וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לביטחון הפנים סיירה בנגב: "דין כסייפה צריך להיות כדין תל אביב"

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 18:29

יו"ר הוועדה, ח"כ בן ארי, אמרה כי תגבה את פעילות המשטרה באזור. לדברי מפקד מרחב נגב במשטרה, גם כשמצליחים להביא להרשעות, חלק מהאסירים משתחררים לאחר זמן קצר במסגרת עסקאות טיעון. הסיור התקיים על רקע הקטטה החריגה בבית החולים סורוקה בשבוע שעבר

בווידאו: חברי הוועדה לביטחון פנים של הכנסת בסיור בנגב/מערכת וואלה!

חברי הוועדה לביטחון הפנים של הכנסת קיימו היום (ראשון) סיור בנגב במהלכו סקרו את הסוגיות האזרחיות והפליליות הנוגעות לתושבי הפזורות הבדואיות. יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) אמרה כי היא וחבריה יגבו את המשטרה בפעולותיה באזור. "ההתנהלות בנגב משפיעה על כל הארץ", אמרה בהתייחס לפשיעה במגזר הבדואי. "אנחנו לא יכולים להיכנס לייאוש. אנחנו צריכים להביא בשורה. חייבים לעצור מה שקורה בנגב. דין כסייפה צריך להיות כדין תל אביב".

הסיור הגיע לאחר התקרית החריגה שאירעה בשבוע שעבר בבית החולים סורוקה בבאר שבע. במהלכה, בין היתר, נורו יריות ונדקרו שני אנשים. 19 חשודים נעצרו בחשד למעורבות במהומות, שהתרחשו כתוצאה מסכסוך בין שתי משפחות.

סיור הוועדה לביטחון פנים בנגב, 21 בנובמבר 2021. ללא, אתר רשמי
סיור הוועדה לביטחון הפנים בנגב, היום/אתר רשמי, ללא
סיור הוועדה לביטחון פנים בנגב, 21 בנובמבר 2021. ללא, אתר רשמי
חברי הוועדה לביטחון הפנים בסיור בנגב, היום/אתר רשמי, ללא

מפקד מרחב נגב במשטרה, תת-ניצב נחשון נגלר, שיתף בתסכול מהפרקליטות ומערכת המשפט. לדבריו, גם לאחר שהצליחו להביא להרשעות, חלק מהאסירים השתחררו זמן קצר לאחר מכן במסגרת עסקאות טיעון. "אנחנו נתקלים בפרקליטות שרוצה 100% הצלחה, וכך חלק מהתיקים לא מגיעים לבית המשפט", אמר. "לפעמים, כשמגיעים לבית משפט, זה לוקח זמן רב. גלגלי הצדק טוחנים לאט".

תנ"צ נחשון סיפר לחברי הכנסת על הברחות סמים גדולות, לדבריו, המתרחשות בגבול ישראל-מצרים. "הכסף הזה מממן את העבריינות והפשיעה בנגב", אמר. "אנחנו תופסים הרבה הברחות, אבל לא מגיעים לכל המקומות. ברגע שמתעסקים בסחר בסמים, צריך נשקים כדי להגן על הסחורה. מירדן יש הברחות רבות של נשק, שאנחנו מאתרים רבות מהן. אנחנו רואים את זה גם ביהודה ושומרון, ומבסיסי צה"ל בנגב נגנבים מאות אלפי כדורים. השנה תפסנו הרבה יותר אמל"ח מבשנה שעברה".

חבר הכנסת מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה) אמר כי הוא מתוסכל מהסיור. "אנחנו עסוקים בדיון בין החכם לבין הצודק", אמר. "צריך לטפל בשני המסלולים - מצד אחד אכיפה ללא פשרות, ומצד שני חינוך, תעסוקה ואיכות חיים. צריך להקים מטה - גם לאכיפה וגם לאיכות חיים לטווחים ארוכים. יש פה החמרה".

ח"כ אורית סטרוק במחאה נגד תקציב המדינה, כיכר הבימה ת"א 02 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
בירכה על החלטת הממשלה להקים יישובים חדשים בנגב. סטרוק/ראובן קסטרו

חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) בירכה על החלטת הממשלה להקים ארבעה יישובים חדשים בנגב, והציעה כי הוועדה תקיים שיח עם שופטי בית המשפט על מנת לסייע בסוגיות אותן העלה נחשון. "המשימה עכשיו היא לעצור את הסוס הדוהר", אמרה. "אי-אפשר לעצור את הסוס בלי השופטים. הוועדה צריכה לנהל שיח עם השופטים".

"האוכלוסייה בנגב גדלה", הוסיף מפקד המרחב. "אנחנו צריכים משטרה יותר גדולה וחזקה עם סמכויות יותר נרחבות. ההצעה היא בעצם סביב הענישה מול העבריין, לא רק האכיפה. צריך לוודא שהעונשים ירתיעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully