וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיטפונות של פעם בדור": 42 הרוגים ועשרות נעדרים בגרמניה

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 17:19

גשמים כבדים במערב המדינה גרמו לקריסת בתים, ותושבים חולצו על ידי מסוקים. הצבא נשלח לעזור וראשי המפלגות קישרו את האסון, הכבד ביותר בגרמניה בשנים האחרונות, לשינויי האקלים: "קריאת השכמה נוספת". בבלגיה נהרגו לפחות 2 בני אדם, מזג אוויר סוער גם בהולנד וצרפת

בווידאו: שיטפונות במערב אירופה/צילום: רויטרס

לפחות 42 בני אדם נהרגו בגרמניה ועוד עשרות בני אדם נעדרים בעקבות גשמים עזים במערב אירופה שגרמו לנהרות לעלות על גדותיהם ולסחוף עמם בתים - כך אמרו היום (חמישי) הרשויות. בבלגיה השכנה נהרגו עוד שני בני אדם.

שמונה בני אדם נהרגו במחוז אוסקירכן מדרום לעיר בון. עוד ארבעה אנשים נהרגו וכ-70 נוספים מוגדרים נעדרים במחוז אברווילר, שבמדינת ריינלנד-פפאלץ, אחרי שנהר האהר הזורם לריין עלה על גדותיו והטביע שישה בתים. מאות חיילים מסייעים לשוטרים במאמצי החילוץ, כשהם משתמשים בטנקים לפינוי כבישים מסלעים ועצים שקרסו, בעוד שמסוקים חילצו תושבים הלכודים בגגות.

"זה אסון, יש מתים, נעדרים והרבה אנשים עוד בסכנה. כל שירותי החירום שלנו פועלים מסביב לשעון, מסכנים את חייהם", אמר מאלו דרייר, ראש ממשלת ריינלנד-פפאלץ. "אני שולח את תנחומיי לקורבנות אסון השיטפון הזה". כמה מהקורבנות מתו במקלטים מוצפים, בנוסף לשני כבאים שהיו מעורבים במאמצי החילוץ.

אישה צועדת בשיטפונות בגרוס-ורניך, גרמניה, 15 ביולי 2021. רויטרס
תושבים מחכים לחילוץ. אישה צועדת בשיטפון, היום/רויטרס
אזור מוצף בשולד, גרמניה, 15 ביולי 2021. רויטרס
"בחיים לא חוויתי כזה אסון שבו הנהר עולה על גדותיו בפרק זמן כל כך קצר"/רויטרס

בעקבות מזג האוויר החריג, המתואר כאירוע של פעם בדור, הופסקו שירותי הרכב, התחבורה והשיט מעל נהר הריין. השירות המטאורולוגי של גרמניה הזהיר מפני גשמים כבדים בדרום-מערב המדינה במהלך היום ועד מחר בערב.

"בחיים לא חוויתי כזה אסון שבו הנהר עולה על גדותיו בפרק זמן כל כך קצר", אמר אחד התושבים, בן 63, לערוץ SWR.

הקנצלרית אנגלה מרקל, המבקרת בארצות הברית לקראת סוף כהונתה אחרי הבחירות בספטמבר, אמרה כי היא "המומה" מהאסון. מועמד מפלגתה השמרנית, ארמין לאשיט, ביקר היום במוקד האסון, ואילו הירוקים, שמגיעים למקום השני בסקרים אחרי השמרנים, אמרו כי השיטפונות הם תוצאה של ההתחממות הגלובלית.

"זאת השפעה נוספת של אסון האקלים וזאת קריאת השכמה נוספת כדי שנבין: זה כבר כאן", אמרה קתרין גורינג-אקרדט, יו"ר הסיעה של המפלגה, לערוץ RTL/NTV.

הצפות בכביש ליד העיר קלן, גרמניה, 15 ביולי 2021. רויטרס
מכוניות נוסעות בכביש מוצף באזור קלן, היום/רויטרס

בבלגיה, כעשרה בתים התמוטטו בפפינסטר אחרי שנהר וסדרה הציף את העיירה שבמזרח המדינה. יותר מאלף בתים פונו מיושביהם, ובנוסף לשני הקורבנות, נערה בת 15 נעדרת. הגשמים הכבדים הובילו לשיבוש התחבורה הציבורית, ושירותי הרכבת המהירה לגרמניה בוטלו. התנועה על נהר המוז הושעתה אף היא, אחרי שנתיב השיט המרכזי עמד לעלות על גדותיו.

דרומה יותר, בהולנד, נהרות שוצפים גרמו נזקים לבתים רבים במחוז לימבורג וכמה בתי אבות פונו מדיירים. גשמים עזים פקדו גם את צרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully