וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה החזירה את השגריר מארה"ב: "דברי ביידן על פוטין חסרי תקדים"

עודכן לאחרונה: 18.3.2021 / 14:25

התגובה החריפה של מוסקבה הגיעה אחר שביידן גם אמר שלפוטין "אין נשמה", והבטיח שישלם מחיר על ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות אשתקד. הקרמלין: "ביידן לא רוצה לבנות יחסים, ניקח זאת בחשבון"

בווידאו: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מציג את מדיניות החוץ שלו/צילום: רויטרס

רוסיה החזירה את שגרירה מארצות הברית להתייעצויות דחופות במוסקבה על עתיד יחסיה עם וושינגטון, אחרי שהנשיא ג'ו ביידן אמר כי הוא חושב שהנשיא לדימיר פוטין הוא "רוצח". הקרמלין אמר היום (חמישי) כי דבריו של הנשיא הדמוקרטי "חסרי תקדים", ומראים בבירור שאין לו עניין לבנות יחסים וכי רוסיה "תיקח זאת בחשבון".

התגובה החריפה של מוסקבה הגיעה אחר שביידן גם אמר שלפוטין "אין נשמה", והבטיח שישלם מחיר על ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות אשתקד, דבר שהקרמלין מכחיש. דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, תיאר היום את דבריו של ביידן כ"רעים מאוד". הוא אמר בשיחת ועידה כי רוסיה תבחן את יחסיה עם וושינגטון.

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, רוסיה, 10 במרץ 2011. AP
"אין לו נשמה". ביידן ופוטין במוסקבה, 2010/AP

סגן יו"ר הבית העליון של הפרלמנט, קונסטנטין קוסאצ'יוב, אמר היום כי רוסיה דורשת התנצלות והזהיר כי היא עשויה לנקום בוושינגטון אם לא תתקבל אחת כזאת. קוסאצ'יוב אמר כי דבריו של ביידן לא מקובלים, וכי הם בהכרח ישפיעו על היחסים הרעים ממילא בין המעצמות. הוא הוסיף כי בכך התפוגגה התקווה במוסקבה לשינוי המדיניות של ארצות הברית תחת ממשל אמריקני חדש.

לדבריו, החזרת השגריר למוסקבה היא הצעד הסביר היחיד שהיה אפשר לנקוט לאור הנסיבות. "אני חושד שזה לא יהיה הצעד האחרון לא שום הסבר או התנצלות מהצד האמריקני", כתב קוסאצ'יוב בפייסבוק. "למדינאי בדרגה כזו אסור להתבטא כך. הצהרה מסוג זה אינה מקובלת בשום פנים ואופן". הוא כינה זאת קו פרשת מים ביחסים בין המדינות.

ארטור צ'ילינגרוב, חבר בבית התחתון של הפרלמנה, קרא ל"תגובה קשה" נגד ארצות הברית.

קשריה של רוסיה עם המערב, שהתדרדרו לשפל הגדול ביותר שלהם מאז המלחמה הקרה אחרי שרוסיה סיפחה את חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014, נקלעו למשבר מחודש בשל מאסרו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני. מדינות המערב קוראות לשחרורו והטילו סנקציות על בכירים ברוסיה. רוסיה האשימה אותן בהתערבות בלתי מקובלת בענייניה הפנימיים.

ארצות הברית כבר הכריזה שהיא מגבשת סנקציות חדשות נגד רוסיה בשל ההתערבות בבחירות האחרונות, שלפי דוח המודיעין האמריקני נועדה לעזור לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ובשל מתקפת סייבר נרחבת שביצעה נגד מוסדות פדרליים וחברות פרטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully