וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזהרות מתממשות: יולי 2021 הוא החודש החם ביותר בהיסטוריה המתועדת

עודכן לאחרונה: 13.8.2021 / 22:03

מינהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי של ארה"ב הודיע שהטמפרטורה הממוצעת שנמדדה ביולי האחרון עלתה ב-0.01 מעלות מיולי 2016, ובכך נמדדה כגבוהה ביותר זה 142 שנה. "השיא השלילי מתווסף למסלול המדאיג של שינויי האקלים"

יולי 2021 הוא החודש החם ביותר בהיסטוריה, עם טמפרטורה עולמית ממוצעת של 16.63 מעלות צלזיוס - כך הודיע היום (שישי) מינהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי (NOAA) של ארצות הברית. זאת, ארבעה ימים לאחר שהאו"ם פרסם דוח לפיו בשל הפעילות האנושית, מזג האוויר הנוכחי הוא רק ההתחלה של משבר אקלים עולמי.

הטמפרטורה של פני השטח והאוקיינוס ברחבי העולם עלתה ב-0.93 מעלות צלזיוס מהממוצע שנמדד במאה ה-20 של 15.7 מעלות צלזיוס, מה שהופך את חודש יולי לחודש החם ביותר מאז תחילת התיעוד לפני כ-142 שנה. הטמפרטורה הממוצעת שנמדדה עקפה ב-0.01 מעלות את השיא השלילי הקודם שנרשם ביולי 2016 והשתווה ליולי 2019 ו-2020.

"השיא השלילי מתווסף למסלול המדאיג וההרסני שאליו שינויי האקלים מובילים את העולם", אמר מנהל NOAA, ריק ספינרד.

שריפה במחוז דויל, קליפורניה, 10 ביולי 2021. AP
החודש החם בהיסטוריה. שריפה בקליפורניה, יולי/AP

ברחבי העולם ניתן לראות כיום את השלכות ההתחממות הגלובלית: ביוון, טורקיה ומערב צפון אמריקה גלי החום הקיצוניים הובילו לשריפות משתוללות, את גרמניה וסין פקדו שיטפונות ענק, ושיא החום האירופי נשבר אתמול בסיציליה.

"זה קוד אדום לאנושות", אמר מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, על הדוח העולמי הדרמטי שפורסם לפני ארבעה ימים. "אם נשלב כוחות יחד עכשיו, אנחנו יכולים למנוע אסון אקלימי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully