וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים להתרחב: הממשלה אשרה מינוי סגן שר נוסף

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 11:36

השרים אשרו בישיבה השבועית את מינויו של ח"כ מאיר יצחק הלוי מתקווה חדשה לסגן שר החינוך. יצחק הלוי הוא סגן השר השישי בממשלה והחבר ה-34 - מה שמגדיל עוד יותר את ממשלת בנט-לפיד לממדי הממשלה הקודמת של נתניהו וגנץ

בווידאו: בנט בישיבת הממשלה מתיייחס לשיחות הגרעין עם איראן/מערכת וואלה!

הממשלה אשרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את מינויו של ח"כ מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה) לסגן שר החינוך. יצחק הלוי הוא סגן השר השישי בממשלה והחבר ה-34 בה, ובכך מתקרב גודלה של ממשלת בנט-לפיד לגודלה של ממשלת נתניהו-גנץ, שהייתה מהגדולות בתולדות המדינה. היד עוד נטויה, כי הממשלה צפויה להמשיך להתרחב בקרוב: בבית היהודי מתכוונים למנות גם את ח"כ ניר אורבך לשר לעניני התיישבות. אם וכאשר זה יקרה, הממשלה תגדל ל-29 שרים ושישה סגני שרים.

ממשלת בנט-לפיד יצאה לדרך עם 27 שרים וארבעה סגני שרים ביום השבעתה ביוני האחרון, וכחודש לאחר מכן כבר גדלה עם שר וסגן שר נוסף - אלי אבידר שמונה לשר בלי תיק במשרד רה"מ, ויאיר גולן שמונה לסגן שר הכלכלה. יצחק הלוי מונה היום לסגן שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, במסגרת תפקיד סגן שר שהובטח לתקווה חדשה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. יצחק הלוי, ראש עיריית אילת לשעבר, הוצב במקום ה-7 ברשימת תקווה חדשה, שקיבלה בבחירות רק 6 מנדטים - הוא נכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי אחרי התפטרותו של השר זאב אלקין, והמינוי שלו לסגן שר, כח"כ נורבגי, חריג ותקדימי. עלות לשכת סגן שר מוערכת ב-1.8-2.2 מיליון שקלים בשנה.

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 5 בדצמבר 2021. אמיל סלמן, פול
מנופחת ובזבזנית? ישיבת ממשלת לפיד-בנט/פול, אמיל סלמן

כמעט כל חברי הקואליציה ישבו בממשלה הקודמת באופוזיציה לפני כשנה, ובזמנו - ביקרו ותקפו את ממשלת נתניהו-גנץ על גודלה. ממשלת בנט-לפיד מגיעה כעת לאותו גודל. ראש הממשלה נפתלי בנט יצא בשנה שעברה נגד ה"ממשלה המנותקת והמנופחת" ורה"מ החליפי, יאיר לפיד, אמר אז שמדובר ב"ממשלה מנופחת בזבזנית ומבישה של 34 שרים. לאנשים אין מה לאכול והם מחלקים לעצמם כסאות ומשרדים". גודל הממשלה היה חלק מרכזי ממצע יש עתיד מאז שהוקמה, עם התחייבות להקמת ממשלה צרה וצנועה של 18 שרים, ולפיד נהג לומר בעבר כי תפקידים מומצאים ומשרדים מיותרים הם "שחיתות שלטונית". מאז שהוקמה הממשלה החדשה לפיד נשאל מספר פעמים בנוגע להפרת ההתחייבות והודה כי "נכשלתי במספר השרים, אבל זה חלק מהדרך להקים ממשלה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דיון קבינט הקורונה 8 ביוני 2020. עמוס בן גרשום /לע"מ, אתר רשמי
מהגדולות בתולדות המדינה. ישיבה של ממשלת נתניהו-גנץ/אתר רשמי, עמוס בן גרשום /לע"מ

עם מינויו של יצחק הלוי לסגן שר, תקווה חדשה תהיה לשיאנית התפקידים והמשרדים בממשלה באופן יחסי לגודלה. המפלגה קיבלה 6 מנדטים בלבד אך קיבלה 5 משרדי ממשלה (משפטים, חינוך, תקשורת שיכון, ירושלים ומורשת) ל-4 שרים ועוד תפקיד סגן שר, וכן את ראשות ועדת החינוך בכנסת. 3 שרים מהמפלגה - גדעון סער, זאב אלקין, ויועז הנדל, התפטרו מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי ובמקומם נכנסו 3 מתמודדים נוספים מהרשימה, ממקומות 7-8-9. דני דיין, שהתמודד במקום ה-11 ברשימה, מונה ליו"ר יד ושם, אבי גנון, שהיה במקום ה-14, למשנה למנכל משרד החינוך, ונתנאל איזק, מקום 21 ברשימה לתפקיד מנכ"ל המשרד לעניני ירושלים ומורשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully