וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: ביידן סירב להצעת פוטין לקיים שיחות בשידור חי

עודכן לאחרונה: 22.3.2021 / 23:13

משרד החוץ של רוסיה אמר כי ארה"ב סירבה להצעה לקיים שיחה פומבית בין שני הנשיאים, במטרה להפיג את המתיחות אחרי שביידן כינה את פוטין "רוצח". "באשמת ארה"ב, פוספסה עוד הזדמנות לצאת מהמבוי הסתום", תקפו במוסקבה. ביידן אמר כי "בטוח שנדבר בשלב כלשהו"

בווידאו: פוטין עונה לביידן אחרי שכינה אותו רוצח - "מאחל לו בריאות"/צילום: רויטרס

משרד החוץ של רוסיה הודיע היום (שני) כי בוושינגטון דחו את הצעתו של הנשיא ולדימיר פוטין לקיים שיחת טלפון פומבית עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, במטרה להפיג את המתיחות בין הצדדים, על רקע הריאיון בו כינה ביידן את פוטין "רוצח".

"פוספסה עוד הזדמנות לצאת מהמבוי הסתום שהמדינות נכנסו אליו באשמת ארצות הברית", נמסר בהודעת משרד החוץ הרוסי. "האחריות לכך מוטלת על האמריקנים בלבד". דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר כי הצעתו של נשיא רוסיה לקיים את השיחה הפומבית נועדה כדי למנוע מדברי ביידן בריאיון ביום רביעי מלהעמיק את הקרע הקיים בין שתי המעצמות. כשנשאל ביידן ביום שישי לגבי שיחה בין השניים השיב כי הוא "בטוח שבשלב כלשהו נשוחח".

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, רוסיה, 10 במרץ 2011. AP
"האחריות למשבר מוטלת על האמריקנים בלבד". פוטין וביידן/AP

התגובה הראשונית של רוסיה לדברי ביידן היתה החזרת שגרירה מארצות הברית להתייעצויות דחופות במוסקבה על עתיד יחסיה עם וושינגטון. פוטין עצמו הגיב בחמישי על כך שנשיא ארצות הברית כינה אותו "רוצח" ואמר כי "אנשים נוטים לראות באחרים מה שהם רואים בעצמם". נשיא רוסיה אמר כי דבריו של ביידן משקפים את ההיסטוריה הבעייתית של ארצות הברית. הוא הזכיר את הפצצות האטומיות שהטילה על יפן בסוף מלחמת העולם השנייה, וכן את מעשי הטבח בילידים ואת העבדות. המורשת הכואבת הזו, לדבריו, עדיין משפיעה על המתרחש במדינה.

פוטין הוסיף כי מוסקבה תמשיך בשיתוף פעולה עם וושינגטון רק אם זה יסייע לה. ביידן מצידו הבטיח לנקוט קו תקיף יותר כלפי מוסקבה בהשוואה לקודמו בתפקיד דונלד טראמפ, שנמנע במהלך כהונתו מלהתעמת עם נשיא רוסיה, ואף התייחס אליו לא פעם בריאיונות באופן חיובי.

לפי דוח של המודיעין האמריקני שפורסם בשבוע שעבר נשיא רוסיה עומד מאחורי הניסיון של מוסקבה להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית לטובתו של טראמפ. לאחר פרסום הדוח, בממשל ביידן הזהירו כי בקרוב וושינגטון צפויה להטיל סנקציות על מוסקבה.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין משתתף בקונצרט במוסקבה לציון יום השנה לסיפוח חצי האי קרים 18 במרץ 2021. רויטרס
ארה"ב האשימה אותו בהתערבות בבחירות לנשיאות. פוטין/רויטרס

יחסי שתי המעצמות צנחו בשנים האחרונות לשפל חדש מאז סיום המלחמה הקרה, בין היתר בעקבות סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014, התערבויות במערכות בחירות, מתקפות סייבר ולאחרונה, מאסרו של מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני, שהורעל לטענתו בהוראת הקרמלין, טענה שרוסיה הכחישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully