וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיות הבידוד לנוחתים ייכנו לתוקף בחצות, התחבורה הציבורית מנתב"ג תיעצר

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 14:52

במשרד התחבורה עדכנו כי החל מהלילה תופסק התחבורה הציבורית מנמל התעופה. המשמעות - לחלק גדול מהנוחתים לא תהיה דרך להגיע לבידוד בבתיהם או במלוניות הקורונה. יו"ר הוועדה ח"כ קריב: "אם היום ב-1 בלילה תעצור רכבת בנתב"ג, זה לעשות צחוק מעצמנו ומכולם"

בווידאו: אלרעי פרייס בוועדת החוקה/צילום: ערוץ הכנסת

ועדת חוקה של הכנסת מתכנסת הבוקר (ראשון) לדיון חירום כדי לתקף את החלטות הממשלה מאמש, במסגרת הצעדים לבלימת כניסת הווריאנט הדרום אפריקני, אומיקרון, לישראל. במקביל, בהערכת המצב של משרד הבריאות נמסר כי התגלו חמישה נדבקים חדשים החשודים שחלו בווריאנט. שניים מהם הם ילדים בין 11 ו-13.

בדיון התקבל עדכון ממשרד התחבורה המודיע כי התחבורה הציבורית מנתב"ג תיעצר החל מחצות. זאת, במקביל לכניסה לתוקף של ההחלטות מאמש, לרבות החלת בידוד על כלל הנוחתים, מחוסנים, מחלימים ולא מחוסנים. השבים ממדינות אדומות יידרשו לבידוד של שבוע. עד לקבלת תוצאה שלילית מהבדיקה בנתב"ג הם יעברו למלוניות, ואחרי המלונית ימשיכו לבידוד ביתי. השבים משאר המדינות יידרשו
לבידוד של 72 שעות, עם איסור להשתמש בתחבורה הציבורית.

יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב אמר כי "אם היום ב-1 בלילה תעצור רכבת בנתב"ג, זה לעשות צחוק מעצמנו ומכולם. אין כרגע תשובות. יש איסור אבל אף אחד לא אוכף אותו". נציג המשטרה, שהמליץ על עצירת התחבורה הציבורית, אמר כי בעבר "השבים ממדינות האדומות הגיעו באמבולנסים למלוניות במהלך הסופ"ש. המעבר שלהם מהמלונית לבית זה בתחום פיקוד העורף ואין לי תשובות לכך".

"מדובר בימים קריטיים", אמרה בדיון ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס. "בשלב זה הסוסים עוד לא ברחו מהאורווה, אבל אם לא נצליח לעצור את שרשראות ההדבקה תוך שבועיים, המצב שלנו כנראה לא יהיה טוב".

אלרעי פרייס כינתה את האומיקרון, הווריאנט החדש שהתגלה בדרום אפריקה "מטריד מאוד". לדבריה, מדובר בזן עתיר מוטציות חריגות. "בשיחה עם הנציגים בדרום אפריקה הבנו שההדבקה עלתה מ-200 לאלפיים ביום תוך עשרה ימים. מרוב שיש הרבה מוטציות אפשר לזהות את הווריאנט גם ללא ריצוף, אלא בעזרת בדיקת PCR מיוחדת".

הנתון החמור ביותר שציינה אלרעי-פרייס בנוגע לשיעור התמותה בדרום אפריקה, שהוכפל בימים האחרונים, לדבריה. עם זאת, לדבריה, "זה קורה לפעמים בדרום היבשת".

עוד בוואלה!

המאבק בווריאנט הדרום אפריקני: אלו הן ההחלטות שאישר קבינט הקורונה

לכתבה המלאה
ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס בדיון ועדת החוקה, 28 בנובמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
אלרעי פרייס בדיון, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

אלרעי פרייס התייחסה גם לקושי לאתר תיירים אחרי כניסתם לארץ, ואמרה שזו הסיבה שמשרד הבריאות ביקש למנוע כניסה של תיירים לארץ בשבועיים הקרובים. אלרעי פרייס ציינה גם את הקושי להגיע לנוסעי האוטובוס לאילת שבו נסעה החולה המאומתת בווריאנט האומיקרון. "אנחנו צריכים למצוא אותם בצורה כירורגית ומהירה, וזה אפשרי בעזרת האיכונים". כמו כן עדכנה אלרעי פרייס שהאישה שבביתה התארחה התיירת החולה לא נדבקה בקורונה, ושאין צורך בבדיקה המונית לתושבי אילת.

ביחס לתחרות מיס יוניברס, שהיום פורסם שתתקיים בארץ למרות ההתפתחויות האחרונות, אמרה אלרעי פרייס: "זה אחד מהאירועים הבינלאומיים שמדינת ישראל גאה בו והשקיעה בו הרבה זמן. אנחנו בונים ברגעים אלו מתווה לדבר הזה. יש ניסיון לצמצם את מספר האנשים שמגיעים ממדינות אדומות".

עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
נוסעים בנתב"ג/ראובן קסטרו

ההחלטות שיעלו להצבעה הן הכנסת 50 מדינות לרשימת המדינות האדומות, אליהן תיאסר כניסת ישראלים, למעט מקרים חריגים שייאלצו לקבל את אישורה של ועדת חריגים.

החלטה נוספת שתעלה בדיון היא הרחבת ימי הבידוד למחוסנים השבים מכל המדינות לשלושה ימים. החוזרים יבצעו בדיקה בירידה מהמטוס כבשגרה, וביום השלישי תותר יציאה בכפוף לבדיקה שלילית נוספת.

בדיון יצביעו גם על חובת הבידוד במלונית לשבים ממדינות אדומות עד לקבלת תוצאה שלילית מהבדיקה בשדה התעופה. לאחר מכן ימשיכו לבידוד ביתי של שבוע, בכפוף לבדיקה נוספת ביום השביעי.

מגבלה נוספת שתבוא לאישור היא איכוני הטלפונים הניידים של המאומתים לזן החדש. האיכונים יהיו נקודתיים רק למי שנחשד בתור נשא של הזן, אולם בנושא זה צפויה התנגדות של חברי הכנסת בשל החדירה לפרטיות כתוצאה מההחלטה.

בדיון אמר יו"ר הוועדה גלעד קריב שעמדת משרד הבריאות היא שאין לאפשר לנוחתים בנמל התעופה בן גוריון להשתמש בתחבורה הציבורית בדרך למלוניות ולבידוד הביתי. עם זאת, לדבריו, יהיה קושי באכיפה של צעד כזה.

לבסוף חברי הכנסת יצביעו גם על צמצום מגבלת ההתקהלות בחללים סגורים, לאחר ההחלטה על החלת תו ירוק במקומות סגורים בהם יש יותר מ-50 אנשים, לעומת המצב כיום, בו ההתכנסות עם חובת תו ירוק חלה על יותר ממאה בני אדם בחלל סגור.

בנט: מהדקים את הגבולות כדי לשמור על ישראל פתוחה מבפנים  
28.11.21. רוני כנפו
מהדקים את הגבולות. בנט בישיבת הממשלה/רוני כנפו

נציג המשטרה בוועדה התייחס לשאלת המלוניות לחייבים בידוד. "יש כרגע שתי מלוניות בירושלים", אמר הנציג. "אנחנו פועלים כדי לפתוח עוד ארבע. יש כרגע מאות מקומות פנויים. התפוסה עומד על פחות מ-20%".

כיום נדרשים כל החוזרים ממדינות אדומות לבידוד של שבוע. עד לקבלת תוצאה שלילית מהבדיקה בנתב"ג הם עוברים למלוניות, ולאחר מכן הם ממשיכים לבידוד ביתי, עד לתום התקופה. החוזרים ממדינות אחרות נדרשים להיות בבידוד 72 שעות. השאלה על הפרק היא האופן שבו מי שנדרש לבידוד יגיע מהמלונית או מנתב"ג לביתו. בדיון אמר נציג המשטרה שהמעבר מהמלונית ומשדה התעופה לבית נמצא תחת אחריותו של פיקוד העורף, ואין לו מענה לבעיה זו. "אם הגזרה היא שכולם צריכים להיכנס לבידוד, עדיף להפסיק לגמרי את התחבורה הציבורית משדה התעופה", אמר הנציג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully