וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של החשוד ברצח יעל מלניק: "אם לא תוגש הצהרת תובע - הוא ישוחרר"

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 17:47

מעצרו של אדי קצורה הוארך עד חמישי, יממה לאחר שהמחוזי הפך את החלטת השלום לשחררו. "לא חל כרסום בעצמת החשד או עילות המעצר", קבע השופט. עורך דינו: "המשטרה מנסה לחלוב את המכון הפתולוגי לתשובות". נציג המשטרה: "מודעים לימי המעצר החריגים, אך האירוע מורכב"

בווידאו: ביהמ"ש האריך את מעצרו של קצורה החשוד ברצח יעל מלניק/צילום: יואב איתיאל

בית משפט השלום בחיפה האריך היום (שלישי) את מעצרו של אדוארד קצורה, החשוד ברצח הנערה ליטל יעל מלניק, עד יום חמישי. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי בעיר הורה להשאירו במעצר, בניגוד להחלטת שופטת השלום, ששחררה את קצורה בטענה כי חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית אינה חד משמעית, וכי פעולות החקירה האחרונות לא הבהירו את ההתרחשות. עם זאת, השחרור עוכב ב-24 שעות, והמשטרה הגישה ערעור בנושא.

השופט זיו אריאלי כתב בהחלטתו כי "אין מנוס ממתן אפשרות נוספת ליחידה החוקרת למצות את החקירה. לא חל כרסום בעוצמת החשד או עילות המעצר. בנסיבות העניין נעצר לבקשה ומאריך את מעצרו עד יום חמישי בשעה 11:00".


לסיוע במימון המאבק המשפטי של משפחת מלניק

משפחה של יעל מלניק בבית המשפט בדיון ביטול שחרור החשוב למעצר בית 29 בנובמבר 2021. יואב איתיאל
משפחתה של יעל מלניק בבית המשפט, אתמול/יואב איתיאל

עו"ד בוריס שרמן, המייצג את אדי קצורה מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר: "המשטרה מנסה לחלוב את המכון הפתולוגי לתשובות שהמכון לא מוכן לתת לה. עדיין הפרקליטות לא נותנת הצהרת תובע וההסבר היחיד הוא שלא מחייבות אותה החלטות בית משפט. החקירה הסתיימה והדין הוא שיחרור. החלטות שהתקבלו לא כובדו. זכות החירות של החשוד גוברת".

נציג הימ"ר בדיון, רפ"ק תומר קסלסי, הציג אישור יועמ"ש להארכת המעצר. "יש ממצאים המחזקים באופן משמעותי את טענות היחידה החוקרת. לא היינו מגיעים למספר ימי החקירה הזה לו היו בידינו ממצאים אלה. ביהמ"ש המחוזי ציין את המסוכנות. מבקשים את הימים כדי להביא את החקירה לסיום".

עוד בוואלה!

אחותה של יעל מלניק: אנו במלחמה כדי שהרוצח ישב בכלא כל החיים, לא נקבל שחרור שלו

לכתבה המלאה
החשוד ברצח יעל ליטל מלניק
29.11.21. יואב איתיאל
אדי קצורה בבית המשפט, אתמול/יואב איתיאל

"אני באה בציפייה מתוחה שמה שאנחנו רוצים יקרה, ושחס וחלילה לא יחזור המחזה של אתמול עם שחרור שצריך אחר כך להפוך אותו בבית משפט אחר, אני חוששת", אמרה רות מלניק, אחותה של יעל לפני הדיון. "כולנו חוששים וגם מותשים. אין לנו ברירה אלא לסמוך על המשטרה, הפרקליטות ובית המשפט".

פרקליטת מחוז חיפה כינסה לפני הצהריים פגישה מכרעת בתיק בין גורמי התביעה בפרקליטות לחוקרי היחידה המרכזית של מחוז חוף במטרה להגיע להחלטה על הגשת כתב אישום. גורם בכיר המעורה בתיק אמר לוואלה! כי החלטתו המנומקת של נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה חיזקה את הגורמים ההססנים בפרקליטות, המצדדים בהגשת כתב אישום נגדו בגין רצח מלניק.

בימ"ר חוף ביקשו להאריך את מעצרו של קצורה בארבעה ימים. פרקליט המדינה עמית אייסמן נועד במהלך היום עם צוות הפרקליטות. למרות זאת, מסתמן שעדיין מהססים בתביעה להציג הצהרת תובע שתלווה את בקשת המעצר. בכל מקרה, היום לא תוגש הצהרת התובע לקראת כתב האישום.

ליטל מלניק, הנרצחת בקרית מוצקין. באדיבות המשפחה
יעל מלניק/באדיבות המשפחה

מוקדם יותר התראיינה רות, אחותה של יעל, ל-103FM ואמרה כי אם בית המשפט לא יגזור מאסר עולם על קצורה, משפחתה לא תקבל זאת. "אני מקווה שהוא יישב כל החיים בכלא, אם לא, אני לא אקבל את זה. המשטרה אומרת שיש ראיות ממשיות שהוא רצח אותה. אנחנו מרוסקים אבל המלחמה הקטנה שלנו זה שהרוצח שלה יישב בכלא כל החיים שלו. אנחנו צריכים להיות חזקים בשביל אחותי".

מלניק טענה כי השחרור שלו נבע מעניין טכני בלבד, בשל הצורך בהארכת המעצר בזמן שהחקירה מתנהלת. "לא ראו איך החקירה תסתיים בזמן הזה אז לדעתי בגלל זה החליטו לשחרר אותו".

מלניק טוענת כי "יש ראיות ממשיות לזה שהוא רצח את אחותי. גם אתמול השופט, נשיא המחוזי שקיבל את הערעור, אמר דברים שאף פעם לא שמענו באף דיון. הוא אמר שזה בן אדם חולה, שדרגת הסיכון שלו מאוד גבוהה, שכנראה המהות שלו לבוא לעבוד בבית חולעם פסיכיאטרי הייתה בשביל לנצל ילדות במצב כזה, במצב לא טוב".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully