וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

54 מעלות ב"עמק המוות": גל חום ושריפות במערב ארה"ב

מזג אוויר קיצוני נרשם בקליפורניה ובמדינות נוספות באזור, שבועות ספורים אחרי גל החום הקטלני בצפון אמריקה. החום הכבד מלבה שריפות יער גדולות, ואלפים פונו מבתיהם. באורגון הוכרז מצב חירום. לפי מומחים לשינויי האקלים, יוני היה החודש החם בהיסטוריה של האזור

בווידאו: גל חום עם שריפות וטרמפרטורות קיצוניות במערב ארה"ב/צילום: רויטרס

גל חום קטלני פוקד את מערב ארצות הברית, ובאזורים רבים הטמפרטורות התקרבו לשבור שיא של כל הזמנים. ב"עמק המוות" בקליפורניה, אחד המקומות החמים בכדור הארץ, נרשמו אתמול (ראשון) שוב 54 מעלות, אחרי שבשבת הן כבר הגיעו ל-54.4. רוב התיירים באזור יצאו מהמכוניות שלהם רק כדי להצטלם עם מד-החום.

שירות מזג האוויר הלאומי פרסם אזהרות חום לרוב האזור, והוא הזהיר את התושבים שהטמפרטורות הגבוהות עלולות להיות מסוכנות לבריאות שלהם - במיוחד עבור ילדים קטנים ומבוגרים. גל החום, שהתפשט לרוב צפון-מערב ארצות הברית, מכביד על רשתות החשמל וליבה שריפות יער גדולות, כולל אחת בדרום מדינת אורגון המאיימת על 1,200 בתים ומבנים.

השריפה "בוטלג", שפרצה בשלישי, כילתה 580 קמ"ר ביער לאומי ובסמוך לו, ונכון לאתמול טרם הושגה שליטה על האש. רשויות הכיבוי אמרו כי 926 כבאים נאלצו לעבור לאזורים בטוחים בשל עוצמת הלהבות. הן בוערות לאורך נתיב של אספקת חשמל המחבר את הרשתות של אורגון וקליפורניה, ובמדינות חוששים מהפסקות חשמל באלפי בתים ועסקים.

שריפה במחוז דויל, קליפורניה, 10 ביולי 2021. AP
מזג האוויר הקיצוני ליבה שריפות יער גדולות. שריפה במחוז דויל, קליפורניה/AP

תושביהם של מאות בתים כבר נדרשו להתפנות והרשויות במחוז קלמת' הזהירו כי הן גם יבצעו מעצרים כדי למנוע מאנשים להיות באזורים הללו. תושבים נוספים קיבלו אזהרות ברמת בהילות נמוכה יותר. המושלת קייט בראון הכריזה על מצב חירום בשבוע שעבר.

שלט המזהיר מחום קיצוני בעמק המוות בקליפורניה, ארה"ב, 11 ביולי 2021. רויטרס
התיירים יצאו מהמכוניות רק כדי להצטלם עם מד-החום. "עמק המוות" בקליפורניה/רויטרס

החום הקיצוני בצפון ארצות הברית נרשם שבועות ספורים בלבד אחרי גל החום הקטלני שפקד את צפון אמריקה. זינוק במספר מקרי המוות נקשר לחום הכבד, שלפי מומחים באיחוד האירופי, היה חלק מחודש יוני החם ביותר שנמדד אי-פעם באזור. אף שקשה לקשור כל אירוע בודד להתחממות הגלובלית, מחקר של מומחים בתחום קבע כי החום הקיצוני בקנדה ובארצות הברית לא היה אפשרי לולא שינויי האקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully