וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ישיבת הקבינט: בנט שוקל לסגור כניסת זרים לישראל; הורוביץ מתנגד

עודכן לאחרונה: 26.11.2021 / 20:28

ראש הממשלה טען בהתייעצויות עם שרי קבינט הקורונה כי סגירת שערי ישראל תצמצם את כניסת הווריאנט הדרום-אפריקני, וזכה לתמיכת שקד ומיכאלי. מנגד, שר הבריאות טוען שהמהלך יגרום לפגיעה כלכלית קשה במשק

בווידאו: מסע״ת של רה״מ, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ/צילום: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט שוקל לסגור את הכניסה לישראל לזרים וזאת כדי לנסות ולצמצם את כניסת הווריאנט החדש, כך אמרו לוואלה! פקידים ישראלים בכירים. שר הבריאות הורביץ מתנגד למהלך, וטוען כי סגירת המדינה באופן גורף תגרום לפגיעה כלכלית קשה למשק. ההכרעה בנושא תתקבל מחר (שבת) בדיון קבינט הקורונה. במקביל, ארגון הבריאות העולמי הודיע היום כי שמו של הווריאנט הדרום-אפריקני יהיה "אומיקרון". בהודעה שפרסם נכתב כי הוא מכיל כמה מוטציות "מעוררות דאגה".

במהלך התייעצות שקיים ביום שישי אחר הצהריים עם קבוצה של שרים ובכירים במערכת הבריאות אמר בנט כי הוא סבור שיש לסגור את המדינה לחלוטין לכניסת זרים כדי לנסות ולצמצם את כניסת הווריאנט החדש. בנט אמר בדיון כי יש לבצע צעדים מהירים לבלימת הוריאנט החדש כלקח מכניסת וריאנט הדלתא לישראל, אז הממשלה לא פעלה מהר מספיק.

מסע"ת | ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, וראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס אודות הוריאנט החדש. קריה, ת"א 26 בנובמבר 2021. מוטי מילרוד, פול
מעוניין לסגור לחלוטין כניסת זרים לישראל. בנט/פול, מוטי מילרוד

שרת הפנים איילת שקד, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, השר לביטחון פנים עומר בר לב, שרת התחבורה מירב מיכאלי ושר התרבות חילי טרופר הביעו תמיכה בגישת בנט במהלך ההתייעצות בכל הנוגע לצעדים מהירים וסגירת הכניסה לזרים.

שר התיירות יואל רזבוזוב התנגד, וטען שסגירה תוביל לפגיעה אנושה לתיירות. הוא והורוביץ ציינו כי מדי יום נכנסים לישראל 3,000 תיירים וכ-30 אלף ישראלים. כך, מניעת הכניסה של התיירים לא תצמצם דרמטית את כניסת הווריאנט ורק תפגע בכלכלה ובקשר עם יהדות העולם. גורמים במשרד הבריאות אמרו כי לקראת ישיבת הקבינט במוצאי שבת יתקיימו התייעצויות כדי למצוא נוסחת פשרה.

מסע"ת | שר הבריאות, ניצן הורוביץ אודות וריאנט חדש. קריה, ת"א 26 בנובמבר 2021. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוען שהסגירה תפגע בכלכלה. הורוביץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר האוצר אביגדור ליברמן לא השתתף בהתייעצות למרות שהוזמן. גם השר במשרד האוצר חמד עאמר לא השתתף. מנכ"ל משרד האוצר רם בלניקוב אמר בדיון כי ליברמן "אינו זמין" וביקש להמתין עם החלטות בעניין עד שהוא ישוב לזמינות. בלניקוב ציין כי סגירת המדינה לכניסת זרים תחייב מתן פיצויים לחברות תעופה ולגורמים נוספים וכרגע אין למשרד האוצר רזרבה תקציבית כדי לעשות זאת.

במהלך ההתייעצות שכינס בנט אמרו בכירי משרד הבריאות שלא ברור עדיין האם החיסון יעיל נגד הוריאנט החדש והדאגה בעניין עולה לאור העובדה שאחד מארבעת הנשאים שאותרו בישראל חוסן בשלוש מנות חיסון ועדיין נדבק. משרד הבריאות קיים מגעים עם משרד הבריאות של דרום אפריקה אך גם שם נמצאים עדיין בשלב ראשון בלבד של איסוף נתונים.

יואל רזבוזוב, 22 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
חושש מפגיעה בתיירות. רזבוזוב/ראובן קסטרו

מדינות באפריקה כבר סומנו כאדומות

הממשלה החליטה היום כי מדינות אפריקה, למעט מדינות צפון היבשת, יוגדרו אדומות וכניסת זרים מהן תיאסר. זאת, בעקבות שלושה מקרים של הווריאנט הדרום אפריקני בישראל. עוד הוחלט כי פיקוד העורף יאתר את כלל הישראלים והתיירים שהגיעו מאפריקה בשבוע האחרון, וינחה אותם להישאר בבידוד באופן מיידי, כאשר במקביל יבוצע דיגום ביתי. כל מי ששהה במדינות אפריקה, גם אם לא הגיע לישראל ישר ממנה, ייקרא לגשת באופן מיידי לביצוע בדיקת PCR שלאחריה ייכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה.

לדברי בנט, יש מקרה ודאי של מאומת בזן בארץ ועוד שלושה מקרים חשודים שנבדקים כעת. "מדינת ישראל מתעוררת ראשונה בעולם", אמר. "כל המפקדות ערוכות ופתוחות ואנחנו לא לוקחים סיכונים. עדיף לפעול באופן מהיר ונחרץ, לפני שישראל מוצפת במאומתים והופכת לאדומה. לפעולות יהיה מחיר כלכלי. אנחנו מודעים לכך ונסייע למי שיפגע כנדרש".

שינויים בנתב"ג

בהתאם להערכת מצב בנתב"ג ופיקוד העורף ומשרד הביטחון לקראת קליטת הנוסעים ממדינות אדומות בהשתתפות רשות האוכלוסין וחברת פמי המבצעת את הבדיקות, הוחלט כי החל מהלילה טיסות מאדיס אבבה ומסיישל יטופלו בטרמינל 1. כל הנוסעים שיש להם יכולת בידוד בהתאם לתקנות ישוחררו לבידוד ביתי כל הנוסעים שאין להם יכולת יעברו למלונית באחריות פיקוד העורף.

החל ממחר כל הטיסות הנוחתות מאילת יעברו לטרמינל 3 בנתב"ג כדי לבודד את הנוסעים ממדינות אדומות. טיסות פרטיות נוחתות יטופלו בטרמינל 3 כל נוסע בכל טיסה ששהה ב14 יום האחרונים במדינה אדומה ואין לו יכולת בידוד לפי התקנות יופנה לבידוד במלונית. גורמי המקצוע התרחעו בהערכת המצב כי הנוסעים ממדינות אדומות שמשוחררים לבידוד ביתי נדרשים לבידוד ארוך ולא 24 שעות גם אם הם מחוסנים.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully