וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבדיקה לבריחת המחבלים לא תבחן את פרשת הסרסור בסוהרות

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 13:24

למרות הודאת מפקד הכלא, יו"ר הוועדה קבע כי לא תבדוק את השימוש בסוהרות לסיפוק צרכים מיניים של מחבלים: "לא ענייננו, והנושא נחקר בעבר". גורמים בלשכת השר בר לב טענו כי יכלו לבחור אחרת: "המנדט שקיבלו נרחב". ח"כ מהציונות הדתית הגיש בקשה להקמת ועדת חקירה בכנסת

בווידאו: מפקד כלא גלבוע מעיד על בריחת האסירים/רוני כנפו

ועדת הבדיקה לבריחת המחבלים מכלא גלבוע הודיעה היום (חמישי) כי לא תבחן את פרשת הסרסור בסוהרות. בכך סתרה את עמדתם של גורמים בלשכת השר לביטחון הפנים עמר בר לב, לפיה הדבר נמצא בתחום סמכותה. האפשרות שהוועדה תעסוק בנושא על אף שלא זו מטרתה עלתה לאחר שחבריה שאלו את מפקד הכלא, גונדר-משנה פרדי בן שטרית, על הסרסור בחיילות חובה ששירתו בשב"ס לסיפוק צרכים מיניים של אסירים.

יו"ר הוועדה הסביר כי "אתמול הזכיר מפקד בית סוהר גלבוע בעדותו את הנושא של, כדבריו, 'הסרסרות בסוהרות חיילות'. מטבע הדברים, עלה הנושא לכותרות. נשמעו אמירות שלפיהן נושא זה טעון בדיקה, וכן עלתה האפשרות שוועדת הבדיקה שלנו תבדוק את הנושא".

"ועדת הבדיקה מוצאת לנכון להבהיר כי נושא זה, שעניינו חשד להתנהגות פסולה כלפי סוהרות לפני שנים מספר, אינו עניין לבדיקתנו. מה עוד, שנמסר כי עניין זה נחקר בעבר. סומכים אנו על הגורמים המוסמכים כי יתנו דעתם לסוגיה זו שעלתה אתמול", הוסיף.

בית כלא גלבוע לאחר בריחת אסירים ביטחוניים, 6 בספטמבר 2021. אלי אשכנזי
חיפושים אחרי האסירים ליד כלא גלבוע/אלי אשכנזי

מוקדם יותר היום, אמרו לוואלה! גורמים בלשכת השר לביטחון הפנים כי "מנדט הוועדה הוא נרחב מאוד. בכתב המינוי צויין כי הוועדה תבדוק ותקבע ממצאים, מסקנות והמלצות באשר למכלול ההיבטים הפרטניים והמערכתיים שהאירוע מעורר וככל שהוועדה תמצא מקום לבחון היבטים נוספים, היא תוכל לעשות זאת".

השר בר לב סירב להתייחס לדברים בעצמו. "מעבר לכך, מסיבות משפטיות השר מנוע מלהתייחס לדברים שעלו אתמול בוועדה", אמרו הגורמים.

עוד בוואלה!

דרישה ציבורית לפתוח מחדש את חקירת הסרסור בסוהרות: "משבר אמון חמור"

לכתבה המלאה

הצעה לוועדה נפרדת

לאחר ההחלטה, ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) הגיש ליו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, בקשה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשה. "הפרטים המזעזעים העולים מהפרסומים אודות מערכת מסואבת הקיימת בין מפקדים בכירים בשירות בתי הסוהר לבין הנהגות המחבלים בכלא, המגיעה עד כדי שימוש בסוהרות ובחיילות חובה לסיפוק מחבלים היושבים בבתי הכלא על עבירות ביטחוניות, מחייבים חקירה ובדיקה דחופה אודות ההתנהלות הכוללת של שירות בתי הסוהר ומפקדיו בעניין זה", כתב.

ועדת החקירה למחדל הבריחה | עדותו של מפקד כלא גלבוע. מודיעין 25 בנובמבר 2021. פלאש 90, אתר רשמי
העדות לא תיבחן במסגרת הוועדה. בן שטרית/אתר רשמי, פלאש 90

בעדותו בפני ועדת הבדיקה הממלכתית לבריחת ששת המחבלים אמר מפקד כלא גלבוע פרדי בן שטרית כי הפרשה היא "אירוע חמור ומכונן בבית סוהר גלבוע, שהיווה נר לרגליי". בן שטרית, שלא היה מפקד הכלא באותה עת, הודה כי בבית הסוהר "סירסרו בחיילות חובה" וכי "סיפקו חיילות חובה למחבלים לצרכים מיניים".

במסגרת הפרשה נאשם מוחמד עטאללה, אסיר עולם מארגון פתח, במעשים מגונים בסוהרות בכלא גלבוע. עוד נטען כי פיקוד בית הסוהר ידע על המעשים וטייח אותם עד לחשיפת הפרשה בתקשורת. עם חשיפת הפרשה דווח כי ראני באשא, קצין המודיעין בכלא גלבוע, ביקש לכאורה לשבץ סוהרות באגף הביטחוני בהתאם לבקשות האסיר. בחקירתו ביחידה הארצית לחקירת סוהרים הודה קצין המודיעין כי ביקש ספציפית סוהרות מסוימות לאגף מאחר שעטאללה נקב בשמן. התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully