וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הדרום מחו בבית החולים סורוקה: "די להפקרות בנגב"

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 23:57

עשרות הפגינו בבאר שבע בעקבות ההתפרעות במקום אתמול כחלק מסכסוך בין שתי חמולות, במהלכה נורו יריות ונדקרו שני בני אדם. הנוכחים דרשו מהמשטרה להשיב את הביטחון לרחובות העיר: "תנו לגדול בשקט"

בווידאו: תושבי באר שבע מוחים בביה"ח סורוקה: "די להפקרות בנגב"/שי מכלוף

עשרות תושבי הנגב מפגינים הערב (שני) סמוך לבית החולים סורוקה בדרישה להשיב את המשילות לנגב ולהחזיר את הביטחון לתושבים. המפגינים צועקים "בנט הביתה" ונושאים שלטים שעליהם נכתב בין היתר "די להפקרות בנגב", "תנו לגדול בשקט" ו-"מחזירים את הביטחון לתושבי הדרום". בהפגנה נוכח גם ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית).

זאת, לאחר ההתפרעות שאירעה אתמול בבית בחולים, במהלכה, בין היתר, נורו יריות ונדקרו שני אנשים. 19 חשודים נעצרו בחשד למעורבות במהומות, שהתרחשו כתוצאה מסכסוך בין שתי משפחות.

הפגנה לאחר הקטטה האלימה בין שתי משפחות בבית החולים סורוקה, באר שבע, 15 בנובמבר 2021. שי מכלוף
הפגנה לאחר הקטטה האלימה בבית החולים סורוקה/שי מכלוף

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' מתח היום ביקורת חריפה על הממשלה, והאשים כי מצב הביטחון האישי בדרום הגיע עד כדי "אובדן שליטה של מדינת ישראל", כלשונו. "הדרישה שלנו היא להתחיל לפעול לפרק את המיליציות", הדגיש דנילוביץ', "מדינה שיודעת להגיע לארכיון הגרעין האיראני צריכה לדעת לטפל בחמולות".

"המדינה צריכה לקבל החלטה. אולי קשה לה, אבל היא צריכה לקבל החלטה להילחם בטרור הפנימי", הוסיף ראש עיריית באר שבע. "לא את עיר המטרפולין צריך לסגור. אנשים לא צריכים לפחד בה. צריכים להגיע לשם ולרדוף אותם. הם צריכים לפחד. צריך להכניס את שב"כ לשם. יש נבחרי ציבור שמתנגדים. אנחנו במלחמה וצריך ששב"כ יהיו שם. ממשלת ישראל תתעוררי, הציבור מאבד את האמון והביטחון". הוא הדגיש כי "רוב הציבור הבדואי הוא נורמטיבי, שרוצה לחיות. אנחנו לא רוצים לדבר בהכללה".

הפעיל החברתי ראאד אבו אלקעין מחה על טיפול המשטרה בסכסוך החמולות המתמשך. "אנחנו זועקים כבר שנים על התופעות הללו ביישובים שלנו ועכשיו זה הגיע לבאר שבע וכל המדינה קמה. אנחנו מגנים את התופעה המכוערת והעבריינית הזאת בכל תוקף, חייבים לזה סוף. זאת חציית קו אדום חמורה ביותר. צריך לטפל בתוך היישובים הבדואים באירועי הירי בחומרה ולהחמיר בענישה עם היורים ומחזקי הנשק. ליבנו עם הצוותים הרופאים והעובדים בבית החולים סורוקה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'. מרים אלסטר, פלאש 90
אובדן שליטה של מדינת ישראל. ראש עריית ב"ש רוביק דנילוביץ'/פלאש 90, מרים אלסטר

זה כבר זמן מה שתושבי באר שבע מתריעים ומפגינים כנגד האלימות ההולכת וגוברת בדרום. בחודש שעבר הפגינו מאות בני אדם בעיר תחת הכותרת "הנגב מדמם: מחאת האזרחים", וקראו להשבת הביטחון לאזור. המפגינים התאספו מחוץ לבית המשפט המחוזי בבאר שבע ומשם יצעדו אל בניין העירייה. בין הארגונים שישתתפו בהפגנה היו הוועד להצלת הנגב ישראל שלי, אם תרצו ורגבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully