וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פותחת בבדיקה מחודשת של פרשת הסרסור בסוהרות

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 19:32

לאחר פניית שב"ס למשטרה ולפרקליט המדינה בבקשה לחקור את הפרשה, הודיעה המשטרה כי תזמן את פרדי בן שטרית למסור עדות. קצין בכיר במשטרה: "חבל שהנושא עולה רק במסגרת עדות בוועדה לבדיקת מחדל הבריחה ולא במסגרת עדות מסודרת"

בווידאו: מפקד כלא גלבוע מעיד על בריחת האסירים/רוני כנפו

המשטרה הודיעה הערב (חמישי) כי היא פותחת בבדיקה מחודשת של פרשת סרסור הסוהרות בכלא גלבוע, וכי מפקד הכלא פרדי בן שטרית יזומן למסור עדות. "חבל שהנושא עולה רק במסגרת עדות בועדה לבדיקת מחדל הבריחה ולא במסגרת פנייה ועדות מסודרת במשטרה", אמר קצין בכיר במשטרה.

שב"ס קרא היום לפרקליט המדינה, עמית איסמן, לחקור את פרשת סרסור הסוהרות בכלא גלבוע. "לא ניתן להתעלם מהאמירות", כתב היועץ המשפטי בשב"ס, תג"ד עירן נהון, במכתב ששוגר גם ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "ככל שסוהרים נטלו חלק כלשהו בהתנהגות פלילית בזויה כזו, אשר יש בה כדי פגיעה בגופן, בכבודן ובפרטיותן של המשרתות בארגון - האינטרס הציבורי והארגוני מחייב ירידה לעומקם של דברים והגעה לחקר האמת".

היום, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב פנה ליועמ"ש בבקשה לבחון מחדש את חקירת פרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע. המפכ"ל קובי שבתאי עדכן בשיחה שערך עם בר-לב כי גם במשטרה בוחנים את עדות מפקד כלא גלבוע. המכתב ששיגר בר-לב מגיע לאחר שהוועדה הממשלתית לבדיקת בריחת האסירים מהכלא הודיעה כי לא תעסוק בנושא.

כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
"מחייב ירידה לחקר האמת". כלא גלבוע/פלאש 90, ללא

לצד פתיחת התיק, חברי כנסת דורשים להקים ועדת חקירה ממלכתית בנושא. יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן (ימינה) שיגרה היום (חמישי) מכתב לשר לביטחון הפנים, בה ביקשה להקים ועדת בדיקה ממשלתית. ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית הודיע כי יגיש היום בקשה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית. יו"ר ועדת ביטחון הפנים, ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד), הודיעה כי תקיים דיון בנושא ביום רביעי הקרוב. "באמת שכבר אין מילים", אמרה.

בעדותו בפני ועדת הבדיקה הממלכתית לבריחת ששת המחבלים, אמר מפקד כלא גלבוע פרדי בן שטרית כי בבית הסוהר "סרסרו בחיילות חובה" ו"סיפקו חיילות חובה למחבלים לצרכים מיניים", במה שהיה להודאה הראשונה של בכיר בשב"ס בפרטים מאז שנחשפו ב-2018.

במסגרת הפרשה שהתרחשה ב-2017 דווח כי ראני באשא, קצין המודיעין בכלא גלבוע, ביקש לכאורה לשבץ סוהרות באגף הביטחוני בהתאם לבקשות אסיר. בחקירתו ביחידה הארצית לחקירת סוהרים הודה קצין המודיעין כי ביקש ספציפית סוהרות מסוימות לאגף מאחר שנקב בשמן. התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully