וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: מתקפת סייבר נרחבת השביתה תחנות דלק במדינה

26.10.2021 / 13:33

הטלוויזיה הרשמית דיווחה כי מומחים פועלים לתיקון התקלות, שגרמו לתורים ארוכים מחוץ לתחנות הדלק. מתקפת הסייבר, אחת מני רבות שפוגעות באיראן בחודשים האחרונים, אירעה לקראת יום השנה השני למחאת הדלק. "חמינאי, איפה הדלק שלנו?", נכתב בשלט חוצות

בווידאו: תחנות דלק באיראן הושבתו בעקבות מתקפת סייבר/צילום: רויטרס

תחנות דלק ברחבי איראן חוו היום (שלישי) תקלות ושיבושים נרחבים בעקבות מתקפות סייבר נרחבת. בעקבות התקלות, נרשמו תורים ארוכים מחוץ לתחנות ברחבי המדינה. מתקפת הסייבר מתרחשת לקראת יום השנה השני למחאות הדלק של 2019, שדוכאו באלימות רבה על ידי המשטר.

"השיבושים בשעות האחרונות במערכות התדלוק בתחנות נגרמו על ידי מתקפת סייבר", דיווחה ערוץ הטלוויזיה הממלכתי. "מומחים טכניים פועלים לתיקון הבעיה ובקרוב התדלוק יחזור לשגרה". בתמונה שפורסמה ברשתות החברתיות מאחת התחנות נכתב על הצג "מתקפת סייבר 64411" - מספר הטלפון בלשכתו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי.

בתיעוד אחר שפורסם ברשתות החברתיות, נראה שלט חוצות בכביש מהיר שבו נכתב: "חמינאי, איפה הדלק שלנו?".

משרד הנפט אמר כי רק מכירות דלק באמצעות כרטיסים חכמים, שמוזילים את המחיר, נפגעו במהלך מתקפת הסייבר והלקוחות עדיין יכלו לרכוש דלק במחיר גבוה יותר. גורמים רשמיים הבטיחו שאין מחסור בדלק וכי יתר התחנות ייפתחו מחדש את מחר בשעות הצהריים.

תחנת דלק נטושה בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2021. AP
מאות נהרגו במחאת הדלק ב-2019. תחנה נטושה בטהראן, היום/AP
תור לתחנת דלק בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2021. AP
תור של מכוניות בכניסה לתחנת דלק בטהראן, היום/AP

בחודשים האחרונים כמה מערכות שלטוניות באיראן, בהן מערכת בתי הכלא, חוו מתקפות סייבר, שעליהן קיבלה אחריות קבוצת אופוזיציה למשטר. עם זאת, מזכיר מועצת הסייבר העליונה של איראן, אבולחסן פירוזאבאדי, אמר לטלוויזיה הרשמית כי "המתקפה הזאת בוצעה סביר להניח על ידי מדינה זרה. מוקדם מדי להכריז איזו מדינה זו ואיך היא עשתה זאת".

ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (במיל') עמוס ידלין, אמר כי "התקיפה על מערך תחנות הדלק באיראן מתבררת כמבצע סייבר נרחב ומרשים".

"‏אלפי תחנות משותקות, תורים ארוכים והתמרמרות ציבורית", צייץ. "‏המבצע מלווה גם במבצע תודעתי של מסרים המצביעים על המשטר והמנהיג העליון כאשמים במשבר".

תחנת דלק באיראן שהושבתה במהלך תקלות ברחבי המדינה, 26 באוקטובר 2021. טוויטר, צילום מסך
"מתקפת סייבר 64411". אחת מתחנות הדלק המושבתות/צילום מסך, טוויטר

הרפובליקה האסלאמית הייתה יעד למתקפת הסייבר המפורסמת ביותר בהיסטוריה, כשווירוס "סטוקסנט" פגע בתכנית הגרעין שלה לפני יותר מהעשור. לפי ההערכה הרווחת, הוא יוצר על ידי ישראל וארצות הברית. מנגד, ארצות הברית, ישראל ומדינות המערב האשימו בעצמן את איראן במתקפות סייבר נגד תשתיות חיוניות שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully