וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה למינוי בכירים אישרה את מועמדות ר' לראשות שב"כ: "לא נמצא פגם בטוהר מידותיו"

עודכן לאחרונה: 8.10.2021 / 17:17

ברקע סערת המכתב האנונימי נגדו, הוועדה בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג הודיעה שבדקה את המידע שהובא בפניה וכי לא מצאה פגם בשיקולים סביב ההחלטה למנותו. הוועדה הודיעה על החלטתה לרה"מ בנט, ובשבוע הבא הממשלה צפויה לאשר את מינויו. ארגמן: "מאמין ביושרו וערכיו"

בווידאו: הוועדה למינוי בכירים התכנסה לדון במינוי ראש שב"כ/צילום: רוני כנפו

הוועדה למינוי בכירים אישרה היום (שישי) את מועמדותו של ר', סגן ראש שב"כ הנוכחי, לראשות הארגון. זאת, לאחר שבדקה בין היתר את המכתב האנונימי נגדו, והחליטה כי "לא נמצא פגם בטוהר מידותיו", וכן כי לא נמצא פגם בשיקולים סביב ההחלטה על מינויו. ההחלטה נמסרה לראש הממשלה בנט.

ראש שב"כ הנוכחי, נדב ארגמן, בירך על החלטת הוועדה לאשר את מינויו של ר' לתפקיד. "אני מאמין ביושרו וערכיו האיתנים של ר', ומשוכנע שהוא יוביל במקצועיות את שירות הביטחון הכללי, תוך שמירה על ממלכתיותו וערכיותו של הארגון", אמר.

בתחילת השבוע הבא צפויה הממשלה לאשר את מינויו, ולאחר מכן יותר לפרסם את זהותו. המינוי אמור להיכנס לתוקף ב-13 באוקטובר ויום למחרת צפויה להתקיים מסיבת הפרידה מראש שב"כ היוצא נדב ארגמן.

המכתב האנונימי נכתב בשנת 2019 עם מינויו של ר' לתפקיד סגן ראש שב"כ והוא נשלח בזמנו לראש הממשלה דאז בנימין נתניהו ולשרים נוספים בממשלה. המכתב ייחס ל-ר' התנהגות שאינה הולמת.

סגן ראש השב"כ 14 ביולי 2021. ראובן קסטרו
סגן ראש השב"כ 14 ביולי 2021/ראובן קסטרו

גורמים בלשכות השונות מתחו ביקורת על ההחלטה להפיץ את המכתב מבלי להציג פרטים שהוועדה תוכל להתייחס אליהם במקצועיות וברצינות, בעוד הפרטים מטילים דופי ב-ר'.

גם בכירים לשעבר בשב"כ הגדירו את המכתב "מהלך מזעזע שנוגד תרבות פנים ארגונית". הבכירים יצאו נגד הפצת המכתב וביקרו בחריפות את העומדים מאחוריו בטענה כי אם יש טענות לגורמים כאלה ואחרים עליהם להציג אותם בצורה רשמית לוועדה.

ר' אמר בתגובה כי "מדובר במכתב אנונימי שנכתב ונשלח לפני כשלוש שנים ומופץ כעת בתפוצה רחבה. מאחורי המכתב עומד גורם בעל אינטרס שביקש לפגוע כבר אז בשני מינויים. המכתב חסר בסיס עובדתי, רצוף בשקרים ונועד גם הפעם לפגוע במינוי. ככל שיידרש, עדויות לכך יוצגו בוועדה למינוי בכירים".

  • עוד באותו נושא:
  • שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully