וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרים ראשונים של וריאנט אומיקרון באירופה, הגבלות במדינות נוספות

עודכן לאחרונה: 27.11.2021 / 17:25

ברחבי העולם אוסרים כניסה מאזור דרום אפריקה בניסיון לעצור את התפשטות זן הקורונה החדש. שוויץ אף החליטה למנוע הגעה מכל המדינות שבהן זוהה הווריאנט, כולל ישראל, ובהולנד הוכנסו לבידוד 61 נוחתים. בבריטניה הודיעו: "התגלו שני מקרים של זן האומיקרון במדינה"

שדה התעופה בדרום אפריקה בצל התפשטות וריאנט אומיקרון/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

מדינות ברחבי העולם הודיעו היום (שבת) על הגבלות חדשות בניסיון למנוע את התפשטות הווריאנט החדש של נגיף הקורונה, אומיקרון. כניסת תיירים ממדינות בדרום אפריקה, שם התגלה הזן לראשונה, נאסרה במקומות רבים, ובשוויץ ישראל נכללה אף היא ברשימה. בבריטניה הודיע שר הבריאות כי התגלו שני מקרים ראשונים של הזן החדש, של נוסעים ששבו ממדינות בדרום אפריקה. בגרמניה וצ'כיה עלה חשד למקרים ראשונים של הווריאנט.

הצעדים באים לאחר שארגון הבריאות העולמי העניק לווריאנט את השם הרשמי, אומיקרון, והזהיר כי ממצאים ראשונים מעלים כי יכולת ההדבקה של הזן החדש גדולה משל קודמיו.

חולה קורונה בבית חולים בפראג, צ'כיה, 25 בנובמבר 2021. רויטרס
חשד למקרים נוספים. חולה קורונה בבית חולים בפראג/רויטרס

בהולנד, מאות נוסעים מדרום אפריקה שנחתו באמסטרדם נבדקו לזן החדש. הרשויות במדינה עדכנו כי 61 מהנוסעים בשתי טיסות אובחנו כחולים בנגיף, והוכנסו לבידוד במלון סמוך לשדה לצורך בדיקות נוספות, שיקבעו אם נדבקו באומיקרון. המדינה מנסה לעצור זינוק שיא בתחלואה ותיכנס מחר לסגר חלקי.

הדיווח הראשון על מקרה של זן האומיקרון לארגון הבריאות העולמי היה לפני שלושה ימים, אז אותר אצל חולה בדרום אפריקה. אחריה, הווריאנט זוהה גם בבוטסואנה, בלגיה, הונג קונג וישראל. בגרמניה אמר גורם רשמי במדינת הסה כי עלה חשד להדבקה לאחר ש"כמה מוטציות אופייניות לאומיקרון אותרו בבדיקה של תייר שחזר מדרום אפריקה".

עוד בוואלה!

בעולם דואגים מהתפשטות הווריאנט הדרום אפריקני: "ייתכן שכבר מאוחר מדי"

לכתבה המלאה
בדיקת קורונה בבריסל, בלגיה, 27 בנובמבר 2021. רויטרס
חשש מהתפשטות מהירה. בדיקת קורונה בבריסל/רויטרס

מדינות שבהן התגלה וריאנט אומיקרון

דרום אפריקה
בוטסואנה
הונג קונג
בלגיה
ישראל
בריטניה
גרמניה (חשד)
צ'כיה (חשד)

בשלב זה, מרבית המדינות מסתפקות בהגבלות על תיירים ממדינות דרום אפריקה. לבריטניה לא יוכלו להיכנס נוסעים מדרום אפריקה, נמיביה, זימבבואה, בוטסואנה, לסוטו ואסווטיני, אלא אם הם מחזיקים בדרכון בריטי או אירי. ארצות הברית הכריזה גם היא כי תאסור כניסת תיירים מאותן מדינות, בנוסף למוזמביק ומלאווי, החל מיום שני.

המאבק בווריאנט הגיע גם לאסיה. יפן הודיעה כי תיירים מרוב דרום אפריקה יידרשו בבידוד של עשרה ימים וייבדקו ארבע פעמים במהלכם. הודו הורתה על בדיקות קפדניות יותר למגיעים מדרום אפריקה, בוטסואנה והונג קונג. איראן אסרה כניסה משש מדינות באפריקה והקשיחה את הכניסה של אזרחיה מאותן מדינות, ובתאילנד שמונה מדינות נכללות ברשימה. בדרום אמריקה השיתה ברזיל הגבלות על הכניסה משש מדינות באפריקה.

שדה התעופה ביוהנסבורג דרום אפריקה לאחר גילוי  וריאנט אומיקרון,26 בנובמבר 2021. רויטרס
שדה התעופה ביוהנסבורג/רויטרס

ארגון הבריאות העולמי התריע שמספר הנדבקים בזן החדש, שנקרא תחילה B.1.1.529, ממשיך לעלות בחלקים גדולים מדרום אפריקה. "לווריאנט יש מספר גדול של מוטציות, חלק מהן מדאיגות", אמרו, והוסיפו כי יעברו לפחות כמה שבועות עד להבנת ההשפעה של הווריאנט ומהירות התפשטותו.

פרופ' ג'יימס נייסמית, ביולוג מבני מאוניברסיטת אוקספורד בבריטניה, הזהיר כי "קרוב לוודאי" שהחיסונים יהיו יעילים פחות נגד האומיקרון. עם זאת, הוא ציין כי "מדובר בחדשות רעות, אבל זהו לא יום הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully