וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השריפות בדרום המדינה: הצפות כתוצאה מגשמים חריגים בצפון טורקיה

עודכן לאחרונה: 12.8.2021 / 0:08

מזג האוויר ההפכפך ממשיך להכות במדינה, עם פצועים ולכודים כתוצאה מהגשמים הכבדים שגרמו לקריסת גשר, הצפת תחנת כוח, חסימות כבישים ובתים רבים שנותקו מחשמל. ההצפות מגיעות בהמשך לשריפות בדרום המדינה בהן נספו 8 בני אדם, ובמקביל לפרסום דוח האקלים הפסימי של האו"ם

אחרי השריפות הקשות שפקדו את דרום-מערב טורקיה בשבועות האחרונים, ממשיך מזג האוויר ההפכפך להכות במדינה, הפעם עם הצפות שפגעו היום (רביעי) בצפון המדינה, שנגרמו כתוצאה מגשמים חריגים שהיכו באזור. כתוצאה מההצפות נפצעו 13 בני אדם מקריסת גשר ובתים רבים נותקו מחשמל בכפרים באזור.

במקביל לאזהרות על המשך הסופה, פונה בית חולים וכבישים רבים נחסמו במחוז סינופ. נהר בקסטמונו עלה על גדותיו, ותחנת כוח הידרואלקטרית הוצפה, תוך כדי מאמצים לאתר לכודים באזור.

ההצפות מגיעות ברקע דוח האקלים הקודר של האו"ם שפורסם השבוע, כשבמקביל שריפות רבות פרצו בטורקיה, יוון וארצות הברית.

שיטפונות בצפון טורקיה, 15 ביולי 2021. AP
מיד אחרי השריפות. שיטפונות בטורקיה/AP

צפון טורקיה חווה בעבר שיטפונות כתוצאה מגשמים כבדים בקיץ. בשנה שעברה נספו חמישה בני אדם בהצפות באזור.

בו זמנית, בדרום טורקיה, 208 שריפות פרצו מאז 28 ביולי, לפי לשכת הנשיאות של טורקיה. שמונה בני אדם נספו בשריפות ועשרות נוספים אושפזו בבבתי חולים באזורי החוף הדרומים המדינה.

בתחילת השבוע שעבר, האש התקרבה בצורה מעוררת דאגה לעבר תחנת כוח שלחופי הים האגאי, ושבה מאוחסנים אלפי טונות של פחם. הממשלה אמרה לאחר ההשתלטות על האש כי בדיקה ראשונית העלתה שלא נגרם נזק משמעותי ליחידות המרכזיות במפעל.

הממשלה של של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן מתמודדת עם לחץ גובר לאחר שהאופוזיציה הצביעה על דוח שהראה שנעשה שימוש רק בחלק קטן מהתקציב למניעת שריפות יער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully