וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הביקורת: מאיר שטרית הודיע לשר גדעון סער על פרישתו מהוועדה למינוי יועמ"ש

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 8:36

לאחר שהממשלה אישרה את מינויו של השר לשעבר, הודיע שטרית לשר המשפטים כי החליט להסיר את מועמדותו מהוועדה לאיתור היועמ"ש הבא. זאת, בעקבות הביקורת על חברותו בוועדה, לאחר טענות כי שילם דמי שתיקה לעוזרת הבית שלו לאחר שהטריד אותה מינית. "דמי אינו הפקר"

השר לשעבר מאיר שטרית הודיע היום (שני) לשר המשפטים גדעון סער על פרישתו מהוועדה לאיתור היועמ"ש. זאת, לאחר התנגדות שרים למינוי, עקב טענות להטרדה מינית והסכם השתיקה שנחתם לכאורה עם עוזרת הבית שטענה כי הטריד אותה.

"אני מכבד את החלטתו של השר לשעבר מאיר שטרית. צר לי על עוגמת הנפש שנגרמה לו בשל היענותו לפנייתי", כתב גדעון סער בתגובה לפרישתו.

שטרית נימק את פרישתו מהוועדה במכתב לשר המשפטים וכתב כי "המתקפות הפרועות עליי וגם עלייך, שלא פסקו גם אחרי החלטת הממשלה, העלו אצלי הרהורים נוגים וצער. חוששני כי באווירה שנוצרה ללא שום הצדקה, ייפגע תהליך המינוי. אני מעוניין כי ייבחר האדם המתאים ביותר לתפקיד חשוב במעלה זה".

במכתב תקף השר לשעבר את הביקורת שעורר מינויו. "נדהמתי מההשתלחות הבוטה בי תוך הסתמכות על עלילה שקרית שאין בה אמת, תוך שימוש בשקרים של ממש כדי להגביר את המתקפות. דמי אינו הפקר, אני בז לכל המתחסדים והמתחסדות שבלי לבדוק לגופו של עניין התנפלו בעיוורון, כמוצאי שלל רב על נושא שנדוש כבר ונדון לפני כשמונה שנים, שכולו שקר ועלילת שווא. מצער שגם שרים ושרות שחלקם מכיר את עבודתי זה שנים רבות הצטרפו למקהלה, בלי לשוחח איתי ובלי שום בדיקה".

השר לשעבר וח"כ מאיר שטרית בלוויתו של השר לשעבר אהרון אבוחצירא 22 בספט 2021. ראובן קסטרו
מאיר שטרית/ראובן קסטרו

חלק מהמתנגדים לחברותו של שטרית בוועדה, הביעו הבוקר תמיכה בפרישתו. ח"כ נעמה לזימי (העבודה) כתבה כי "פרישתו של מאיר שטרית מהוועדה לאיתור היועמ"ש מתבקשת. על החברים בוועדת האיתור למשרה המשמעותית הזו - להיות אנשים ללא כל רבב. כאן זה רחוק מלהיות המקרה ומינויו היה מטיל דופי על ההליך כולו. כל מי שהצביע בעד המינוי הזה, לקח חלק בהלבנת ההתנהגות הפסולה הזו".

גם יו"ר נעמת חגית פאר כתבה דברים דומים והוסיפה כי "טוב יעשו גם מקבלי ההחלטות שיפיקו לקחים מהאירוע הזה ויבינו שהמבחן במדינת ישראל של שנת 2021 הוא לא רק המבחן הפלילי אלא גם זה הערכי ציבורי - קל וחומר מקום בו מדובר בוועדה שתבחר את אחד משומרי הסף החשובים של הדמוקרטיה ושל שלטון החוק בישראל".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער בישיבת סיעה, 25 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"צר לי על עוגמת הנפש שנגרמה לו". סער/פלאש 90, יונתן זינדל

בשבוע שעבר אושר מינויו של שטרית כחבר בוועדה לבחירת היועמ"ש הבא. זאת, בתום דיון סוער שבמהלכו השרות מרב מיכאלי, תמר זנדברג והשרים ניצן הורוביץ, עמר בר לב ונחמן שי תקפו את סער על החלטתו והצביעו נגד המינוי. השרות מירב כהן ואורנה ברביבאי יצאו ולא השתתפו בהצבעה.

במהלך הדיון בממשלה על מינויו של שטרית פרץ עימות בין שר המשפטים גדעון סער לשרים שהתנגדו למינוי, בעקבות הטענות להטרדה מינית והסכם השתיקה שנחתם לכאורה עם עוזרת הבית.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully