וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפות ענק באורגון: שטח בגודל של לוס אנג'לס עלה באש

שריפת "בוטלג", מהגדולות במדינה שבמערב ארה"ב, ממשיכה להשתולל ויותר מ-2,000 כבאים מנסים להשתלט עליה. אלפי תושבים פונו מבתיהם, והלהבות מתודלקות בגלי החום והרוחות החזקות. "האש הזו היא אתגר אמיתי"

בווידאו: שריפות ענק באורגון/צילום: רויטרס

יותר מ-2,000 כבאים נאבקים בשריפת ענק במדינת אורגון שבארצות הברית, ואלפי תושבים פונו מבתיהם עם התקדמות שריפת "בוטלג", מהגדולות ביותר בהיסטוריה של אורגון. מאז שפרצה ב-6 ביולי, היא כבר כילתה שטח גדול יותר מזה של העיר לוס אנג'לס, או 1,214 קמ"ר. זאת אחת מ-80 שריפות גדולות המשתוללות ב-13 מדינות בארצות הברית, המלובות בגל חום וברוחות חזקות. מזג האוויר הזה נקשר על ידי מדענים לשינויי האקלים.

השריפה, שקיבלה את השם ממעיין סמוך, הרסה לפחות 160 בתים ומבנים. לפי הרשויות, הן הצליחו להשתלט על רבע מתחום האש. "אנחנו מנהלים פעולות כיבוי לאורך היום והלילה", אמר בכיר במערך הכבאות, ג'ו הסל, בהצהרה. "האש הזו היא אתגר אמיתי, אנחנו עומדים בפני קרב מתמשך בעתיד הקרוב".

סייד ביי, שביתו בעיירה בליי נהרס בשריפה, סיפר כי הוא צפה מרחוק בלהבות חורכות את העצים ומתקרבות למקום מגוריו. "זה היה אדום, כאילו שאנחנו במאדים", סיפר.

רויטרס

השריפה, שבוערת כ-480 ק"מ מדרום-מזרח לפורטלנד, עלולה להרוס עוד אלפי נכנסים נוספים עם המשך התפשטותה והרשויות הקימו מרכזי פינוי עבור התושבים בכמה ערים באורגון.

"היינו צריכים להיאבק על כל סנטימטר בערך, אבל אנחנו מתקדמים", אמר אתמול ג'ון פלניגאן, בכיר במערך המבצעים. הוא אמר כי העוצמה של האש דומה לשל סופת הוריקן, כשהיא עוקרת מהאדמה עצים. השריפה עזה עד כדי כך שהיא למעשה יצרה מערכת מזג אוויר משל עצמה, עם "ענני אש". ביום ראשון אמר פלניגן כי מזג האוויר החם והיבש יצר אוויר "לא יציב" המגביר את החום במהירות.

הטמפרטורות צפויות להיות גבוהות ב עד מהממוצע, והאזור סובל גם מבצורת שעלולה להחריף בימים הקרובים.

על פי מרכז בקרת השריפות הלאומי, שריפות יער כבר כילו בשנה שטח של יותר מ-4,850 קמ"ר ברחבי ארצות הברית, בעיקר במדינות החוף המערבי. המרכז מנה יותר מ-4,000 שריפות מאז תחילת 2021, כמעט פי שניים מסך כל השריפות בשנה שעברה. קצב השריפות מסמל על תחילתה של עונת שריפות קשה מהרגיל במערב ארצות הברית, במקביל לגל החום ההיסטורי שפקד את האזור בשבועות האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully