וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מזהירים: הגל החמישי כבר כאן; משרד הבריאות ביקש להחמיר את ההגבלות בנתב"ג

עודכן לאחרונה: 26.11.2021 / 14:40

בעקבות שלושה מקרים של זן הקורונה הדרום אפריקני, התריע יו"ר ארגון רופאי המדינה כי "צריך לעשות הכול כדי למזער את הנזק של הגל החמישי. יש לשקול מחדש את התנהלותנו בחנוכה". משרד הבריאות ביקש מבנט להחיל חובת בדיקה נוספת לשבים מחו"ל, שלושה ימים לאחר חזרתם לארץ

בווידאו: ראש הממשלה, נפתלי בנט, מלווה את בנו דוד, לחיסון נגד קורונה/מערכת וואלה!

בעקבות הגעת זו הקורונה חדש מדרום אפריקה לישראל, הזהיר היום (שישי) ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מפני הווריאנט: "אסור לחזור על טעות וריאנט הדלתא שהביא עלינו את הגל הרביעי הקשה והקטלני ביותר. הגל החמישי כבר כאן, וצריך לעשות הכול כדי למזער את הנזק שלו".

"הוא מגיע רגע לפני החורף, עם התחלה של שפעת שאנחנו לא יודעים עדיין לאן תתפתח, ולכן צריך כבר עכשיו להכין את מערכת הבריאות ולהקצות עבורה את כל המשאבים הנדרשים להתמודדות עם גל תחלואה כפול", הוסיף. "במקביל צריך לחזור לכללים הבסיסיים - מסיכה, ריחוק והיגיינה, וכמובן חיסונים עדכניים. יש לשקול מחדש את התנהלותנו בחנוכה, בעיקר של אלה השייכים לקבוצות הנמצאות בסיכון לתחלואה קשה".

בד בבד, בעקבות שלושת המאומתים לזן החדש והחשש שהדביקו אנשים נוספים בישראל, משרד הבריאות ביקש מבנט להחמיר את ההגבלות בנתב"ג ולהחיל חובת בדיקה נוספת לכל השבים מחו"ל, ביום השלישי לחזרתם. במהלך הדיון, עלו גם האפשרויות של סגירת נתב"ג לחלוטין או רק לזרים וכן סגירת בתי הספר כדי לעודד התחסנות. בשעה 14:30 יקיים בנט מסיבת עיתונאים יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, שתועבר בשידור ישיר בוואלה!, ובמוצאי שבת קבינט הקורונה יתכנס.

במקביל, הממשלה החליטה כי מדינות אפריקה, למעט מדינות צפון היבשת, יוגדרו אדומות וכניסת זרים מהן תיאסר. זאת, בעקבות שלושה מקרים של הווריאנט הדרום אפריקני בישראל.

עוד הוחלט כי פיקוד העורף יאתר את כלל הישראלים והתיירים שהגיעו מאפריקה בשבוע האחרון, וינחה אותם להישאר בבידוד באופן מיידי, כאשר במקביל יבוצע דיגום ביתי. כל מי ששהה במדינות אפריקה, גם אם לא הגיע לישראל ישר ממנה, ייקרא לגשת באופן מיידי לביצוע בדיקת PCR שלאחריה ייכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה.

במקביל, ישראל תרכוש 10 מיליון ערכות PCR מותאמות לזיהוי הווריאנט החדש. בתוך כשבועיים, יותקנו מסנני אוויר במאות כיתות וב-100 גני ילדים, כחלק מפיילוט חדש. כמו כן, הליך דיגום הביוב ברחבי הארץ יואץ, לצורך איתור תחלואה סמויה בווריאנט החדש.

נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
משרד הבריאות מבקש בדיקה נוספת לשבים מחו"ל. נתב"ג/ראובן קסטרו

מוקדם יותר, אמר בנט בדיון שהתקיים על הזן החדש כי "אנחנו כרגע בפתחו של מצב חירום, אני מבקש מכולם היערכות והירתמות מלאה לעבודה מסביב לשעון". בדיון השתתפו גם שר הבריאות וגורמי מקצוע.

"הווריאנט החדש מדבק מאוד, בקצב הרבה יותר מהיר מהדלתא. אנחנו כרגע ניזונים ממערכת הבריאות של דרום אפריקה, שעושה עבודה מאוד מרשימה, אבל אין לנו עדיין את מלוא המידע", הוסיף ראש הממשלה. "בימים הקרובים הידע שלנו יתרחב בצורה מאוד מהירה - נדע אם הווריאנט באמת פורץ חיסוניות, באיזה קצב, אם זה קטלני יותר או לא, איך הוא משפיע על ילדים, ועוד".

עם זאת, בנט בינתיים לא דיבר על אפשרות של הקשחה נוספת של ההגבלות בנתב"ג. "עיקרון העל שלנו כרגע הוא לפעול מהר, חזק ועכשיו. בעיקר במה שנוגע לכניסות לישראל והיציאות ממנה, עד שהמצב יתבהר", אמר ראש הממשלה. "כשיתבהר, נחליט מה אנחנו עושים".

נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
נתב"ג 28 ביויל 2021/ראובן קסטרו

בתוך כך, החקירה האפידימיולוגית שביצע משרד הבריאות לנדבקות בזן החדש העלתה כי קיים חשש שאחת מהן חמקה מבידוד לאחר שחזרה מחו"ל. משרד הבריאות הזמין לה אמבולנס, אך היא נעלמה. היא נסעה באוטובוס לחברה אילת, שעובדת במלון, וקיים חשש שהדביקה נוסעים באוטובוס.

משרד הבריאות פנה למשטרה בבקשה לאתרה. לאחר הערכת מצב מיוחדת אצל מפקד המרחב ניצב משנה פינצ'י משה, משטרת אילת איתרה אותה והעבירה אותה לידי משרד הבריאות, שערך לה בדיקות ויעביר אותה באמבולנס לבידוד.

הבוקר, הודיע משרד הבריאות הודיע כי זן הקורונה החדש מדרום אפריקה התגלה בישראל אצל אישה ששבה ממלוואי, מדינה שלא נמצאת ברשימת המדינות האדומות. בנוסף, הודיע על חשד לשני מקרים נוספים של שבים מחו"ל. בהמשך, התברר כי מדובר בשלוש נשים, שאחת מהן טרם רוצפה ולכן היא לא מאומתת באופן ודאי לזן החדש.

בשלושת המקרים מדובר במחוסנות, אחת מהן חוסנה בשלושה חיסוני פייזר, והאחרות בחיסונים של אסטרהזניקה ושל ג'ונסון. קיים חשש כי החיסון נגד קורונה פחות יעיל מול הזן החדש. אמש, הנחה בנט לקדם רכש של בדיקות PCR שמותאמות לווריאנט החדש. בינתיים, במקביל לדיווחים על הזן בכל העולם, נרשמות ירידות בבורסה ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully