וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפות בדרום איטליה, שיא החום האירופי נשבר בסיציליה

רשויות הכיבוי אמרו כי הן פעלו ביותר מ-500 מוקדים בסיציליה ובקלבריה, הסובלות מגל חום כבד המתקדם צפונה. לפחות 3 נהרגו. בסיציליה מדדה תחנה מקומית 48.8 מעלות, ואם זה יאומת יישבר השיא שנקבע ביוון לפני ארבעה עשורים. "אסון, אנחנו עוברים רגעים עצובים ביותר"

שריפות באי סיציליה, איטליה, 10 באוגוסט 2021. רויטרס
שריפות באי סיציליה, איטליה, 10 באוגוסט 2021/רויטרס

כמה שריפות משתוללות היום (חמישי) בדרום איטליה, יום אחרי שתחנת מעקב בסיציליה תיעדה 48.8 מעלות בדרום-מזרח האי. אם המדידה תאומת על ידי הארגון המטאורולוגי העולמי, יהיה זה שיא אירופי של כל הזמן. השיא הקודם, 48 מעלות, נמדד ב-10 ביולי 1977 באתונה. משרד הבריאות הזהיר כי גל החום מתקדם צפונה, והוא יורגש מחר בכמה ערים במדינה, כולל בבירה רומא.

רשויות הכיבוי אמרו כי הן נאבקו ביותר מ-500 אירועים בסיציליה ובמחוז קלבריה ב-12 השעות האחרונות, והצליחו להשיג שליטה על האש בסיציליה בזכות סיוע של חמישה מטוסים. לפי כלי התקשורת המקומיים, שלושה בני אדם נהרגו בתקריות הקשורות לשריפות, שניים בקלבריה ואחד בסיציליה.

כלי התקשורת המקומיים דיווחו שהשריפה כילתה עצים ואדמה בהרי מדוני, השוכנים כמאה ק"מ מבירת סיציליה, פאלרמו, ובעיירה הקטנה לינגואגלוסה, שלמרגלות הר הגעש אתנה.

"האש פלשה לעיירה הקטנה שלנו, זה אסון, אנחנו עוברים רגעים עצובים ביותר", אמרה ג'ובאנה ליצ'יטרה, מהכפר ג'יארטאנה שבדרום האי, שנפגע אתמול בשריפות. נזק משמעותי דווח גם בקלבריה, שנמצאת בקצה הדרומי של איטליה וכמה משפחות נמלטו מבתיהן בשל האש.

תושבים מסתכלים על שריפה הבוערת ביער מחוץ לכפר ג'יאראטאנה, סיציליה, 11 באוגוסט 2021. רויטרס
תושבים מסתכלים על שריפה הבוערת ביער מחוץ לכפר ג'יאראטאנה, סיציליה, 11 באוגוסט 2021/רויטרס

איטליה היא אחת מכמה מדינות באזור הים התיכון הסובלת הקיץ מגל חום ומשריפות קטלניות. ביוון עדיין נאבקים באש המשתוללת, שהשמידה חלקים גדולים מהאי אוויה, ונעזרים בסיוע זר כדי להשתלט על מוקדי הבעירה.

אף שלא ניתן לקשור ישירות כל אירוע בודד לשינויי האקלים, שורת אסונות הטבע המתרחשים בחודשים האחרונים בכל פינה בגלובוס מדליקים נורות אדומות. העולם התחמם ב-1.2 מעלת צלזיוס מאז העידן הטרום-תעשייתי, ושינויי האקלים מגבירים את הסיכוי למזג אוויר חם ויבש המלבה את השריפות.

ביום שני פורסם דוח של מומחי אקלים שהזהירו כי העולם עומד בפני קטסטרופה אם לא יינקטו צעדים דחופים לבלימת ההתחממות הגלובלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully