וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון בלהבות: מאות פונו במעבורת מהאי אוויה הבוער

8.8.2021 / 8:54

הכבאים לא מצליחים להשתלט על השריפה הגדולה באי הסמוך לאתונה הבירה, ותושבים ותיירים הועלו על מעבורות שהביאו אותם לחוף מבטחים. "קיץ מסויט", אמר ראש הממשלה על השריפות המשתוללות ברחבי המדינה. בטורקיה, גשמים הביאו להקלה בכמה ממוקדי האש

בווידאו: תיעוד תושבים ותיירים חולצו במעבורת מהלהבות בשריפות הענק ביוון/מתוך טוויטר

השריפות ביוון המשיכו לבעור אתמול (שבת) זה היום החמישי ברציפות, ולהשמיד שטחים באי אוויה, השני בגודלו במדינה. מאות אנשים פונו במעבורות אל מול מראות אפוקליפטיים, והתושבים המקומיים הצטרפו לכבאים במאבקם בלהבות.

השריפה שהתלקחה ביום שלישי באי שממזרח לאתונה התפשטה במהירות לכמה חזיתות, תוך שהיא מכלה אלפי דונמים של יערות בתוליים בצפון ומאלצת פינוי של עשרות כפרים. "המצב קשה מאוד", אמר מושל מרכז יוון, פאניס ספנוס, לערוץ "סקאי". "החזית הצפונית חוצה את האי מהקצה אל הקצה".

שריפות יער פרצו בחלקים רבים ביוון, על רקע גל החום הכבד ביותר שפוקד את המדינה זה יותר מ-30 שנה, וראש הממשלה קיריאקוס מיצוטאקיס כינה זאת "קיץ מסויט". לדבריו, בראש סדר העדיפויות של ממשלתו עומדת קודם כל ההגנה על חיי אדם. הוא הוסיף כי הממשלה מתכננת לפצות את מי שנפגע מהשריפות ותייער מחדש את האזורים שנשרפו.

ביום שישי מת אדם באתונה, אחרי שנפצע מעמוד חשמל שקרס עליו, ולפחות תשעה אנשים נוספים נפצעו.

אנשים עולים על מעבורת היוצאת מהאי אוויה, יוון, 6 באוגוסט 2021. רויטרס
השמיים נצבעו אדום. מעבורת מפנה אנשים מהאי אוויה, שישי/רויטרס

החזיתות הבוערות ביותר הן באוויה ובפלופונז, כולל בארכדיה ובאולימפיה העתיקה, אתר המשחקים האולימפיים של ימי קדם. בפאתי אתונה, רוחות חזקות הביאו להתפשטות שריפה לתוך העיירה ת'רוקומידוניס, שתושביה נדרשו להתפנות מבתיהם. האש הותירה בתים וכלי רכב שרופים בין עצי אורן חרוכים, וענן עשן היתמר בשמי הבירה. "זה ממש רע", אמר ת'אנסיס קלודיס, תושב העיירה. "כל יוון נשרפת".

השריפה שלמרגלות הר פרינת'ה שמצפון לאתונה הובילה לפינוי אלפי תושבים מאז יום חמישי. היא דעכה בשעות אחר הצהריים אתמול, אבל הרוחות צפויות להתחזק ויש חשש כבד שהאש תתפרץ מחדש. "אנחנו לא יכולים להיות שאננים בשוב מצב", אמר סגן שר ההגנה האזרחית, ניקוס הארדליאס, במהלך תדרוך חירום. "אנחנו נלחמים בקרב קשה מאוד".

יער שנשרף באי אוויה, יוון, 7 באוגוסט 2021. רויטרס
"אנחנו נלחמים בקרב קשה מאוד". יער שרוף בסמוך לכפר לימני, באי אוויה/רויטרס

תושבים בפרברים הצפוניים של אתונה נאלצו לעזוב בחיפזון את בתיהם, עם מעט החפצים שהם היו יכולים לקחת. "העסק שלנו, הבית שלנו, כל הרכוש שלנו נמצא שם. אני מקווה שהם לא יישרפו", אמר יורגוס פפאיואנו, בן 26, כשהוא יושב במגרש חניה עם חברתו בעוד שהאפר נפל מהשמיים מלאי העשן.

כוחות צבא מסייעים לצוותי הכיבוי, ויוון קיבלה סיוע מכמה מדינות, כולל מקפריסין, מצרפת ומישראל. גרמניה אמרה כי היא שולחת כבאים וכבאיות שיגיעו בתוך כמה ימים.

טורקיה: הגשמים הביאו להקלה בשריפות

טורקיה השכנה נלחמת גם היא בשריפות יער הרסניות, שלפי הנשיא רג'פ טייפ ארדואן הן החמורות ביותר בתולדות המדינה. שמונה בני אדם נספו בשריפות שהחריבו את אתרי החוף הדרום-מערביים של טורקיה, השמידו עשרות אלפי דונמים ואילצו אלפי תושבים ותיירים לעזוב את בתיהם ובתי מלון.

חמש שריפות עדיין בערו אתמול, מספר נמוך יותר בהשוואה לימים קודמים. באתר הנופש הים תיכוני מנווגאט, שבו פרצו השריפות הראשונות לפני עשרה ימים, הצליחו הצוותים לכבות את מוקדי האש האחרונים בזכות גשמים שפקדו את האזור. מערבה משם, במחוז מוגלה שלחופי הים האגאי, ארבע שריפות עדיין השתוללו על רקע גל החום המתמשך והיבש. שריפה נוספת עדיין בוערת באיספרטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully