וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בדיון על וריאנט הקורונה החדש מדרום אפריקה: "אנחנו בפתחו של מצב חירום"

עודכן לאחרונה: 26.11.2021 / 13:17

רה"מ דן עם מומחי משרד הבריאות על הזן החדש, שהתגלה גם בישראל. "הוא מדבק בהרבה מהדלתא", אמר. "בקרוב נדע אם הווריאנט פורץ חיסוניות, אם הוא קטלני יותר ואיך זה משפיע על ילדים". החקירה האפידימיולוגית: אחת המאומתות חמקה מבידוד ונסעה באוטובוס מהמרכז לאילת

בווידאו: ראש הממשלה, נפתלי בנט, מלווה את בנו דוד, לחיסון נגד קורונה/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום בדיון שמתקיים על זן הקורונה החדש מדרום אפריקה, שהתגלה גם בישראל, כי "אנחנו כרגע בפתחו של מצב חירום, אני מבקש מכולם היערכות והירתמות מלאה לעבודה מסביב לשעון". בדיון משתתפים גם שר הבריאות וגורמי מקצוע. בשעה 14:30, יקיים בנט מסיבת עיתונאים יחד עם הורוביץ.

"הווריאנט החדש מדבק מאוד, בקצב הרבה יותר מהיר מהדלתא. אנחנו כרגע ניזונים ממערכת הבריאות של דרום אפריקה, שעושה עבודה מאוד מרשימה, אבל אין לנו עדיין את מלוא המידע", הוסיף ראש הממשלה. "בימים הקרובים הידע שלנו יתרחב בצורה מאוד מהירה - נדע אם הווריאנט באמת פורץ חיסוניות, באיזה קצב, אם זה קטלני יותר או לא, איך הוא משפיע על ילדים, ועוד".

עם זאת, בנט בינתיים לא דיבר על אפשרות של הקשחה נוספת של ההגבלות בנתב"ג. "עיקרון העל שלנו כרגע הוא לפעול מהר, חזק ועכשיו. בעיקר במה שנוגע לכניסות לישראל והיציאות ממנה, עד שהמצב יתבהר", אמר ראש הממשלה. "כשיתבהר, נחליט מה אנחנו עושים".

נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
בינתיים אין הגבלות נוספות בנתב"ג/ראובן קסטרו

בתוך כך, החקירה האפידימיולוגית שביצע משרד הבריאות לנדבקות בזן החדש העלתה כי אחת מהן חמקה מבידוד לאחר שחזרה מחו"ל. משרד הבריאות הזמין לה אמבולנס, אך היא נעלמה. היא נסעה באוטובוס לחברה אילת, שעובדת במלון, וקיים חשש שהדביקה נוסעים באוטובוס. משרד הבריאות פנה למשטרה בבקשה לאתרה, ולאחר שהיא אותרה נערכו לה בדיקות.

הבוקר, הודיע משרד הבריאות הודיע כי זן הקורונה החדש מדרום אפריקה התגלה בישראל אצל אישה ששבה ממלוואי, מדינה שלא נמצאת ברשימת המדינות האדומות. בנוסף, קיים חשד לשני מקרים נוספים של שבים מחו"ל. בהמשך, התברר כי מדובר בשלוש נשים, שאחת מהן טרם רוצפה ולכן היא לא מאומתת באופן ודאי לזן החדש.

בשלושת המקרים מדובר במחוסנות, שפרטי ההתחסנות שלהן נמצאים בתהליך אימות. כעת, קיים חשש כי החיסון נגד קורונה פחות יעיל מול הזן החדש. אמש, הנחה בנט לקדם רכש של בדיקות PCR שמותאמות לווריאנט החדש. בינתיים, במקביל לדיווחים על הזן בכל העולם, נרשמות ירידות בבורסה ברחבי העולם.

נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
נתב"ג 28 ביויל 2021/ראובן קסטרו

במדינת דרום אפריקה התגלו 22 מקרים של הזן החדש, כמו גם במדינות נוספות בדרום היבשת. הווריאנט התגלה גם בהונג קונג, אך היא לא בסיכון כרגע להיכנס לרשימת המדינות האדומות.

הווריאנט החדש עלול לייצר כמות כמעט כפולה של מוטציות בהשוואה לזן הדלתא. תוך כמה שבועות, הוא הצליח להכפיל עצמו בעשרות אחוזים, ויש סיכון שהחיסון נפגם מולו.

במשרד הבריאות נוקטים במדיניות לפיה מדינות אדומות יוכרזו רק כאשר יש חשש לווריאנט אלים או מדבק בארץ מסוימת - לא בשל העלייה בתחלואה שם. בחודשיים האחרונים לא הייתה אף מדינה אדומה ברשימת משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully