וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד כלא גלבוע בזמן הסרסור בסוהרות: "לבי איתן, הלוואי שיכולתי לתרום יותר"

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 18:53

באסם קשקוש התייחס לראשונה בשיחה עם מקורביו לפרשה שאירעה בעת שפיקד על בית הסוהר: "מביע אמפתיה עצומה למצבן". עם זאת, הבהיר כי לא ידע על האירוע בזמן אמת וכי הפנה את התיק לחקירה משטרתית ברגע שהדבר נודע לו: "אם הייתי יודע, הייתי פועל במהירות"

בווידאו: מפקד כלא גלבוע מעיד על בריחת האסירים/רוני כנפו

מפקד כלא גלבוע בזמן פרשת הסרסור בסוהרות, באסם קשקוש, התייחס היום (שלישי) לראשונה בשיחה עם מקורביו לפרשה ואמר כי "לבי עם הסוהרות, אני חושב על החוויות והתחושות שלהן. יש לי אמפתיה עצומה למצבן, והלוואי שיכולתי לתרום יותר כדי שהרגשתן תהיה טובה יותר".

קשקוש הבהיר בשיחה כי לא ידע על האירוע בזמן אמת וכי לו היה יודע היה פועל באופן מידי: "ברגע שנודעו לי הדברים, הפניתי את התיק לחקירה משטרתית. זו הייתה ההנחיה המידית כי מדובר בתיק ברמת חקירה משטרתית, שהיא הגורם המוסמך לבדוק את הטענות".

"שיתפתי פעולה באופן מלא עם החקירה, השבתי על כל השאלות, העברתי את כל המסמכים הרלוונטיים והעמדתי את עצמי ואת משרדי לרשות היחידה החוקרת", הוסיף מפקד הכלא, שהתיק נגדו נסגר מחוסר אשמה.

באסם קשקוש מפקד כלא גלבוע לשעבר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, מערכת וואלה!
"אמפתיה עצומה". באסם קשקוש/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
כלא גלבוע/פלאש 90, ללא

בעקבות חשיפת הפרשה, יו"ר סיעת מרצ, ח"כ מיכל רוזין, הגישה היום הצעת חוק שירות ביטחון הקוראת לבטל הצבת חיילים בשירות חובה ביחידות אחרות של משטרת ישראל ובשירות בתי הסוהר. "אין צורך ממשי בכך שחיילות ישרתו בבתי כלא, ועלול אף להוות סכנה לשלומן וביטחונן", אמרה ח"כ רוזין,"גיוס חובה הוא אמצעי שפוגע במגוון חירויות, ניתן להצדיקו למטרת ביטחון המדינה, אך ככל שמתרחקים מתכלית זו, הצדקה זו נחלשת".

מפקד כלא גלבוע פרדי בן שטרית העיד בשבוע שעבר בפני ועדת הבדיקה הממשלתית למחדל בריחת המחבלים, והזכיר בעדותו גם את "פרשת הסוהרות". במסגרתה הפרשה נאשם מוחמד עטאללה, אסיר עולם מארגון פתח, במעשים מגונים בסוהרות בכלא גלבוע.בן שטרית סיפר כי ב-2017 ביקש לכאורה ראני באשא, קצין המודיעין בכלא גלבוע, שבץ סוהרות באגף הביטחוני בהתאם לבקשות האסיר. בחקירתו ביחידה הארצית לחקירת סוהרים הודה קצין המודיעין כי ביקש ספציפית סוהרות מסוימות לאגף מאחר שעטאללה נקב בשמן.

עוד בוואלה!

המשטרה פותחת בבדיקה מחודשת של פרשת הסרסור בסוהרות

לכתבה המלאה

מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: support@walla.net.il בבקשה לחדול מעשיית השימוש ביצירה תוך ציון שם מלא ומספר טלפון וצרפו צילום ו/או קישור לדף הרלוונטי באתר.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully