וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האש לא נגמרת": שריפת ענק משתוללת בקליפורניה

"דיקסי", השריפה השלישית בגודלה בהיסטוריה של המדינה, החריבה שטחים נרחבים, בהם העיירה ההיסטורית גרינוויל. "השריפה לא הסתיימה", הזהיר השריף, שקרא לתושבים להישמע להוראות. הבצורת במערב ארה"ב, שקשורה לשינויי האקלים, הובילה לעונת שריפות חסרת תקדים בקליפורניה

בווידאו: שריפת ענק משתוללת בקליפורניה/צילום: רויטרס

שריפת ענק משתוללת בצפון מדינת קליפורניה בשבועות האחרונים הפכה אתמול (שישי) להיות השלישית בגודלה בהיסטוריה של המדינה והיא עוד צפויה להתפשט למרות מאמציהם של יותר מ-5,000 כבאים.

השריפה "דיקסי" פרצה ב-14 ביולי ומאז כילתה יותר מ-1,700 קמ"ר ברחבי קליפורניה, כולל את העיירה ההיסטורית גרינוויל שקמה בתקופת "הבהלה לזהב" במאה ה-19. האזור, כמו חלקים נרחבים אחרים במערב ארצות הברית, סובל מבצורת ארוכה שלפי המדענים קשורה לשינויי האקלים. היובש הותיר את האזור מועד לשריפות עזות וקטלניות.

"גרתי כל חיי בגרינוויל, לבי נשבר ממה שקרה כאן", אמר השריף של מחוז פלומאס, טוד ג'ונס, בתדרוך לכתבים ביום חמישי. "אלו שאיבדו את בתיהם ואת בתי העסק שלהם, החיים שלהם השתנו לנצח. כל מה שיש לי לומר הוא: אני מצטער", הוסיף השריף, שעוזר לתאם את המאבק בשריפה ההרסנית. לדבריו, מבני העץ בעיירה נשרפו לחלוטין וחלק ממבני האבן הפכו להריסות.

בתים שרופים בעיירה גרינוויל, קליפורניה, 7 באוגוסט 2021. רויטרס
"לבי נשבר ממה שקרה כאן". העיירה גרינוויל אחרי שנשרפה עד היסוד/רויטרס

טודס הוסיף כי לא ידוע על נפגעים מהשריפה נכון לעכשיו, אבל הדגיש כי על התושבים שנמצאים במסלולה להישמע להוראות הפינוי. "השריפה הזאת לא הסתיימה, אם ענן העשן הזה מתקרב אליכם, אתם צריכים להיערך . לאן שהרוח תנשוב, לשם השריפה האזת תלך", הזהיר.

גרינוויל כבר ידעה כמה שריפות הרסניות בעבר. רוב העיירה נחרבה בדליקה ב-1881, וכמה שריפות גדולות אחרות איימו על תושביה ב-140 השנה שחלפו עד היום.

"דיקסי", שהעשן המיתמר ממנה נצפה מהחלל, הפכה במהלך הלילה לגדולה יותר משריפת "בוטלג", שכילתה בחודש שעבר שטחים נרחבים במדינת אורגון. אלפי דונים במערב ארצות הברית עלו בלהבות במהלך השנה, תוצאה מדאיגה של התחממות כדור הארץ המשנה את תבניות מזג האוויר.

עד סוף החודש שעבר, השטח שנקף בקליפורניה היה גדול ב-250% בהשוואה ל-2020, שהייתה בעצמה שנת השריפות הקשה ביותר שפקדה את קליפורניה בהיסטוריה המודרנית. "דיקסי" מעלה זיכרונות כואבים משריפת "פרדייז" מ-2018, שהייתה הקטלנית ביותר אי-פעם בקילפורניה.

כבאי נאבק בשריפה "דיקסי" סמוך לעיירה גרינוויל, קליפורניה, ארצות הברית, 7 באוגוסט 2021. רויטרס
יותר מ-5,000 כבאים משתתפים בפעולות הכיבוי. שריפה בסמוך לגרינוויל/רויטרס
שריפת דיקסי בקליפורניה, ארצות הברית, 7 באוגוסט 2021. רויטרס
הבצורת הארוכה בקליפורניה יצרה את התנאים לשריפות הענק/רויטרס

קריסת קווי חשמל הציתו את האש, שהחריבה את העיירה פרדייז שבצפון קילפורניה וגבתה את חייהם של 86 בני אדם. PG&E, חברת החשמל הגדולה ביותר בקליפורניה, הואשמה באסון, וגם הפעם שמה נקשר לשריפה - ביום שבו דיקסי פרצה, עץ נפל על עמוד חשמל.

החברה הודיעה בסוף החודש שעבר כי היא תקבור 16 ק"מ של קווי חשמל בניסיון משמעותי למנוע מהציוד שלה להצית שריפות יער קטלניות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully