וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בשב"ס: הריאיון של הקצין מכלא גלבוע עשוי לגרור הליך משמעתי

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 9:34

בריאיון שפורסם ב-N12 תקף קצין המודיעין של כלא גלבוע את מפקד הכלא על ניהול פרשת סרסור הסוהרות, וטען כי הוא מנסה להסיט את האש ממנו לאחרים. בתוך כך, בכיר במערכת אכיפת החוק תקף: "הפרקליטות יכלה להגיש כתב אישום אחרי עבודת המשטרה, לא ברור למה סגרה את התיק"

בווידאו: מפקד כלא גלבוע מעיד על בריחת האסירים/רוני כנפו

גורם בכיר בשב"ס ששוחח עם וואלה! אמר כי הריאיון שהעניק היום (שני) ראני באשא, קצין המודיעין בכלא גלבוע, נעשה ללא היתר וללא אישור, ועשוי לגרור הליך משמעתי. בריאיון שפורסם ב-N12 האשים באשא בעילום שם את מפקד כלא גלבוע פרדי בן שטרית בניהול כושל של פרשת סרסור הסוהרות, וטען כי הוא מנסה להסיט את האש ממנו לאחרים. באשא עצמו נחשד בעבר בפרשה.

"אנו זועמים על הריאיון שהעניק באשא ללא היתר וללא אישור", אמר הגורם. "הדברים שאמר אינם מייצגים את הארגון ועמדתו, בייחוד לאור פניית היועץ המשפטי של הארגון לפרקליטות בבקשה לפתוח מחדש את החקירה בעניינו. בשב"ס בוחנים כעת פתיחה בהליך משמעתי".

קצין המודיעין ראני באשא בפרשת הסוהרות. צילום מסך, צילום מסך
ביקש לכאורה לשבץ סוהרות באגף הביטחוני בהתאם לבקשות אסיר. באשא/צילום מסך, צילום מסך

"הכול מצוץ מהאצבע והזוי", אמר באשא. "הוא חושב שהוא עושה משהו חכם, אבל הוא יורה בנגמ"ש והוא לא יודע את זה", האשים את בן שטרית. "כנראה היועצים של אמרו אמרו לו 'אם אתה להסיט את זה לכיוון של הפרשה הזו - זה הזמן'".

בתוך כך, בכיר במערכת אכיפת החוק תקף את הפרקליטות על ניהול החקירה. "חוקרי היחידה הארצית לחקירות סוהרים העבירו לפרקליטות תיק חקירה רציני שכולל ממצאים המחזקים את החשד נגד קצין המודיעין להפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה. מסיכום המשטרה יכלו בפרקליטות להגיש כתב אישום ולנהל משפט, אך לא ברור מדוע הם החליטו לסגור את התיק למרות הממצאים החמורים שעלו שם".

"מצער לראות כי כלי התקשורת מעוותים את המתואר", אמר עורך הדין איל בסרגליק שמייצג את באשא, "נעשתה פנייה לקצין אשר הבהיר כי הוא מבקש אישור דוברות לצורך השיחה וכי אינו מוכן לדבר. חלף כך נעשה פרסום אשר בתוכו יש צפצופים שמצנזרים את כך שהקצין דורש שלא לראיין אותו בלי אישור דוברות. באשר לתוכן הדברים- כאמור מדובר בקצין מוערך ומעוטר זכויות אשר הטענות נבדקו בעבר והוכחו כמופרכות. כל נסיון לעורר תיק שנסגר הוא פסול וגורם נזק משמעותי לקצין על לא עוול בכפו".

כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
מפקד בית הסוהר יזומן למסור עדות. כלא גלבוע/פלאש 90, ללא

המשטרה הודיעה בשבוע שעבר כי היא פותחת בבדיקה מחודשת של הפרשה, וכי מפקד הכלא פרדי בן שטרית יזומן למסור עדות. בעדותו בפני ועדת הבדיקה הממלכתית לבריחת ששת המחבלים, אמר בן שטרית כי בבית הסוהר "סרסרו בחיילות חובה" ו"סיפקו חיילות חובה למחבלים לצרכים מיניים", במה שהיה להודאה הראשונה של בכיר בשב"ס בפרטים מאז שנחשפו ב-2018.

במסגרת הפרשה שהתרחשה ב-2017 דווח כי באשא ביקש לכאורה לשבץ סוהרות באגף הביטחוני בהתאם לבקשות אסיר. בחקירתו ביחידה הארצית לחקירת סוהרים הודה קצין המודיעין כי ביקש ספציפית סוהרות מסוימות לאגף מאחר שנקב בשמן. התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully