וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלימת זן האומיקרון: הקבינט החליט לסגור את נתב"ג לזרים, מחוסנים יידרשו בבידוד

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 0:08

השרים הצביעו בעד שורת הגבלות בניסיון לעצור את התפשטות הווריאנט הדרום אפריקני. הוחלט לסגור את הגבולות כניסת אזרחים זרים לשבועיים, איכוני שב"כ יחודשו למאומתי הזן החדש, והשבים ארצה ייכנסו לבידוד עם 2 בדיקות. סער, שאשא ביטון ואלקין התנגדו

בווידאו: בנט בישיבת קבינט הקורונה/וידאו: רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

קבינט הקורונה הצביע הערב (שבת) על שורת הגבלות חדשות בניסיון לבלום את התפשטות זן הקורונה אומיקרון בישראל. השרים החליטו על שלושה מהלכים עיקריים: נתב"ג ייסגר לכניסת זרים למשך שבועיים, ישראלים מחוסנים ששבים מחו"ל יידרשו לשלושה ימי בידוד ושתי בדיקות קורונה, ובנוסף איכוני שב"כ יופעלו על מאומתי הווריאנט החדש. אירועי חנוכה יתקיימו כסדרם.

ההחלטות נכנסו לתוקף בחצות הלילה ויהיו בתוקף למשך 14 ימים. ההחלטה בעניין איכוני שב"כ תיכנס לתוקף לאחר אישור שרי הממשלה, בתקנות לשעת חירום. במקביל, יקודם הליך החקיקה בנושא.

תשעה שרים תמכו בהגבלות, ושלושה הצביעו נגד. לחידוש האיכונים התנגדו שר המשפטים גדעון סער, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי. לסגירת נתב"ג וחיוב הבידודים התנגדו סער, שאשא ביטון ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין.

ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון בקבינט הקורונה, 27 נובמבר 2021. לשכת העיתונות הממשלתית
בנט בקבינט, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שתמך בהגבלות, אמר בפתח ישיבת הקבינט כי ישראל נמצאת בזמנים של אי ודאות וכינה זאת "תקופת הערפל". הוא ציין כי "אנחנו רוצים לשמור על ההישג האדיר של מדינת ישראל בדלתא - ישראל פתוחה ומתפקדת, עם כלכלה מתפקדת, ומערכת חינוך פעילה, כשהילדים הולכים לבית הספר. זו העדיפות העליונה".

עוד בוואלה!

מקרים ראשונים של וריאנט אומיקרון באירופה, הגבלות במדינות נוספות

לכתבה המלאה

שר המשפטים גדעון סער הביע התנגדות במהלך הדיון בקבינט לחידוש השימוש באיכוני שב"כ. "אנחנו פוגעים במדיניות של עצמנו. צריך דריכות אבל לא צריך למהר בצעדים", אמר. הוא הוסיף: "ההגבלות שמציעים יפגעו בהישגים שלנו. אנחנו נמצאים במסלול כלכלי טוב, וכעת אנחנו עלולים לפגוע בו. הצעדים האלו הם פגיעה במאמץ ההסברה לחיסונים, בעיקר הבידודים למחוסנים חוזרים. זו שאלה של לקיחת סיכונים. לדעתי לקחנו סיכונים גדולים יותר עד היום, ואפשר לקחת גם סיכון פה".

ראש השב"כ, רונן בר, הבהיר בישיבת הקבינט: "השימוש באיכונים לא חוזר בצורה גורפת כמו פעם אלא רק לנשאי הזן החדש של הקורונה ורק לתקופה מוגבלת עד שיתברר שהחיסון יעיל נגד הוריאנט או שיתברר שהוריאנט כבר מתפשט בצורה רחבה במדינה".

נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
נתב"ג/ראובן קסטרו

לצד הצעדים שנקבעו בקבינט, משרד הבריאות הגדיר 50 מדינות מאפריקה כאדומות, בהן אתיופיה, דרום אפריקה, איי סיישל, אריתריאה, קניה וטנזניה. כמו כן, הוחלט כי ישראלים השבים ממדינות אדומות, גם מחוסנים, מופנים למלונית קורונה עד לתוצאת בדיקה שנערכה להם בנתב"ג.

עד כה אותרה בישראל מאומתת אחת באופן ודאי, לאחר ששבה ארצה ממלאווי. עם זאת, במשרד הבריאות בודקים חשד לעוד שבעה מקרים נוספים, בהם שלושה שלא שבו מחו"ל לאחרונה. המשמעות היא כי ייתכן והזן החדש חדר לקהילה.

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש מגיע לדיון קבינט הקורונה על הוריאנט הדרום אפריקני, 27 בנובמבר 2021. אבשלום ששוני, מעריב
פרופ' אש מגיע לדיון, הערב/מעריב, אבשלום ששוני

הווריאנט החדש - B.1.1529 - התגלה לאחרונה בדרום אפריקה והוא מציג יכולת מוגברת של הדבקה. ארגון הבריאות העולמי העניק לו את השם "אומיקרון" ואמר כי הוא מעורר דאגה. מלבד ישראל, כמה מקרים התגלו במדינות שונות בעולם ובעקבות זאת החלו להגביל טיסות מדרום אפריקה. משרד הבריאות בודק את יעילות החיסון נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully