וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כית לשעבר קולט אביטל טוענת כי שמעון פרס הטריד אותה מינית בשנות ה-80

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 14:09

הדיפלומטית שכיהנה בכנסת מטעם מפלגת העבודה במשך 7 שנים סיפרה בריאיון כי נשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר הצמיד אותה לדלת וניסה לנשק אותה בלשכתו ב-1984, וכי בזמן שהיה יו"ר האופוזיציה דחק בה לכיוון המיטה בפגישה בחדר מלון בפריז. "רעדו לי הרגליים כשיצאתי משם"

בווידאו: נאומי ראש הממשלה והנשיא באזכרה במלאת 5 שנים למותו של הנשיא לשעבר שמעון פרס/צילום: מרכז פרס לשלום

הדיפלומטית והח"כית לשעבר קולט אביטל טוענת כי נשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס, הטריד אותה מינית בשתי תקריות שונות בשנות ה-80. בראיון נרחב לעיתונאי גידי וייץ שהתפרסם היום (חמישי) ב"הארץ" היא העידה על פגישה שהתקיימה עם פרס בלשכת ראש הממשלה ב-1984, שבסופה "הוא הצמיד אותי פתאום לדלת וניסה לנשק אותי. 'ירננו עלינו', נפלט לי במין אינסטינקט אירוני כשהדפתי אותו מעליי. הוא חזר למקומו, ואני הלכתי. רעדו לי הרגליים כשיצאתי משם, זה דחה אותי".

בנוסף, אביטל מספרת על ביקור דיפלומטי של פרס כמה שנים קודם לכן בתפקידו כיו"ר האופוזיציה, במהלך שהותה בשליחות בפריז, בו הוזמנה לסעוד איתו ארוחת בוקר בחדר המלון שבו הוא התאכסן. לפי אביטל, בכניסה לחדר גילתה שפרס המתין לה "בפיג'מה", והוא דחק בה לכיוון המיטה, והיא התנגדה ויצאה מהחדר.

שמעון פרס, קולט אביטל. יעקב סער, לשכת העיתונות הממשלתית
טענה שהטריד אותה מינית. שמעון פרס וקולט אביטל/לשכת העיתונות הממשלתית, יעקב סער

בריאיון היא מוסיפה כי אחרי יציאתה מהחדר היא סיפרה ליועצו ומקורבו של פרס, סגן השר לשעבר יוסי ביילין, על שאירע וביקשה ממנו לא להשאיר אותה לבד עם פרס בפעמים הבאות שיגיע לפריז. לדבריה, היא שיתפה גם את חברתה הקרובה, תמר גולן, עיתונאית ודיפלומטית שחיה בפריז, וזו רמזה לה "שגם לה זה קרה" עם פרס.

אביטל, ששירתה במשרד החוץ במשך 38 שנים וכיהנה בין היתר כשגרירת ישראל בפורטוגל וקונסולית כללית בניו יורק, ובהמשך גם כח"כית מטעם מפלגת העבודה כ-7 שנים, המשיכה לעבוד בקרבתו של פרס זמן רב אחרי התקריות המדוברות. בתשובה לשאלה בריאיון מדוע לא חשפה את הדברים בזמן אמת אמרה: "כי היו צוחקים עליי. מזלזלים בזה, אלה היו הנורמות".

שמעון פרס, קולט אביטל. ראובן קסטרו
"רעדו לי הרגליים כשיצאתי משם", אביטל ופרס/ראובן קסטרו

היא מספרת גם על תקיפות והטרדות מיניות נוספות שעברה בשירותה במשרד החוץ על ידי בכירים ומעסיקים שהיו ממונים עליה. אביטל התייחסה בריאיון גם לשמועות שליוו את יחסי העבודה שלה ושל פרס במרוצת השנים, על רומן בין השניים, ומכחישה את אמיתותן. "האמת היא שמאותו הרגע זה השפיע רע מאוד על חיי, כי לא הפסיקו להטריד אותי ולא הפסיקו השמועות, ואני הייתי צריכה להיות במגננה. לא האמינו להכחשות", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully