וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן השיקה אפליקציית דייטים "אסלאמית" לעידוד נישואים

היישומון יהיה הפלטפורמה החוקית היחידה מסוגה ברפובליקה האסלאמית, שמטרתה להגן על "ערכי המשפחה" מפני השפעות זרות. כל משתמש יידרש לעבור "מבחן פסיכולוגי", ואחרי שתתקבל התאמה, יועצים ילוו את בני הזוג לאחר נישואיהם

זוג בבית קפה בטהראן, איראן, 1 ביולי 2021. GettyImages
המשטר רוצה לעודד את הילודה. זוג בבית קפה בטהראן, החודש/GettyImages

איראן השיקה אפליקציית דייטים "אסלאמית" על מנת לעודד נישואים בקרב אזרחיה הצעירים. לפי הטלוויזיה הממלכתית, האפליקציה "המדם" - בן לוויה בפרסית - תאפשר למשתמשים "לחפש ולבחור את בני הזוג שלהם".

מפקד משטרת הסייבר באיראן, קולונל עלי מוחמד רג'אבי, אמר כי אלו שירותי ההכרויות היחידים שמאושרים על ידי הרשויות מדינה. אף שאפליקציות דייטים אחרות פופולריות באיראן, רג'אבי הדגיש כי הן לא חוקיות. האתר של האפליקציה, שפותח על ידי מכון התרבות "תביאן" השייך לארגון התעמולה האסלאמי של איראן, טוען שהיא משתמשת ב"אינטיליגנציה מלאכותית" כדי למצוא התאמות "רק עבור רווקים המחפשים נישואים קבועים ובן זוג אחד".

ראש מכון "תביאן", קומיל חוג'סתה, אמר כי ערכי המשפחה נתונים לאיומים של כוחות מבחוץ. "המשפחה היא המטרה של השטן, והם (אויביה של איראן) מחפשים לכפות את הרעיונות שלהם", אמר. הוא הוסיף כי האפליקציה תעזור ליצור משפחות "בריאות".

המשתמשים יידרשו לאמת את הזהות שלהם ולעבור "מבחן פסיכולוגי" לפני שיוכלו לחפש התאמות. לאחר מכן, כשיש התאמה, האפליקציה "תציג את המשפחות יחד בנוכחות יועצים שילוו" את הזוג במשך ארבע שנים אחרי הנישואים.

באתר האפליקציה נכתב כי ההרשמה היא חינם מכיוון שיש לה "מודל הכנסות עצמאי", אך לא נמסרו פרטים נוספים.

גיל הנישואים עולה, שיעור הילודה יורד

השלטונות באיראן, כולל המנהיג העליון עלי חמינאי, הזהירו כמה פעמים מפני העלייה בגיל הנישואים במדינה והירידה בשיעורי הילודה.

במרץ, הפרלמנט העביר את חוק "גידול האוכלוסין והתמיכה במשפחות". הוא מחייב את הממשלה להציע תמריצים כספיים משמעותיים לטובת עידוד נישואים וילודה של יותר משני ילדים, תוך הגבלת הגישה לביצוע הפלות. החוק טרם אושר על יד מועצת שמורי החוקה המוודאת שיש הלימה בין החוקים העוברים בפרלמנט לחוק האסלאמי ולחוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully