וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה ציבורית לפתוח מחדש את חקירת הסרסור בסוהרות: "משבר אמון חמור"

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 14:20

עמותות, ארגוני נשים ורבים נוספים קראו להעמיק בחקירת הפרשה שהתרחשה ב-2017 לאחר שמפקד כלא גלבוע הפך לבכיר הראשון בשב"ס שמודה בפרטים. בנעמת אמרו כי לפי הגרסה שאימת "ההתנהלות בבית הסוהר עולה עד כדי חשדות פליליים", והסוהרות המעורבות ביקשו "לחדול מהטיוח המביש"

בווידאו: מפקד כלא גלבוע מעיד על בריחת האסירים/רוני כנפו

הודאתו של מפקד כלא גלבוע בפרטי פרשת הסרסור בסוהרות הובילה לדרישה לפתוח מחדש את החקירה. חלקים גדולים בציבור כלל לא הכירו את הפרשה שהתרחשה ב-2017, ונחשפה שנה לאחר מכן. ברשתות החברתיות הופתעו לגלות כי המחבל שהטריד סוהרות היה היחיד שנענש, בעוד שרשרת הפיקוד חומקת מאשמה ואף ממשיכה לעבוד בשירות בתי הסוהר (שב"ס).

עמותות, ארגוני נשים וחלק מהסוהרות המעורבות קראו לבדוק את החשדות לעומק. "מצער להבין שרק היום מוכנה המערכת להודות במעשים האיומים הללו, לאחר שניסו במשך שנים להציג את מרשותיי באופן משפיל ומבזה לא רק בפעולות אלא גם בתגובות", מסרה עו"ד קרן ברק, המייצגת שתי סוהרות בפרשה. "שתי הסוהרות המיוצגות במשרדנו יקבלו את יומן בבית המשפט בהליכים אזרחיים שהוגשו נגד המדינה ואין לי כל ספק כי עתה, עם חשיפה, הגיע הזמן לפתוח מחדש את התיקים נגד הקצינים ולחדול מהטיוח המביש".

כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
טיוח והשתקה. כלא גלבוע/פלאש 90, ללא

יו"ר נעמת חגית פאר שיגרה מכתב מכתב למפכ"ל קובי שבתאי בו כתבה כי יש "לפתוח מחדש את תיק החקירה בפרשת החשדות החמורים לפיהם אסירים ביטחוניים הטרידו מינית סוהרות בכלא גלבוע תוך ידיעה ואף שיתוף פעולה מצד הממונים עליהן בשב"ס".

פאר הדגישה כי "הדברים חמורים במיוחד לנוכח העובדה שבן שיטרית היה בכיר בשב"ס גם בעת שהתפוצצה הפרשיה המזעזעת וכי אמר את הדברים בעת מתן עדות בשבועה בוועדה. מיותר לציין כי אם יש ממש בעדותו של בן שיטרית, הרי שלא רק שמדובר בהתנהלות חמורה ביותר, העולה כדי עבירות פליליות ממש, אלא שהדבר היה ידוע לכאורה בשירות בתי הסוהר", הוסיפה. "הדברים חמורים פי כמה לנוכח העובדה שמדובר בחשדות בתוך גוף שהוא משומרי הסף של מערכת האכיפה. התנהלות זו, מעבר להיותה עבירה חמורה לכאורה, גורמת למשבר אמון חמור של הציבור במערכת אכיפת החוק".

עוד בוואלה!

פרשת סוהרות המין הייתה צריכה להרעיד את המדינה לפני 3 שנים, אך כולם בחרו לשתוק

לכתבה המלאה
פרדי בן שטרית מפקד כלא גלבוע בעת בריחת האסירים מעיד בועדת החקירה 24 בנובמבר 2021. -, פלאש 90
בן שטרית בוועדה, אתמול/פלאש 90, -

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר לביטחון הפנים עמר בר לב, שטרם הגיב על הפרשה, בדרישה לבדוק את הדברים. "מהפרסום עולה תמונת מצב חמורה ביותר, על אופי העבודה בשב"ס וכי יכול ובוצעו עבירות חמורות ביותר, וביניהן של שידול לאונס ולמעשים מגונים על ידי דרגים בכירים בשב"ס. ענייננו במקרה חריג במיוחד, הנוגע לטוהר המידות של פעולות שב"ס בתחום מערכת אכיפת החוק והמודיעין - תחום הדורש אמת מידה מוגברת של ניקיון כפיים".

"לעמדת התנועה, פרסומים אלה מחילים עליכם החובה לקיים בדיקה מקיפה ומיידית של האירועים
המתוארים, על מנת להגיע לחקר האמת ולהבטיח שהאירועים המתוארים לעיל לא ישובו, כמו גם,
תיקון של הכשלים והיחס החמור כלפי סוהרות בשירות חובה. אשר על כן, אנחנו פונים אליך כעת בדרישה לקיים בדיקה מיידית של האירועים".

דורשים ועדת חקירה

לצד פתיחת התיק באה דרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית בנושא, שהופצה בין היתר בעצומה אינטרנטית. ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית הודיע כי יגיש היום בקשה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית. יו"ר ועדת ביטחון הפנים, ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד), הודיעה כי תקיים דיון בנושא ביום רביעי הקרוב. "באמת שכבר אין מילים", אמרה.

מוחמד עטאללה. המחבל מכלא גלבוע שהטריד סוהרות. אתר רשמי, אתר רשמי
מוחמד עטאללה/אתר רשמי, אתר רשמי

בעדותו בפני ועדת הבדיקה הממלכתית לבריחת ששת המחבלים אמר מפקד כלא גלבוע פרדי בן שטרית כי הפרשה היא "אירוע חמור ומכונן בבית סוהר גלבוע, שהיווה נר לרגליי". בן שטרית, שלא היה מפקד הכלא באותה עת, הודה כי בבית הסוהר "סירסרו בחיילות חובה" וכי "סיפקו חיילות חובה למחבלים לצרכים מיניים".

במסגרת הפרשה נאשם מוחמד עטאללה, אסיר עולם מארגון פתח, במעשים מגונים בסוהרות בכלא גלבוע. עוד נטען כי פיקוד בית הסוהר ידע על המעשים וטייח אותם עד לחשיפת הפרשה בתקשורת.

עם חשיפת הפרשה דווח כי ראני באשא, קצין המודיעין בכלא גלבוע, ביקש לכאורה לשבץ סוהרות באגף הביטחוני בהתאם לבקשות האסיר. בחקירתו ביחידה הארצית לחקירת סוהרים הודה קצין המודיעין כי ביקש ספציפית סוהרות מסוימות לאגף מאחר שעטאללה נקב בשמן. התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully