וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר לב ליועמ"ש: "לבחון מחדש את חקירת פרשת הסוהרות בכלא גלבוע"

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 14:28

השר לביטחון הפנים התייחס לראשונה לפרשה במכתב ששיגר למנדלבליט, וביקש לפתוח בבדיקת "הממצאים שעלו בחקירה והחלטת הפרקליטות לסגור את התיק נגד הסוהרים". הוא הוסיף כי "הדברים המתוארים מזעזעים". המפכ"ל עדכן כי גם במשטרה בוחנים את עדות מפקד הכלא

בווידאו: מפקד כלא גלבוע מעיד על בריחת האסירים/רוני כנפו

השר לביטחון הפנים עמר בר לב פנה היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לבחון מחדש את חקירת פרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע. המפכ"ל קובי שבתאי עדכן בשיחה שערך עם בר לב כי גם במשטרה בוחנים את עדות מפקד כלא גלבוע. המכתב ששיגר מגיע לאחר שהוועדה הממשלתית לבדיקת בריחת האסירים מהכלא הודיעה כי לא תעסוק בנושא.

בהודעה שפרסם אמר בר לב כי המליץ ליועמ"ש "לערוך בחינה נוספת של הממצאים שעלו בתיק החקירה שבוצעה על ידי היחידה לחקירות סוהרים וכן של החלטת הפרקליטות לסגור את התיק נגד הסוהרים המעורבים בפרשה". השר הוסיף כי "הדברים המתוארים בעדותו של גונדר משנה פרדי בן שטרית, שבוצעו לכאורה בסוהרות בשירות חובה, מעלים כבש ומזעזעים".

עומר בר לב. תומר נויברג, פלאש 90
התייחסות ראשונה. בר לב/פלאש 90, תומר נויברג

לדבריו קדמה הודעת יו"ר ועדת הבדיקה למחדל הימלטות ששת המחבלים כי חקירת הסרסור בסוהרות אינה תחת סמכותה, על אף שעדות מפקד הכלא שעוררה את הפרשה מחדש הובאה במענה לשאלת החברים בה. "נושא זה, שעניינו חשד להתנהגות פסולה כלפי סוהרות לפני שנים מספר, אינו עניין לבדיקתנו. מה עוד שנמסר כי עניין זה נחקר בעבר", אמר יו"ר הוועדה.

בעדותו אמר בן שטרית, שלא היה מפקד הכלא באותה עת, כי בבית הסוהר "סרסרו בחיילות חובה" ו"סיפקו חיילות חובה למחבלים לצרכים מיניים", במה שהיה להודאה הראשונה של בכיר בשב"ס בפרטים מאז שנחשפו ב-2018.

בכנסת כבר עלתה דרישה לוועדת חקירה פרלמנטרית. היום הגיש ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) ליו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, בקשה רשמית להקמת הוועדה. "הפרטים המזעזעים העולים מהפרסומים אודות מערכת מסואבת הקיימת בין מפקדים בכירים בשירות בתי הסוהר לבין הנהגות המחבלים בכלא מחייבים חקירה ובדיקה דחופה אודות ההתנהלות הכוללת של שירות בתי הסוהר ומפקדיו בעניין זה".

ועדת החקירה למחדל הבריחה | עדותו של מפקד כלא גלבוע. מודיעין 25 בנובמבר 2021. פלאש 90, אתר רשמי
בן שטרית מעיד בפני הוועדה, היום/אתר רשמי, פלאש 90

במסגרת הפרשה שהתרחשה ב-2017 דווח כי ראני באשא, קצין המודיעין בכלא גלבוע, ביקש לכאורה לשבץ סוהרות באגף הביטחוני בהתאם לבקשות אסיר. בחקירתו ביחידה הארצית לחקירת סוהרים הודה קצין המודיעין כי ביקש ספציפית סוהרות מסוימות לאגף מאחר שנקב בשמן. התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות.

היחיד שנשפט מתוך כלל המעורבים הוא האסיר עצמו, מוחמד עטאללה מארגון פתח, שמרצה מאסר עולם. כתב האישום הוגש נגדו בסעיף של מעשים מגונים בסוהרות. לאחר שעלתה הפרשה לכותרות נטען כי פיקוד בית הסוהר ידע על המעשים וטייח אותם עד לחשיפה בתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully