וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת סרסור הסוהרות: צה"ל יבקש הסברים משב"ס

עודכן לאחרונה: 26.11.2021 / 8:59

במכתב שנשלח מטעם לשכת הרמטכ"ל והגיע לידי וואלה! נכתב כי האירוע הוא "קשה, מביש ומחפיר". במענה לדרישה להפסיק באופן מידי את שירות החיילות בשב"ס נכתב כי צה"ל יפעל בנושא לפי הנחיית שר הביטחון, מתוקף כך שהחיילות מגוייסות תחילה לצה"ל ואז מועברות לשירות לשב"ס

בווידאו: מפקד כלא גלבוע מעיד על בריחת האסירים/רוני כנפו

צה"ל יבקש הסברים משב"ס על פרשת סרסור הסוהרות בכלא גלבוע - כך נודע היום (שישי) לוואלה!. במכתב שנשלח מטעם לשכת הרמטכ"ל נכתב כי האירוע הוא "קשה, מביש ומחפיר", וכי צה"ל יפעל בנושא לפי הנחיית שר הביטחון, מתוקף כך שהחיילות מגוייסות תחילה לצה"ל ואז מועברות לשב"ס.

"מאחר ומדובר במקורות כוח אדם שלנו, מתקיימים תחקירים ודיונים בין משרדי שר הביטחון והשר לביטחון הפנים", נכתב במכתב התגובה החריף של לשכת הרמטכ"ל, שהגיע לידי וואלה!. המכתב נשלח כמענה למכתב הארגונים 'חותם' ו'בוחרים במשפחה', שדרשו להפסיק באופן מידי את שירות החיילות בשב"ס, ולפתוח בחקירה דחופה של הפרשה.

"לא יעלה על הדעת שבנות אשר באו לתרום לביטחון המדינה ינוצלו בצורה כל כך מחפירה על ידי המערכת", כתבו הארגונים במכתב שנשלח ללשכתו של כוכבי. "אנו בושים ונכלמים שפשע כזה יכול להתרחש, ואחרי שהוא קרה החיים שבים למסלולם". בארגונים קראו "להפסיק באופן מידי את שירות החיילות בשירות בתי הסוהר, עד לבירור מלא של העניין". על המכתב חתמו מיכאל פואה, יו"ר תנועת 'בוחרים במשפחה' ועמיטל בראלי, מנכ"ל ארגון 'חותם'.

מכתב שנשלח ללשכת הרמטכ"ל על פרשת סרסור הסוהרות
25.11.21. לירן לוי
"מקרה קשה, מביש ומחפיר". המכתב המלא/לירן לוי

יו"ר בוחרים במשפחה מיכאל פואה אמר בתגובה: "לנוכח המעשים החמורים מדובר בתגובה אנמית. אנו מצפים שצה"ל, שיודע לקרקע את חיל האוויר ולהשבית אימונים כשיש תקלה חמורות, יקח אחריות וידרוש להוציא את החיילות מבתי הסוהר עד לברור ממצה והסקת מסקנות".

מארגון חותם נמסר: "‏'הכזונה יעשה את אחותינו?' המציאות ההזויה והבלתי נתפסת אליה התדרדרנו, בה חיילות צה"ל ניתנות למחבלים לצורך סיפוק מיני, מעידה על קטסטרופה ערכית ותרבותית בשב"ס. אנו ממשיכים וקוראים לצה"ל להפסיק מידית את שירות החיילות בשב"ס ולבדוק היטב אם לא מתרחשים אירועים דומים במסגרת הצבאית"

אמש המשטרה הודיעה כי היא פותחת בבדיקה מחודשת של פרשת סרסור הסוהרות בכלא גלבוע, וכי מפקד הכלא פרדי בן שטרית יזומן למסור עדות. שב"ס קרא היום לפרקליט המדינה, עמית איסמן, לחקור את הפרשה. לצד פתיחת התיק, חברי כנסת דורשים להקים ועדת חקירה ממלכתית בנושא.

הרמטכ"ל אביב כוכבי בדיון בוועדת חוץ וביטחון, כנסת, 9 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"תגובה אנמית", מכתב מטעם לשכת הרמטכ"ל אביב כוכבי/פלאש 90, יונתן זינדל

בעדותו בפני ועדת הבדיקה הממלכתית לבריחת ששת המחבלים, אמר מפקד כלא גלבוע פרדי בן שטרית כי בבית הסוהר "סרסרו בחיילות חובה" ו"סיפקו חיילות חובה למחבלים לצרכים מיניים", במה שהיה להודאה הראשונה של בכיר בשב"ס בפרטים מאז שנחשפו ב-2018.

במסגרת הפרשה שהתרחשה ב-2017 דווח כי ראני באשא, קצין המודיעין בכלא גלבוע, ביקש לכאורה לשבץ סוהרות באגף הביטחוני בהתאם לבקשות אסיר. בחקירתו ביחידה הארצית לחקירת סוהרים הודה קצין המודיעין כי ביקש ספציפית סוהרות מסוימות לאגף מאחר שנקב בשמן. התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully