרעין באיראן/AP

בתוך כך, השליח האמריקני לנושא איראן רוב מאלי אמר השבוע בתדרוך לכתבים כי ממשל ביידן דן עם בנות בריתו בצעדים שניתן לנקוט נגד איראן אם תמשיך למשוך זמן ולא תשוב לשולחן המו"מ. מאלי סירב לפרט מהם הצעדים שארצות הברית בוחנת.

"הקדשנו הרבה מחשבה לגבי מה נעשה אם איראן לא תחזור למו"מ. יהיו לנו דרכים שונות להתמודד עם זה. יש לנו רעיונות ודיברנו עליהם עם בעלות הברית והשותפות שלנו באירופה ובמזרח התיכון", אמר מאלי.

עוד בוואלה!

איראן: מתקפת סייבר נרחבת השביתה תחנות דלק במדינה

לכתבה המלאה
רוברט מאלי  8 במאי 2018. AFP, אתר רשמי
"נשתמש בכלים אחרים כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", מאלי/אתר רשמי, AFP

השליח האמריקני ציין כי המאמצים הדיפלומטיים לחזור להסכם הגרעין משנת 2015 נמצאים "בשלב קריטי". הוא הדגיש כי ארצות הברית מודאגת מאוד מכך שאיראן גוררת רגליים ואינה חוזרת לשיחות בווינה. "התירוצים האיראנים מתחילים להיות מאוד שחוקים", אמר מאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully