וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה ששירתה תחת אלעזר שטרן: "ביקש ממני לא להתלונן על הטרדה מינית"

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 23:42

חיילת ששירתה בבה"ד 1 תחת פיקודו של שטרן אמרה בתכנית "הצינור" כי היא התלוננה על הטרדה מינית בידי נגד, ובעת בירור אצל שטרן, הוא איים כי אם תמשיך בתלונה "הימים שלך בצבא יהיו שחורים ומרים". לשכת שטרן: "המקרה המתואר לא זכור לו, כל תלונה על הטרדה מינית נבדקה"

חיילת ששירתה ב-1995 תחת פיקודו של אלעזר שטרן, כיום שר המודיעין, אמרה הערב (ראשון) כי במהלך שירותה הצבאי היא התלוננה על הטרדה מינית - ושטרן איים עליה שלא להמשיך בתלונתה, או ש"יהיה לך הכי רע בעולם". את הדברים אמרה בעילום שם בתכנית "הצינור" בחדשות 13.

לטענת האישה, היא הוטרדה מינית על ידי אחד הנגדים בבסיס בה"ד 1 שם שירתה, ובבירור אצל מפקדה דאז שטרן, בנוכחות אותו נגד, שטרן הזהיר אותה כי "אם תדברי על מה שהיה פה בחדר או מה שהנגד ניסה לעשות לך, הימים שלך בצבא יהיו שחורים ומרים".

לשכת שטרן מסרה בתגובה ל"צינור" כי המקרה שמתואר לא זכור לו. עוד נמסר כי "כל תלונה בנושא הטרדה מינית נבדקה על ידי השר שטרן תמיד. השר פעל תמיד וגם היום למיגור הטרדות מיניות".

ועדת הכנסת-הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-23. דני שם טוב דוברות הכנסת, אתר רשמי
"השר פעל תמיד וגם היום למיגור הטרדות מיניות". שטרן/אתר רשמי, דני שם טוב דוברות הכנסת

ריאיון האישה ב"צינור" מגיע לאחר שמוקדם יותר הבוקר שטרן, חבר מפלגת יש עתיד, הודה בריאיון ל-103FM כי התעלם מתלונות אנונימיות על עבירות מין בתקופתו כראש אגף כוח האדם בצה"ל. "המגרסה עבדה מהר מאוד", אמר והשיב "כן, חד משמעית" כשנשאל אם גרס תלונות שהגיעו אליו. עוד הוסיף כי "אסור לתת יד לתרבות האנונימיות על חשבון עידוד התלונה על מה שבאמת נעשה".

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, הגיבה לדבריו של שטרן בחשבון הטוויטר שלה: "‏אלעזר שטרן כנראה באמת חושב שתלונה אנונימית נועדה להכפיש או לטרפד, אבל מפספס את העובדה שעדיין, אישה שבוחרת להתלונן מסתכנת בהכפשה ובהשלכות שבחשיפה".

עוד בוואלה!

השר שטרן: כראש אכ"א, גרסתי תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות

לכתבה המלאה
יו"ר העבודה, מרב מיכאלי בפתח ישיבת סייעתה בכנסת 4 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
"אישה שבוחרת להתלונן מסתכנת בהכפשה ובהשלכות שבחשיפה", מיכאלי/ראובן קסטרו

עוד ביקרה מיכאלי כי "לצערי, גם אדם כמוהו, שיודע מה החשיבות של שוויון לנשים, מפספס את האופן שבו אנחנו עדיין חשופות לפגיעה ולמתקפות בעקבות חשיפת הפגיעה בנו".

מיכאלי היא השרה היחידה בממשלה שהתייחסה לסערת ההתבטאות של שטרן עד כה. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לא הגיב לפניות כתבים בנושא, וכך גם ראש הממשלה נפתלי בנט. שטרן הוא מועמד הקואליציה לתפקיד יו"ר הסוכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully