וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים תקים יחידת מצלמות למאבק בהשחתת שלטי נשים

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 10:12

לאחר שהושחתה תמונתה של ניצולת שואה, בית המשפט קבע כי עריית ירושליים תחויב לגייס עובדים ייעודיים בכדי להילחם בתופעת הוונדליזם של שלטי חוצות בהן מופיעות נשים. "לא יעלה על הדעת שפורעי החוק ינהלו את המרחב הציבורי - דמיינו שהיו משחיתים את כל הדמויות של גברים"

עיריית ירושלים תחויב לגייס עובדים ייעודיים שיגיבו לקריאות וונדליזם בזמן אמת, במטרה להיאבק בהשחתת דמויות נשים בשלטי החוצות - כך פסק היום (ראשון) בית המשפט המחוזי בירושלים. זאת, ברקע השחתת פניה של ניצולת שואה בתערוכת אומנות.

המרכז הרפורמי לדת ומדינה הגיש עתירה המנהלית לאחר שבתערוכה של צילומי ניצולי שואה, שהוצגה מחוץ לבניין העירייה בכיכר ספרא, הושחתה תמונתה של פגי פרנסס, ניצולת שואה כבת 95. תופעת השחתת שלטי נשים התרחבה בשנים האחרונות בירושלים. שלטים עליהם מופיעות נשים עוברים ונדליזם והמפרסמים סופגים נזקים של מאות אלפי שקלים. הדבר הוביל לכך שחברות רבות נמנעות מפרסום נשים, בדומה למקרה שפורסם בוואלה! בו מתחם העיצוב החדש "Dcity" נמנע מפרסום של יעל בר-זוהר, ועל שלטי הפרסום הופיע בעלה, גיא זוארץ, בלבד.

השחתת תמונות נשים בירושלים. 5 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
המפרסמים סופגים נזקים של מאות אלפי שקלים, השחתת שלטי נשים בירושלים./פלאש 90, יונתן זינדל

בדיון שנערך היום בעתירה, דרש המרכז הרפורמי לדת ומדינה כי העירייה תנקוט צעדים אפקטיביים להילחם בתופעה. נציג העירייה אילן ששון הודיע בדיון כי היא העירייה תקים יחידת מצלמות מיוחדת לאכיפת עבירות במרחב הציבורי. היחידה תעסוק בהשחתת רכוש, בין היתר בעקבות הנזקים הכבדים שגרמו ההפגנות נגד הרכבת הקלה."העיר הזו זה משהו מטורף 7/24 יש התפרעויות ובכל הפגנה משחיתים רכוש בכ-800 אלף שקלים", אמר ששון.

בדיון סיכמו הצדדים כי העירייה תקיים שולחן עגול עם נציגי המשטרה על מנת לגבש תכנית מסודרת למאבק בתופעה של השחתת תמונות נשים בשלטי ירושלים, ותגייס בתוך שלושה חודשים עובדים ייעודים שיגיבו לקריאות בעניין וונדליזם בזמן אמת.

עוד בוואלה!

ל' זה לא: התלמידה שהוטרדה מינית על ידי המורה שלה לנהיגה דורשת שיפסיק ללמד

לכתבה המלאה
השחתת תמונות נשים בירושלים. 5 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
תגובש תכנית מסודרת למאבק בתופעה/פלאש 90, יונתן זינדל

"לא יעלה על הדעת שפורעי החוק ינהלו את המרחב הציבורי", אמרה השופטת שירלי רנר בדיון, "צריך רק לדמיין תמונה הפוכה - עולם שבו משחיתים את כל הדמויות של גברים בעיר". עורכי הדין אורלי ארז-לחובסקי ואורי נרוב, מהמרכז הרפורמי לדת המדינה שהגישו את העתירה הוסיפו כי "בית המשפט הבהיר היום באופן שאינו משתמע לשתי פנים את חומרת התופעה של השחתת דמויות נשים במרחב הציבורי. אנחנו נמשיך לעקוב על מנת לוודא שהעירייה תפנים את דבריה הנכוחים של השופטת ותפעל על מנת להפוך את המרחב הציבורי בירושלים למרחב שנותן מקום שוויוני ומכבד לנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully