וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש דסק חדשות בוואלה! לשעבר: "היינו צריכים להפיק אייטמים מהודעות של משפחת נתניהו"

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 17:29

בביהמ"ש המחוזי בירושלים נמשכים הדיונים בתיק, לאחר שבשבועיים האחרונים העידו אבירם אלעד, העורך הראשי של האתר בשנים 2018-2016, ומיכל קליין, ראש מערכת החדשות באותן שנים. השניים העידו כיצד נאבקו בהתערבויות של המנכ"ל, אילן ישועה, בתוכן האתר לטובת נתניהו ומשפחתו

בווידאו: ראש דסק חדשות לשעבר בוואלה! בבית המשפט המחוזי בירושלים בדיון בתיק 4000/מערכת וואלה!

בבית המשפט המחוזי בירושלים החלה הבוקר (שני) עדותה של עמית אשל, לשעבר ראש דסק באתר וואלה!. אשל עבדה באתר משנת 2015. עדותה תחתום את רצף עדויותיהם של עובדי וואלה! במסגרת המשפט.

נציגת התביעה, עו"ד ניצן וולקן מפרקליטות מיסוי וכלכלה, ביקשה מאשל לתאר את נהלי העבודה באתר, כיצד מגיעות ידיעות למערכת וכיצד מעלים אותi לאתר. "כעורכת אנחנו מקבלים אייטמים מכתבים או מהודעות שמגיעות למייל הכללי של האתר", סיפרה. "לראש מערכת חדשות ומעלה יש הרשאה לפרסם הודעות, לפעמים עורך זוטר יותר אם הוא עורך לילה".

לדבריה, כשמונתה לראש דסק בשנת 2015, אבנר בורכוב, סגן ראש מערכת החדשות, הנחה אותה להעביר ידיעות מדיניות לאישורו של אבי אלקלעי, העורך הראשי של האתר. "זו היתה שיחה בעל פה, לא משהו מוסדר או כתוב. הופתעתי שזה ברמה הזו, הופתעתי שזה אבי, אין לי איתו ממשק עבודה יום יומי. בכל משמרת ראש דסק בסוף שבוע, יש סגן ראש מערכת החדשות שאפשר לדבר איתו, והוא שתי רמות מעל".

תיק 4000 | עדותה של עמית אשל. המחוזי, ירושלים 25 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"היו נושאים שעברו דרך פילטר". אשל/פלאש 90, יונתן זינדל

"כבר לפני כן ידעתי שיש דברים שאי אפשר לסקר אותם בצורה חלקה", אמרה. הופתעתי לשמוע שזה כל כך מוסדר, אבל היא מגיעה אחרי תקופה שיש פילטר על אייטמים מסויימים".

איזה פילטר?

"אני לא יודעת דרך מי הם עברו, הפריזמה שלי היא פרזימה צרה, הבנתי שיש סוגיות רגישות שנוגעות למשפחת נתניהו. צריך לפקח ביתר שאת על הדיווח שלהן, אי אפשר לדווח בחופשיות, היינו תמיד באיחור, היו צריכים לעשות בדיקות בין אם אפשר לדווח, איך מדווחים, על מה מדווחים. כל מיני הודעות דוברות של משפחת נתניהו שצריך להפיק אייטמים. זה עובר דרך הסייקל של אנשים מחוץ למערכת החדשות.

השופטת רבקה פרידמן פלדמן ביקשה מאשל להבהיר את עצמה: קודם אמרת שזה מדיני מאיפה קפצת לנושא אחר, של משפחת נתניהו?

"היו אייטמים שלא יכולנו לסקר, או שהיינו צריכים להמתין כדי להעלות אותם"

וולקן ביקשה מאשל לתאר מתי החל הנוהל לאישור הידיעות שקשורות למשפחת נתניהו, ואשל השיבה שעוד לפני שהיא התמנתה להיות ראש דסק, בתקופה שהיא היתה עורכת, היא נחשפה לידיעה של גלי גינת על שרה נתניהו שירדה מהאוויר "זה היה דבר חריג" הדגישה אשל.

השופטים לחצו עליה לפרט במדויק את הנוהל לגבי משפחת נתניהו "יש תחושה סובייקטיבית או פנימית, או שיש נוהל?" תהה השופט משה בר-עם, ואשל השיבה "היא לא היתה סובייקטיבית כי היינו שולחים אייטמים לאישור. אני לא יודעת למקם בדיוק על ציר הזמן. דברים שקשורים למשפחת נתניהו, אם זה היה אבנר בורכוב שאמר לי או מיכל קליין או מישהו אחר. מבחינתי זה היה נוהל ברור אם יש אייטם שקשור לנתניהו ומשפחתו צריך לבדוק עם האנשים שמעלי, וגם אחרי שכותבים אייטם צריך לאשר אותו, יש שלבים מוסדרים. אני מתקשה לומר איך הנוהל הועבר אלי בדיוק, דרך מי".

אילן ישועה במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 11 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
העדות נמשכה כחצי שנה. מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה/פלאש 90, יונתן זינדל

עדותה של אשל תחתום את הפרק הראשון של אנשי התוכן של וואלה!, שתיארו את הלחצים וההתערבויות של המנכ"ל לשעבר אילן ישועה לטובת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, המואשם בקבלת שוחד מבעלי האתר, שאול ואיריס אלוביץ'.

עדותו של ישועה נמשכה קרוב לחצי שנה, פרק זמן ארוך יחסית לעד אחד, במהלכה הוא תיאר כיצד הזוג אלוביץ' הנחה אותו להטות את הסיקור לטובת נתניהו. במהלך החקירה הנגדית הציגו הסנגורים של הנאשמים התכתבויות של ישועה עם פוליטיקאים נוספים ודובריהם, בהם הנשיא יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר, אבי גבאי, בהן ישועה החמיא לפוליטיקאים והתערב מספר פעמים בתוכן הכתבות לטובתם. בכך מנסה ההגנה להראות כי לא היה באתר סיקור אוהד עבור נתניהו.

בשבועיים האחרונים העידו אבירם אלעד, העורך הראשי של האתר בין השנים 2018-2016, ומיכל קליין, ראש מערכת החדשות באותן שנים. השניים העידו כי ההתערבויות של ישועה בתוכן האתר לטובת נתניהו ובני משפחתו היו חריגות, וכיצד הם ניסו להיאבק בהם.

לאחר עדותה של אשל, יעיד מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר. ברגר פוטר על ידי נתניהו בשיחת טלפון באמצע שנת 2015, סמוך למינויו של בנימין נתניהו לשר התקשורת, ותחתיו מונה שלמה פילבר. אחריו יעיד דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים במשק, פליקס כהן, סמנכ"ל הכספים של יורוקום, ולאחריהם יעיד גם עד המדינה ניר חפץ, יועץ התקשורת של משפחת נתניהו.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully