וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: על נוסעי האוטובוס בו שהתה המאומתת לזן החדש להיבדק ולהיכנס לבידוד

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 12:47

המאומתת לווריאנט האומיקרון חזרה ממלוואי ונסעה באוטובוס מתל אביב לאילת ביום שני בשבוע שעבר. על פי הודעת משרד הבריאות, על הנוסעים לגשת בהקדם ולהיבדק בבדיקת PCR באחד ממתחמי הבדיקות ולהיכנס לבידוד עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית

בווידאו: בנט מתייחס בישיבת הממשלה להגבלות החדשות בעקבות גילוי וריאנט האומיקרון/צילום: רוני כנפו

משרד הבריאות פרסם היום (ראשון) הודעה בה קרא לכל נוסעי האוטובוס בו שהתה המאומתת לזן האומיקרון לערוך בדיקת PCR ובמקביל להיכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית. המאומתת לווריאנט האומיקרון, עובדת זרה שהגיעה מאפריקה, חזרה ממלוואי ונסעה באוטובוס מתל אביב לאילת ביום שני בשבוע שעבר בקו אוטובוס 390 של חברת אגד, שיצא בשעה 14:30 מתחנה מרכזית תל אביב ( קומה 6) לכיוון אילת. על פי הודעת משרד הבריאות, על הנוסעים לגשת בהקדם ולהיבדק בבדיקת PCR באחד ממתחמי הבדיקות ולהיכנס לבידוד עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית.

במדינת דרום אפריקה התגלו עשרות מקרים של הזן החדש, כמו גם במדינות נוספות בדרום היבשת. הווריאנט התגלה גם בהונג קונג, אך היא לא בסיכון כרגע להיכנס לרשימת המדינות האדומות. הווריאנט החדש עלול לייצר כמות כמעט כפולה של מוטציות בהשוואה לזן הדלתא. תוך כמה שבועות, הוא הצליח להכפיל עצמו בעשרות אחוזים, ויש סיכון שהחיסון נפגם מולו.

מעבדת קורונה בקופת חולים כללית במחוז מרכז 21 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
מעבדת בדיקות קורונה במרכז הארץ, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

בתוך כך, ועדת החוקה של הכנסת התכנסה הבוקר לדיון חירום כדי לתקף את החלטות הממשלה מאמש, במסגרת הצעדים לבלימת כניסת הווריאנט לישראל. במקביל, בהערכת המצב של משרד הבריאות נמסר ראש כי התגלו חמישה נדבקים חדשים חשודים שחלו בווריאנט. שניים מהם הם ילדים בין 11 ו-13.

"מדובר בימים קריטיים", אמרה בדיון ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס. "בשלב זה הסוסים עוד לא ברחו מהאורווה, אבל אם לא נצליח לעצור את שרשראות ההדבקה תוך שבועיים, המצב שלנו כנראה לא יהיה טוב".

אלרעי פרייס כנתה את האומיקרון, הווריאנט החדש שהתגלה בדרום אפריקה "מטריד מאוד". לדבריה, מדובר בזן עתיר מוטציות חריגות. "בשיחה עם הנציגים בדרום אפריקה הבנו שההדבקה עלתה מ-200 לאלפיים ביום תוך עשרה ימים. מרוב שיש הרבה מוטציות אפשר לזהות את הווריאנט גם ללא ריצוף, אלא בעזרת בדיקת PCR מיוחדת".

הנתון החמור ביותר שציינה אלרעי-פרייס נוגע לשיעור התמותה בדרום אפריקה, שהוכפל בימים האחרונים, לדבריה. עם זאת, לדבריה, "זה קורה לפעמים בדרום היבשת"

עוד בוואלה!

איכוני שב"כ והרחבת הבידודים: דיון החירום לאישור ההגבלות החדשות

לכתבה המלאה
ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס בדיון ועדת החוקה, 28 בנובמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
אלרעי פרייס/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

אלרעי פרייס התייחסה גם לקושי לאתר תיירים אחרי כניסתם לארץ, ואמרה שזו הסיבה שמשרד הבריאות ביקש למנוע כניסה של תיירים לארץ בשבועיים הקרובים. אלרעי פרייס ציינה גם את הקושי להגיע לנוסעי האוטובוס לאילת שבו נסעה החולה המאומתת בווריאנט האומיקרון. "אנחנו צריכים למצוא אותם בצורה כירורגית ומהירה, וזה אפשרי בעזרת האיכונים". כמו כן עדכנה אלרעי פרייס שהאישה שבביתה התארחה התיירת החולה לא נדבקה בקורונה, ושאין צורך בבדיקה המונית לתושבי אילת.

ביחס לתחרות מיס יוניברס, שהיום פורסם שתתקיים בארץ למרות ההתפתחויות האחרונות, אמרה אלרעי פרייס: "זה אחד מהאירועים הבינלאומיים שמדינת ישראל גאה בו והשקיעה בו הרבה זמן. אנחנו בונים ברגעים אלו מתווה לדבר הזה. יש ניסיון לצמצם את מספר האנשים שמגיעים ממדינות אדומות".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully