וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין עונה לביידן אחרי שכינה אותו רוצח: "מאחל לו בריאות"

עודכן לאחרונה: 18.3.2021 / 20:45

נשיא רוסיה אמר בתגובה לדבריו של נשיא ארה"ב כי "אנשים נוטים לראות באחרים מה שהם רואים בעצמם". לדבריו, מוסקבה תמשיך בשיתוף פעולה עם וושינגטון רק אם זה יסייע לה. "יש לנו קוד גנטי אחר משלהם"

בווידאו: פוטין עונה לביידן אחרי שכינה אותו רוצח - "מאחל לו בריאות"/צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי הוא "מאחל בריאות" לנשיא ארצות הברית ג'ו לביידן, אחרי שהוא כינה אותו רוצח. לדבריו, "אנשים נוטים לראות באחרים מה שהם רואים בעצמם". בהתבטאות ראשונה של ביידן מאז פרסום הריאיון של ביידן אתמול, הוא אמר כי מוסקבה תמשיך בשיתוף פעולה עם וושינגטון רק אם זה יסייע לה. "יש לנו קוד גנטי אחר משלהם", אמר פוטין בשיחת וידאו שנערכה לרגל יום השנה לסיפוח חצי האי קרים.

פוטין אמר כי דבריו של ביידן משקפים את ההיסטוריה הבעייתית של ארצות הברית. הוא הזכיר את הפצצות האטומיות שהטילה על יפן בסוף מלחמת העולם השנייה, וכן את מעשי הטבח בילידים ואת העבדות. המורשת הכואבת הזו, לדבריו, עדיין משפיעה על המתרחש במדינה.

"אחרת מאיפה הגיעה תנועת Black Lives Matter?", תהה פוטין.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 18 במרץ 2021. רויטרס
לא מנתק את היחסים עם ארה"ב. פוטין, היום/רויטרס

אתמול בערב הודיעה רוסיה על החזרת את שגרירה מארצות הברית להתייעצויות דחופות במוסקבה על עתיד יחסיה עם וושינגטון, הקרמלין אמר היום כי דבריו של הנשיא הדמוקרטי "חסרי תקדים", ומראים בבירור שאין לו עניין לבנות יחסים וכי רוסיה "תיקח זאת בחשבון".

התגובה החריפה של מוסקבה הגיעה אחר שביידן גם אמר שלפוטין "אין נשמה", והבטיח שישלם מחיר על ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות אשתקד, דבר שהקרמלין מכחיש. דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, תיאר היום את דבריו של ביידן כ"רעים מאוד". הוא אמר בשיחת ועידה כי רוסיה תבחן את יחסיה עם וושינגטון.

במשרד החוץ של רוסיה הבהירו כי הם מצפים להסביר מוושינגטון על דבריו של ביידן, שהבטיח לנקוט קו תקיף יותר כלפי מוסקבה בהשוואה לקודמו בתפקיד דונלד טראמפ.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מקיים פגישות וירטואליות לציון יום סנט פטריק הקדוש, 18 במרץ 2021. רויטרס
מציג קו תקיף נגד רוסיה. ביידן בשיחת וידאו עם ראש ממשלת אירלנד, אתמול/רויטרס

סגן יו"ר הבית העליון של הפרלמנט, קונסטנטין קוסאצ'יוב, אמר היום כי רוסיה דורשת התנצלות והזהיר כי היא עשויה לנקום בוושינגטון אם לא תתקבל אחת כזאת. קוסאצ'יוב אמר כי דבריו של ביידן לא מקובלים, וכי הם בהכרח ישפיעו על היחסים הרעים ממילא בין המעצמות. הוא הוסיף כי בכך התפוגגה התקווה במוסקבה לשינוי המדיניות של ארצות הברית תחת ממשל אמריקני חדש.

לדבריו, החזרת השגריר למוסקבה היא הצעד הסביר היחיד שהיה אפשר לנקוט לאור הנסיבות. "אני חושד שזה לא יהיה הצעד האחרון לא שום הסבר או התנצלות מהצד האמריקני", כתב קוסאצ'יוב בפייסבוק. "למדינאי בדרגה כזו אסור להתבטא כך. הצהרה מסוג זה אינה מקובלת בשום פנים ואופן". הוא כינה זאת קו פרשת מים ביחסים בין המדינות.

אלכסיי נבלני בבית המשפט במוסקבה, רוסיה, 2 בפברואר 2021. רויטרס
כליאתו יצרה משבר חדש בין רוסיה למערב. נבלני בבית המשפט/רויטרס

ארצות הברית כבר הכריזה שהיא מגבשת סנקציות חדשות נגד רוסיה בשל ההתערבות בבחירות האחרונות, שלפי דוח המודיעין האמריקני נועדה לעזור לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ובשל מתקפת סייבר נרחבת שביצעה נגד מוסדות פדרליים וחברות פרטיות.

קשריה של רוסיה עם המערב, שהתדרדרו לשפל הגדול ביותר שלהם מאז המלחמה הקרה אחרי שרוסיה סיפחה את חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014, נקלעו למשבר מחודש בשל מאסרו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני. מדינות המערב קוראות לשחרורו והטילו סנקציות על בכירים ברוסיה. רוסיה האשימה אותן בהתערבות בלתי מקובלת בענייניה הפנימיים.

היום פרסם ארגון שבע המדינות המתועשות (G7) הצהרה מטעם שרי החוץ שלו, ובה הוגשה המחויבות שלהן ליישום הסנקציות שהוטלו על מוסקבה בעקבות סיפוח קרים.

"אנחנו מגנים פה-אחד את המשך הפעילויות של רוסיה לערעור הריבונות, השלמות הטריטוריאלית והעצמאות של אוקראינה", נמסר בהצהרה שפורסמה על ידי משרד החוץ של גרמניה, לציון יום השנה להשתלטות הרוסית על קרים. רוסיה הייתה חברה בארגון, אך הושעתה ממנו בעקבות הסיפוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully