וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בווריאנט הדרום אפריקני: אלו הן ההחלטות שאישר קבינט הקורונה

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 13:59

במטרה לבלום את התפשטות זן האומיקרון בארץ, הקבינט אישר שורת הגבלות חדשות, רובן מתמקדות במתווה הכניסה והיציאה מישראל. הבולטות שבהן: סגירת הגבולות לאזרחים זרים למשך שבועיים, בידוד לכלל הישראלים השבים מחו"ל ואיכוני שב"כ למאומתים לווריאנט החדש. כל הפרטים

בווידאו: בנט בישיבת קבינט הקורונה/וידאו: רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

קבינט הקורונה אישר אמש (שבת) שורת הגבלות חדשות שתכליתן לבלום את התפשטות זן הקורונה אומיקרון בישראל. בין המהלכים העיקריים עליהם החליטו השרים היו סגירת נתב"ג לכניסת זרים למשך שבועיים, בידוד למשך שלושה ימים לישראלים מחוסנים השבים מחו"ל ואיכוני שב"כ שיופעלו על מאומתים לווריאנט החדש. בנוסף הוחלט כי אירועי חג החנוכה יתקיימו כסדרם.

ההחלטות ייכנסו לתוקף בחצות הלילה, בין יום ראשון לשני, ויהיו בתוקף למשך 14 ימים. ההגבלות השונות אושרו בישיבת הממשלה הבוקר. עניין התו הירוק יעלה לדיון מחר.

נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
כלל השבים מחו"ל יחוייבו בבידוד. נתב"ג, ביולי/ראובן קסטרו

החלטות קבינט הקורונה

  • איסור כניסת זרים לישראל מכל המדינות למשך שבועיים
  • ישראלים מחוסנים או מחלימים השבים מחו"ל יידרשו ב-3 ימי בידוד ביתי ושתי בדיקות קורונה
  • ישראלים לא מחוסנים יידרשו ב-7 ימים בידוד ושתי בדיקות קורונה
  • ישראלים ששבו ממדינות אדומות יחוייבו בבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית
  • הפעלת איכונים סלולריים על ידי שב"כ למעקב אחר מאומתים לזן אומיקרון
  • התו הירוק יוחל בהתכנסויות בחללים סגורים בהן מספר המשתתפים יעלה על 50, במקום 100
  • אירועי חג החנוכה יוותרו ללא שינוי
מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש מגיע לדיון קבינט הקורונה על הוריאנט הדרום אפריקני, 27 בנובמבר 2021. אבשלום ששוני, מעריב
אש מגיע לדיון קבינט הקורונה, אמש/מעריב, אבשלום ששוני

רוב ההחלטות שהושגו בקבינט נגעו למתווה הכניסה והיציאה מהארץ, וזאת במטרה לבלום את התפרצות הזן החדש, שהתגלה לפני ימים ספורים בדרום אפריקה, ועתה מתפשט ברחבי העולם. על פי המתווה, כניסת זרים לישראל תאסר למשך שבועיים, למעט מקרים שיאושרו על ידי ועדת חריגים.

באשר לישראלים, המתווה מבחין בין שלוש קבוצות: ישראלים מחוסנים או מחלימים השבים מחו"ל, ישראלים לא מחוסנים השבים מחו"ל וישראלים השבים ממדינות אדומות.

ישראלים המוגדרים מחוסנים או מחלימים על פי נהלי משרד הבריאות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, ולאחר מכן ייכנסו לבידוד ביתי למשך שלושה ימים. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השלישי, שתוצאתה שלילית, הם יוכלו להשתחרר מהבידוד. אלו שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השלישי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

ישראלים לא מחוסנים יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, ולאחר מכן ייכנסו לבידוד ביתי למשך שבעה ימים. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השביעי, שתוצאתה שלילית, הם יוכלו להשתחרר מבידוד. אלו שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
כלל השבים ארצה יחוייבו בבידוד. בדיקות קורונה בנתב"ג/ראובן קסטרו

כל ישראלי, בין אם שחוסן או לא חוסן, ששב ממדינות שהוגדרו אדומות, יבצע בדיקת PCR עם הנחיתה בארץ, ולאחר מכן יועבר לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה. לאחר קבלת תשובה שלילית, הוא יועבר להמשך בידוד ביתי למשך שבעה ימים. ביום השביעי יבצע בדיקת PCR נוספת, שבכפוף לתשובה שלילית, יישתחרר מבידוד.

רשימת המדינות האדומות: אנגולה, אוגנדה, איי סיישל, אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, כף ורדה, ליבריה, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, לסוטו, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, קומורוס, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה.

איכוני שב"כ למאומתים לזן החדש

בדיון הקבינט הוחלט לעשות שימוש באיכונים סלולריים, שיופעלו על ידי שב"כ, לצורך מעקב אחר מאומתים לזן האומיקרון. האמצעות האיכון יוכל שב"כ לאתר את המאומתים ובכך לקטוע את שרשראות ההדבקה. החלטה זו תיכנס לתוקף לאחר אישור שרי הממשלה, בתקנות לשעת חירום, ובמקביל, יקודם הליך החקיקה בנושא.

שר המשפטים גדעון סער הביע התנגדות במהלך הדיון בקבינט לחידוש השימוש באיכוני שב"כ. "אנחנו פוגעים במדיניות של עצמנו. צריך דריכות אבל לא צריך למהר בצעדים", אמר. הוא הוסיף: "ההגבלות שמציעים יפגעו בהישגים שלנו. אנחנו נמצאים במסלול כלכלי טוב, וכעת אנחנו עלולים לפגוע בו. הצעדים האלו הם פגיעה במאמץ ההסברה לחיסונים, בעיקר הבידודים למחוסנים חוזרים. זו שאלה של לקיחת סיכונים. לדעתי לקחנו סיכונים גדולים יותר עד היום, ואפשר לקחת גם סיכון פה".

ראש השב"כ, רונן בר, הבהיר בישיבת הקבינט כי השימוש באיכונים לא ישוב בצורה גורפת כבעבר, אלא רק לנשאי הזן החדש של הקורונה ורק לתקופה מוגבלת, עד שיתברר שהחיסון יעיל נגד הווריאנט או שיתברר שהווריאנט כבר מתפשט בצורה רחבה במדינה. "השימוש באיכוני שב"כ מלחיץ את הציבור. צריך לקבל החלטות שישמרו על אמון הציבור", הוסיף.

רונן בר, ראש השב"כ. שב"כ
הבהיר כי השימוש באיכונים לא ישוב בצורה גורפת כבעבר. בר/שב"כ

עוד הוחלט בקבינט, כי בחללים סגורים, יוחל התו הירוק בהתקהליות בהן יש יותר מ-50 משתתפים. נכון להיום, התו הירוק הוחל על התקהלויות של יותר מ-100 משתתפים בחללים סגורים.

כמו כן, מופעים ופעילויות בחג החנוכה יישארו ללא שינוי, בהתאם למתווה שאושר בשבוע שעבר, ותוך הקפדה על כללי התו הירוק ואכיפה מוגברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully