וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית החולים סורוקה מתקשים להתאושש מהקטטה בין החמולות: "נהיה פה מפחיד, סרט אימה"

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 8:03

בשיחה עם וואלה! משחזרים עובדי ביה"ח את רגעי הפחד הארוכים מאירוע האלימות הענק, שכלל בין היתר ירי ודקירות ושבעקבותיהם נעצרו 19 חשודים. "זה היה כמו במלחמה", סיפר אחד העובדים. עובדת אחרת הוסיפה: "חבל שזה נכנס לתוך ביה"ח שמבחינתנו הוא בועה של שפיות"

קטטה בפתח בית החולים סורוקה, שניים נפצעו/דוברות המשטרה

עובדי בית החולים סורוקה בבאר שבע מנסים לשוב לשגרה, לאחר שאתמול (ראשון) פרצה קטטת ענק מחוץ לחדר המיון, בין משפחות בדואיות. בשיחה עם וואלה! הם משחזרים את רגעי הפחד והאלימות הקשה במקום עבודתם. "זה היה כמו במלחמה, חציית קו אדום", אמרו. "לא ייתכן שזה יקרה בבית חולים".

אחד האחים סיפר כי נודע לו על ההתרחשות מחוץ לבית החולים בזמן שטיפל בחולים בחדר המיון. "היינו במיון וטיפלנו באנשים", סיפר. "שמענו את היריות וביקשו לא לצאת החוצה. פתאום הכול נהיה לחוץ ומפחיד. יהודים וערבים מקבלים פה טיפול, אף אחד לא מפחד. נהיה פה מפחיד". עובדת אחרת בבית החולים הוסיפה: "אנחנו עובדים כתף מול כתף יהודים וערבים, זו פעם ראשונה שאני רואה דבר כזה".

"אנשים היו בהיסטריה. מבחינתנו בית החולים הוא בועה של שפיות", סיפרה העובדת. עובד נוסף תיאר: "כולם ברחו ופחדו, כמו בסרט אימה".

עוברי אורח בקטטה בפתח בית החולים סורוקה, שניים נפצעו. דוברות משטרת ישראל
"חציית קו אדום". חלון מנופץ בביה"ח, אמש/דוברות משטרת ישראל

לדברי סגן מנהל ביה"ח סורוקה, ד"ר דן שוורצקוף, מדובר "בתמונת מראה לכל מה שקורה בחוץ, בחברה הישראלית. מי שחושב שזה ייעצר בגדר, כנראה טועה". הוא מזכיר את אירועי האלימות האחרונים בדרום, ובהם רצח בת ה-18 בבאר שבע והגבר שנהרג בעקבות רימון שהתפוצץ. למרות זאת, הוא חושב שהאנשים ששהו בבית החולים הרגישו בטוחים: "הצוות נבהל אבל מיד התעשתנו על עצמנו", תיאר. "אנשים הבינו שקורה משהו בחוץ אבל קיבלו את צפירת ההרגעה די מהר. ודאי שהדברים האלה משפיעים על אנשים, אבל אני חושב שיצאו בתחושת מוגנות".

שמעון טובל, סגן ראש העיר באר שבע, אמר: "מה שמתחולל פה זה טירוף. לא רק איבדנו את באר שבע, איבדנו את כל המדינה. יריות בבית חולים זה קו אדום שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום". פיני בדש, ראש מועצת עומר, הוסיף כי "לירות בבתי חולים זה שיא השיאים של חוסר המשילות בנגב. אנחנו חייבים להתעשת ומהר".

עוד בוואלה!

הבדיחה על חשבון תושבי הנגב: כסף במקום משילות

לכתבה המלאה
קטטה בפתח בית החולים סורוקה, שניים נפצעו. דוברות משטרת ישראל
"כמו במלחמה". קטטת הענק, אמש/דוברות משטרת ישראל

מדובר באירוע אלימות נוסף בחברה הערבית ובנגב בפרט, בו תושבים רבים חיים בתחושת חוסר אונים לאור היעדר המשילות. מהוועד להצלת הנגב נמסר כי "נחצה עוד גבול במסגרת הטרור הפלילי. תושבי העיר באר שבע בני ערובה לטרור ששוטף את חזונו של בן גוריון. ירי בתוך מתקן הומניטרי הוא חציית קו אדום".

הקטטה ההמונית פרצה אמש בין המשפחות טלאלקה ואלקסאסי בבית החולים סורוקה בבאר שבע ונמשכה במשך כשעה. צעירים נצפו מיידים אבנים ומכים אחד את השני ואף נשמע קול יריות, סמוך לניידת אכיפה עירונית.

ארבע נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי, שניים נפצעו מדקירות ושניים מחבלות. המשטרה עצרה 19 חשודים ופתחה בחקירת האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully