וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם שטרן אכן גרס תלונות - הוא אינו ראוי להתמנות ליו"ר הסוכנות

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 16:15

אם אדם במעמדו של שטרן לא הפנים במהלך השנים את חשיבות היחס המכבד לכל אדם ובטח לנשים, הוא גם לא ראוי למלא תפקיד שר. יש לבדוק כל תלונה אנונימית - ורק אם היא מתבררת כפייק ניוז, אפשר לגרוס. אנחנו חייבים לבדוק תלונות, לא משנה כמה שנים עברו ובאיזו צורה הוגשו

אני מאמינה לחיילת שהתראיינה ל"הצינור" וסיפרה איך אלעזר שטרן, בזמן שהיה מפקד בה"ד 1, הכניס אותה לחדר יחד עם המפקד האישי שלה והנגד עליו התלוננה שניסה לפגוע בה מינית, והזהיר אותה כי אם היא תדבר על התלונה "הימים שלך בצבא יהיו שחורים ומרים. יהיה לך הכי רע בעולם".

אני מאמינה לה, למרות שחלפו מאז 26 שנים והנורמות היו אחרות. צבא ההגנה לישראל היה אז צבא ההגנה למפקדים מטרידים. מקום שבו קילוגרמים של טיח נמרחו על הטרדות מיניות מכל הסוגים.

אני מאמינה לקולט אביטל, שעברו כמה עשורים טובים מאז חוותה את נחת שפתיו של שמעון פרס, שהטראומה עדיין חרוטה בה והעלבון שנשאה כשהודבק לה הכינוי "המאהבת של פרס". מאמינה גם למתלוננות על אלון גל, אלה בשמן ואלה האנונימיות, למרות שעברו כבר הרבה מאוד שנים מאז.

השנים שחלפו והצורה בה מוגשת התלונה, בעילום שם או גלויה, אינם מקהים את עצם המעשה הקשה. העניין הוא המהות והיחס לנשים, לא משנה אם אתה שר בכיר, נשיא, כוכב טלוויזיה או אזרח מהשורה. אבל המקרה של אלעזר שטרן חורה במיוחד. פרס וגל אולי למדו דבר או שניים מאז הימים ההם, במידה, כמובן, שלא יצוצו מתלוננות חדשות מהשנים האחרונות. שטרן, כך מתברר, לא למד דבר.

ח"כ אלעזר שטרן במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
לא ראוי למלא תפקיד שר או יו"ר הסוכנות היהודית. אלעזר שטרן/ראובן קסטרו

אם אלעזר שטרן העז להתפאר בראיון ל-103FM שגרס תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות ואפילו לא טרח לבדוק אותן, אומר את זה כאן ועכשיו - הוא אינו ראוי למלא תפקיד של שר או להתמנות ליו"ר הסוכנות היהודית. הימים של החפצת נשים ופגיעות מיניות הם כבר לא דבר שמעבירים עליו דאחקות באוהל בין החבר'ה במילואים.

שטרן כושל בלשונו שוב ושוב ומסגיר את מה שהוא חושב באמת: נשים, כמו מירי רגב, התקדמו בצה"ל דרך מיטות המפקדים. הרי לזה הוא רמז כשהתעמת איתה בכנסת וצעק לעברה: "לא כדאי לדבר על איך התקדמת בצבא", כאילו זה טיעון לגיטימי לוויכוח. תלונות על הטרדות מיניות אפשר לגרוס, כי נשים ממציאות בדיות על גברים ומי שמתלוננת נגד המפקד שלה צריכה לסתום את הפה כדי שלא ימרר לה את החיים.

בראיונות שנתן לכלי התקשורת אחרי פרשת הגריסה, שטרן המשיך להסתבך בלשונו המשוחררת ולהעיד כי הוא ככל הנראה כן גרס תלונות אנונימיות על שחיתות, גניבה, אי ציות לפקודות, ושלל עבירות על החוק. תגובתו של יו"ר מפלגתו יאיר לפיד, לפיה אם שטרן היה גורס תלונות על הטרדות מיניות הוא לא היה יותר חבר במפלגה, עושה לו הנחות. למפלגה שהמצע שלה הוא פוליטיקה אחרת, אסור לעודד הסתרה של עוולות ולתת גיבוי עקיף למעשים כאלה.

אם אדם במעמדו של שטרן, שהיה איש משאבי האנוש של צה"ל כראש אכ"א, לא הפנים במהלך השנים את חשיבות היחס המכבד לכל אדם ובטח לנשים, הגיע הזמן. ההכרח הוא לבדוק כל תלונה אנונימית - ורק אם היא מתבררת כפייק ניוז, כמו במקרה של ר' מהשב"כ, אפשר לגנוז, לגרוס או לבלוע אותה. מה שיבחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully