וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בקבינט הקורונה: אם התחלואה תעלה, ייתכן שנבטל אירועים גדולים בחנוכה

עודכן לאחרונה: 24.11.2021 / 8:12

השרים מתכנסים לדון בהתמודדות עם הנגיף, ברקע מסקנת המומחים לפיה יש לנקוט בצעדים מידיים לבלימת העלייה בתחלואה. בנוסף אמר רה"מ כי ייעשו בדיקות אנטיגן לכל התלמידים אחרי החזרה ללימודים מחופשת חנוכה. "על שרי הממשלה לתת רוח גבית למבצע חיסוני הילדים", אמר

בווידאו: ראש הממשלה, נפתלי בנט, מלווה את בנו דוד, לחיסון נגד קורונה/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הערב (שלישי) בדיון בקבינט הקורונה כ ייתכן שייאלצו לבטל אירועים גדולים בחנוכה אם תהיה עלייה משמעותית בתחלואת הקורונה. עוד אמר כי ייעשו בדיקות אנטיגן לכל התלמידים אחרי החזרה ללימודים מחופשת חנוכה. הדיון מגיע לאחר שבועות ארוכים שהקבינט לא התכנס, וברקע העלייה במקדם ההדבקה.

לקראת הישיבה, שיגרו המומחים המלצות לשרים לפיהן יש לנקוט צעדים לבלימת התחלואה כבר כעת. זאת, ללא תלות בשאלה אם מגמת העלייה תימשך ותחריף בתקופה המידית. כמו כן, המליצו לא להסתמך רק על החיסונים ולנקוט בצעדים נוספים לבלימת התחלואה. נכון להיום, האוכלוסייה שטרם התחסנה כוללת 700 אלף שלא התחסנו כלל, 300 אלף מחלימים, וכן 1,200,000 ילדים בגילאי 11-5 שזכאים כעת להתחסן.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בישיבה כי ייעשו בדיקות אנטיגן לכל התלמידים אחרי החזרה ללימודים מחופשת חנוכה. עוד אמר כי "על שרי הממשלה לתת רוח גבית למבצע חיסוני הילדים של משרד הבריאות". הוא הוסיף כי צריך לעודד אנשים לחסן את ילדיהם ולהסביר שהחיסון בטוח אבל ההחלטה היא לא להפעיל לחץ באמצעות תמריצים כפי שהיה עם חיסוני המבוגרים.

מבצע חיסון ילדים נגד נגיף הקורונה החל- חולון כללית
22 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
ילדים מתחסנים, אתמול/ראובן קסטרו

עיקרי ההחלטות בדיון

  • הוחלט על המשך מבצע ההסברה הארצי במטרה להגדיל את היקפי ההתחסנות
  • הוחלט על קידום מבצע אנטיגן נוסף במערכת החינוך לאחר חופשת החנוכה
  • הוחלט להאריך את התקנות המיישמות את מתווה התו הירוק ומגבלות התפוסה בחללים סגורים בשבועיים נוספים
  • בשלב זה יימשך המצב הקיים ולא צפויות הקלות או החמרות בהנחיות הקורונה

עוד בוואלה!

עשרות אלפים כבר נרשמו: מבצע חיסון הילדים נגד קורונה יצא לדרך

לכתבה המלאה

במקביל, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון התלוננה בקבינט כי יש הדלפות נגדה בנושא עמדתה לגבי הטיפול בנגיף. לאחר מכן השיב על כך בנט: "דוחה את ההדלפות השקריות נגד שרת החינוך, הדברים לא נאמרו בדיון".

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר בישיבה כי "האויב הכי גדול שלנו זה הפייק ניוז. צריך להיאבק בפרסומים הכוזבים ובדברי ההסתה נגד אנשי המקצוע. הנחיתי את הייעוץ המשפטי במשרד הבריאות לנקוט בצעדים נגד כל גורם שיפיץ שקרים והכפשות".

בתוך כך, חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה, המנטרים את מצב תחלואת הקורונה בישראל, פירסמו דוח שיוצג בישיבת הקבינט. על פי הדוח, העלייה במקדם ההדבקה אמיתית ונובעת מעלייה בשכבות הגיל עד גיל 40, כשרוב הנדבקים החדשים לא מחוסנים, ורובם ילדים.

לפי החוקרים, המחסור בנתונים אינו מאפשר לנתח את סיבות השורש להדבקה המוגברת. ניכרת עלייה בהדבקה בקרב בני נוער מחוסנים המחזקת את הצורך במתן מנת דחף. על פי הדוח, מכיוון שהאוכלוסייה בה מתרחשת העלייה קטנה יותר מהאוכלוסייה הכללית - שילוב של בוסטר וחיסון ילדים צפויים לסייע באופן מוגבר בבלימת המגמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully