וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינה לשעבר בעדות חדשה נגד שטרן: "התלוננתי - והוא אמר 'בסדר, שטויות'"

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 22:31

בהמשך לסערה שעורר הראיון עם השר ב-103FM, פורסמה הערב עדות שניה בחדשות 13, של קצינה ששירתה תחתיו כשהיה מפקד בה"ד 1 וטוענת כי היא וחיילות נוספות זכו להתעלמות לאחר שהתלוננו: "כשניסיתי לברר הוא התחמק, נאלצתי לפרוש בגללו". לשכת שטרן: "האירוע מוכר, טופל בחומרה"

בווידאו: השרות מיכאלי וזנדברג מגיבות על סערת שטרן וגריסת התלונות/צילום: ערוץ הכנסת

אחרי שבמהלך היום זכה לגיבוי מיו"ר מפלגתו יאיר לפיד בפרשה שנחשפה לראשונה ב-103FM, בחדשות 13 פורסמה הערב (שני) עדות נוספת, שנייה במספר, של קצינה ששירתה תחת אלעזר שטרן בזמן שכיהן כמפקד בה"ד 1. הקצינה לשעבר טענה כי שטרן התעלם מתלונתה על הטרדה מינית ושל חיילות נוספות. "הוא אמר 'שטויות, שום דבר, בסדר אני אבדוק. קיוויתי שהוא יבדוק אבל ידעתי שלא. כשניסיתי לברר הוא התחמק. בבסיס הייתה אווירה של הטרדה, של קצינים נוגעים".

הקצינה לשעבר, כיום בת 46, שירתה בבה"ד 1 בשנות ה-90. התלונות על ההטרדות המיניות הגיעו אליה באותה תקופה. לדבריה, יום אחד היא הוטרדה בעצמה על ידי קצין שהיה כפוף לשטרן באותם ימים. "בחמישי בצהריים הייתי יוצאת מהבסיס והוא הציע להקפיץ אותי. הוא עצר את הרכב וניסה לנשק אותי. דחפתי אותו, צעקתי ויצאתי מהאוטו. זה קרה גם לפקידות שלו. ישבתי אתמול בלילה מול הטלוויזיה ופתאום ראיתי את שטרן אומר שלא היו מקרים שהוא השתיק הטרדות מיניות והייתי בשוק".

לטענת הקצינה לשעבר, לאחר שהתלוננה היא החלה לסבול מהתנכלויות ומניכור בבסיס, וכתוצאה מכך היא הקדימה את שחרורה. "היה לי סיוט בבסיס. חיילות פחדו שכמו שהתנקמו בי יעשו לאחרות. קצינות הועברו מהבסיס כי היו כמוני. השתחררתי ארבעה חודשים לפני התאריך. התבאסתי מאיך שדברים מתנהלים ומאיך שהצליחו לשבור אותי".

מלשכת השר שטרן נמסר כי "האHרוע שפורסם הערב בערוץ 13 טופל על ידי השר שטרן בחומרה. מקום שירותו של הקצין שונה ומשך שירותו קוצר. השר שטרן, אז מפקד בה"ד 1, טיפל בנושא בצורה ישירה וחמורה, הן ברמה הפיקודית והן בהשפעה על המשך שירותו וקידומו של הקצין בצה"ל".

שר המודיעין אלעזר שטרן בכנסת, 6 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"קיוויתי שהוא יבדוק אבל ידעתי שלא". שטרן/פלאש 90, יונתן זינדל

היום גיבה יו"ר מפלגתו של שטרן, יש עתיד, יאיר לפיד, את טענתו שגרס תלונות אנונימיות, אך לא את אלה שנוגעות להטרדות מיניות. רוב חברי הקואליציה האחרים שומרים על שתיקה.

"יש עתיד היא מפלגה שבה יש אפס סובלנות ואפס גיבוי להטרדות מיניות", הבהיר לפיד בעקבות הריאיון של שטרן ב-103FM. "אנחנו מאמינים שיש להגן על נשים ולאפשר להן להתלונן בכל דרך שימצאו לנכון. אם שטרן היה אומר שהוא גרס תלונות על הטרדה מינית, היינו נפרדים ממנו עוד באותו יום. הוא לא אמר את זה, והוא לא מאמין בזה". באופן חריג, ביש עתיד החליטו לסגור את ישיבת הסיעה היום לתקשורת.

בהתייחס לעדות החיילת על כך ששטרן איים עליה שלא להמשיך בתלונתה ב-1995 בעת הייתה תחת פיקודו בבה"ד 1, שפורסמה בתכנית "הצינור", אמר לפיד כי "יש עתיד קוראת לשלטונות צה"ל לחקור במהירות את הדברים כדי לאפשר לאלוף שטרן להגן על שמו הטוב".

בהודעה שנמסרה מיש עתיד נכתב כי שטרן הדגיש בפני לפיד כי "מעולם לא גרס אף תלונה על הטרדות מיניות. כל תלונה על הטרדה שהגיעה לשולחנו טופלה מיד בחומרה יתרה. דבריו התייחסו אך ורק לתלונות שקצינים הגישו אחד על השני במהלך מאבק על תפקידים".

עוד בוואלה!

אם שטרן אכן גרס תלונות - הוא אינו ראוי להתמנות ליו"ר הסוכנות

לכתבה המלאה

הסערה פרצה אתמול לאחר ששר המודיעין הודה בריאיון ל-103FM כי התעלם מתלונות אנונימיות על עבירות מין בתקופתו כראש אגף כוח האדם בצה"ל. "המגרסה עבדה מהר מאוד", אמר, והשיב "כן. חד משמעית", כשנשאל שוב אם גרס תלונות שהגיעו אליו. את הדברים אמר בהתייחס למכתב האנונימי נגד ראש שב"כ המיועד ר'.

גובה הלהבות עלה עם פרסום העדות בצינור. בתכנית ששודרה אמש, סיפרה חיילת בעילום שם כי במהלך שירותה הצבאי התלוננה על הטרדה מינית - ושטרן איים עליה לחדול, בשיחה משותפת עם הנגד שלדבריה פגע בה. "אם תדברי על מה שהיה פה בחדר או מה שהנגד ניסה לעשות לך, הימים שלך בצבא יהיו שחורים ומרים. יהיה לך הכי רע בעולם", הזהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully