וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות באפריקה יוגדרו כאדומות בשל זן קורונה חדש - החוזרים יבודדו במלוניות

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 22:10

רה"מ קבע זאת נוכח התפשטות זן הקורונה החדש שהתגלה בדרום אפריקה, בהתאם להמלצת משרד הבריאות. עוד הנחה לבחון עצירה מיידית של טיסות ממדינות אלה לישראל ולהיפך. טרם נמצאו בארץ מאומתים לווריאנט החדש. החוזרים ממדינה אדומה ייכנסו לבידוד של שבוע - גם אם הם מחוסנים

בווידאו: ראש הממשלה, נפתלי בנט, מלווה את בנו דוד, לחיסון נגד קורונה/מערכת וואלה!

שבע מדינות באפריקה יוגדרו כמדינות אדומות נוכח התפשטות זן הקורונה החדש - כך קבע הערב (חמישי) ראש הממשלה נפתלי בנט. המדינות הן דרום אפריקה, לסוטו, בוטסואנה, זימבבואה, מוזמביק, נמיביה ואסוואטיני. זרים מהמדינות הללו לא יוכלו להיכנס לארץ, והחוזרים מהן ייכנסו לבידוד של שבוע במלונית קורונה, בכפוף לשתי בדיקות שליליות, גם אם הם מחוסנים. נוסעים שיסרבו להיבדק יחויבו בבידוד של שבועיים.

ראש הממשלה, בתום התייעצות עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי פרייס, הנחה בנוסף לבחון עצירה מיידית של טיסות ממדינות אלו לישראל ומישראל אליהן, או את יישומו של מתווה אחר למניעת התפשטות הזן בישראל.

בנט יקיים הערכות מצב באופן שוטף, ביחד עם שר הבריאות וגורמי המקצוע במשרדו, במטרה לעקוב באופן הדוק אחר התפרצות הזן החדש ולמנוע את התפשטותו בישראל.

במדינת דרום אפריקה התגלו 22 מקרים של הזן החדש, כמו גם במדינות נוספות בדרום היבשת. הווריאנט התגלה גם בהונג קונג, אך היא לא בסיכון כרגע להיכנס לרשימת המדינות האדומות.

טרם נמצאו בארץ מאומתים לווריאנט החדש, שעלול לייצר כמות כמעט כפולה של מוטציות בהשוואה לזן הדלתא. הווריאנט החדש הצליח להכפיל עצמו בעשרות אחוזים תוך כמה שבועות, ויש סיכון שהחיסון נפגם מולו.

במשרד הבריאות נוקטים במדיניות לפיה מדינות אדומות יוכרזו רק כאשר יש חשש לווריאנט אלים או מדבק בארץ מסוימת - לא בשל העלייה בתחלואה שם. בחודשיים האחרונים לא הייתה אף מדינה אדומה ברשימת משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully