וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם דואגים מהתפשטות הווריאנט הדרום אפריקני: "ייתכן שכבר מאוחר מדי"

עודכן לאחרונה: 26.11.2021 / 21:56

באירופה, בארה"ב ובאסיה מגבילים את הטיסות מדרום היבשת בעקבות התגלות זן הקורונה החדש, שנקרא בידי ארגון הבריאות העולמי "אומיקרון". בפייזר זקוקים לשבועיים כדי לבחון את יעילות החיסונים נגדו, והתפשטותו מובילה לירידות שערים בבורסות ברחבי העולם

בווידאו: מסע״ת של רה״מ, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ/צילום: לע"מ

מדינות ברחבי העולם הביעו היום (שישי) דאגה מהווריאנט החדש של נגיף הקורונה שהתגלה בדרום אפריקה. האיחוד האירופי הודיע כי הסכים על הצורך בהפסקה זמנית של הטיסות היוצאות לדרום אפריקה, ובריטניה והודו הודיעו על הקשחת הבקרה בגבולות בעוד שמדענים ברחבי העולם מנסים להבין אם הזן החדש עמיד בפני חיסונים. הזן, שארגו ןהבריאות העולמי העניק לו את השם "אומיקרון", נמצא גם בבוצואנה ובהונג קונג, ומקרה אחד אובחן גם בישראל. בלגיה הודיעה כי מקרה ראשון ביבשת אובחן אצלה, אצל אדם לא מחוסן ששב מחו"ל.

בריטניה אסרה על טיסות מדרום אפריקה וממדינות שכנות וביקשה מנוסעים בריטים שחוזרים משם להיכנס להסגר, בעוד שראש הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין אמרה שהאיחוד האירופי שואף לעצור את הטיסות מהאזור. בעקבות ההתפתחויות, נרשמו ירידות חדות בבורסות בעולם ובמחירי הנפט בשל החשש מההשלכות של הווריאנט על כלכלות דרום אפריקה, שנפגעו קשה במהלך המגיפה.

נוסעים עוברים בדיקות קורונה בנמל התעופה ביוהנסבורג, דרום אפריקה, 26 בנובמבר 2021. רויטרס
בריטניה ביקשה מהחוזרים מדרום אפריקה להכנס לבידוד/רויטרס

סוכנות הבריאות הבריטית הזהירה כי לווריאנט הדרום אפריקני יש חלבון ספייק השונה באופן דרמטי מזה שבנגיף הקורונה המקורי, שעליו מבוססים החיסונים נגד הנגיף. "כפי שמדענים תיארו, זה הווריאנט המשמעותי ביותר שהם נתקלו בו עד כה", אמר שר התחבורה של בריטניה, גרנט שאפס.

גם בארצות הברית הוחלט להטיל הגבלות על הנכנסים מיבשת אפריקה לשטחה. בכיר בממשל אמר כי הן יחולו על הנכנסים מדרום אפריקה, וכן גם מבוצואנה זימבבואה, נמיביה, מוזמביק ומלאווי.

בחברת BioNTech הגרמנית, שיחד עם פייזר פיתחה את החיסון הנפוץ ביותר בעולם נגד קורונה, אמרה כי היא זקוקה לשבועיים נוספים כדי להעריך את הזן החדש. ב‏ארגון הבריאות העולמי אמרו כי יידרשו כמה שבועות עד שהחוקרים יבינו את הווריאנט החדש, שניתוח ראשוני של הראה כי יש בו "מספר רב של מוטציות" הדורשות מחקר נוסף.

אחד המומחים העריך כי ייתכן שכבר מאוחר מדי להגביל את הטיסות מאזור דרום אפריקה. "אני חושב שאנחנו צריכים להכיר בכך שסביר להניח שהנגיף הזה כבר נמצא במקומות אחרים. ולכן, אם נסגור את הדלת עכשיו, זה כנראה יהיה מאוחר מדי", אמר בן קואלינג, מאוניברסיטת הונג קונג.

בדרום אפריקה חוששים מקריסת ענף התיירות בעקבות הזן החדש, והראנד צנח לשפל של יותר משנה. "החשש המידי שלנו הוא מהנזק שהחלטה זו תגרום לענף התיירות ולעסקים של שתי המדינות", אמר שר החוץ של דרום אפריקה, נלדי פנדור, על החלטת בריטניה לאסור על טיסות מהמדינה.

עוד בוואלה!

לקראת ישיבת הקבינט: בנט שוקל לסגור כניסת זרים לישראל; הורוביץ מתנגד

לכתבה המלאה
מרפאה לחיסוני ילדים נגד קורונה בטורונטו, קנדה, 25 בנובמבר 2021. רויטרס
בדרום אפריקה חוששים מקריסת ענף התיירות בעקבות הזן החדש/רויטרס

מדינות אירופה כבר הרחיבו את חיסוני הדחף לקבוצות גיל נוספות, והקשיחו את ההגבלות כדי לבלום את הגל הרביעי של המגיפה, הניזון מווריאנט הדלתא המדבק. במדינות רבות ביבשת נשברים מדי יום שיאי הנדבקים, ובתי החולים סובלים מעומס רב. כל זאת בזמן שהחורף מגיע לאירופה, ולארצות הברית, כשיותר אנשים מתאספים בבתיהם לקראת חג המולד בהתקהלויות המגדילות את הסיכוי להתפשטות הווירוס.

איטליה הטילה אוסרת על כל מי שביקר במדינות דרום אפריקה ב-14 הימים האחרונים להיכנס לשטחה, וגרמניה תכריז על דרום אפריקה כאזור אדום. משרד הבריאות של סינגפור הודיע גם כן על הגבלת כניסות מהאזור, ויפן החמירה את בקרת הגבול למבקרים מדרום אפריקה ומחמש מדינות אפריקניות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully