וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין האמריקני: פוטין פעל להשפעה בבחירות לטובת טראמפ

16.3.2021 / 23:39

דוח של קהילת המודיעין מאשים את רוסיה בהתערבות נוספת בבחירות לנשיאות, הפעם נגד ביידן, וקשר את הקרמלין לכמה מקורבי טראמפ. איראן השקיעה מאמצים נגד טראמפ, בעוד שסין לא התערבה. עם זאת, אף אחת מהן לא הצליחה לשנות את התוצאות. דיווח: סנקציות על מוסקבה בשבוע הבא

בווידאו: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מציג את מדיניות החוץ שלו/צילום: רויטרס

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, עומד מאחורי הניסיון של מוסקבה להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית לטובתו של דונלד טראמפ - כך לפי דוח המודיעין האמריקני שפורסם היום (שלישי) וקושר את הקרמלין לבעלי בריתו של הנשיא הרפובליקני לשעבר. לפי דיווח ברשת CNN, וושינגטון צפויה להטיל סנקציות על מוסקבה כבר בשבוע הבא.

הדוח , שאורכו 15 עמודים, פורסם על ידי לשכת ראש המודיעין הלאומי. מחבריו העריכו כי הנהגת רוסיה "העדיפה שהנשיא לשעבר טראמפ ינצח מחדש בבחירות על אף שהם תפסו חלק מהמדיניות של הממשל כאנטי-רוסית. יש לנו ביטחון רב בהערכה הזאת".

הדוח ציין גם את איראן בתור מי שניסתה להשפיע על התוצאות לרעתו של טראמפ, שפרש מהסכם הגרעין והטיל עליה סנקציות מחודשות, באמצעות "קמפיין השפעה רב-כיווני" אולם מבלי לקדם ישירות את יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן.

גורמי המודיעין אף סתרו את טענותיו של הנשיא לשעבר ולפיהן סין ניסתה לעזור לביידן. לפי הדוח, בייג'ינג לא הייתה מעורבת ישירות במאמצים להשפיע על תוצאות הבחירות לנשיאות ב-3 בנובמבר משום שהיא לא חשבה שאף מועמד שווה את הסיכון, מאחר שהיא מחפשת יציבות ביחסים עם ארצות הברית.

בנוסף לרוסיה ולאיראן, הדוח ציין את קובה, ונצואלה וחיזבאללה כמי שניסו להשפיע על הבחירות, אף שהן עשו זאת בהיקף קטן מאלו של רוסיה ושל איראן.

המודיעין האמריקני הדגיש כי אותן מדינות עוינות לא הצליחו לשנות את מספר הקולות או את התוצאות במרוץ היצרי בין ביידן לטראמפ.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה עם ראש סוכנות החלל הרוסית במוסקבה, 20 בפברואר 2021. רויטרס
אישר או פיקח על המבצע. פוטין/רויטרס

דוח המודיעין האמריקני מחזק את הטענות נגד כמה ממקורבי טראמפ על כך שהם שיחקו לידיים של מוסקבה בעת שהדהדו תיאוריות קונספירציה נגד ביידן, שהופצו על ידי גורמים אוקראניים המקורבים לקרמלין. זאת בנוסף לקמפיין דיסאינפורמציה לערעור הביטחון בהליך הבחירות בכללותו.

עוד נכתב כי כמה אנשים הקשורים למודיעין הרוסי אף קידמו נרטיבים שליליים לכלי תקשורת, גורמים בכירים רשמים ובעלי בריתו של טראמפ. הדוח לא הזכיר ישירות במי מדובר, אלא רמז לרודי ג'וליאני, עורך דינו של הנשיא לשעבר. ג'וליאני נפגש עם חבר הפרלמנט האוקראיני הפרו-רוסי אנדיי דרקאץ' ב-2019, ולפי הדוח, תנועותיו של האחרון היו תחת מעקב, אם לא בהנחיית, פוטין.

גם לאחר הבחירות ב-2016 הגיעו סוכנויות המודיעין של ארצות הברית למסקנה ולפיה פוטין התערב בבחירות כדי שטראמפ ינצח, אולם האחרון דוחה זאת עד היום ומכנה זאת ציד מכשפות נגדו. הוא אף טען לזיופים נגדו בבחירות האחרונות וסירב להכיר בניצחון של ביידן.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והמועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן, בעימות הראשון במהלך הבחירות לנשיאות. 30 בספטמבר 2020. רויטרס, רויטרס
המעצמות הזרות לטשו עיניים לבחירות. ביידן וטראמפ בעימות נשיאותי, בשנה שעברה/רויטרס, רויטרס

ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 נחקרה על ידי התובע המיוחד רוברט מולר, שקבע כי רוסיה פעלה לחיזוק המועמדות של טראמפ עם קמפיין תעמולה נגד יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. הוא מצא התקשרויות נרחבות בין הקמפיין של טראמפ לבין רוסיה, אך לא הצליח למצוא ראיות לקשירת קשר בין הצדדים.

בנוסף לכך, בזמן שהיה נשיא, החליט בית הנבחרים שבשליטת הדמוקרטים להעמיד את טראמפ להדחה בעקבות שיחה שניהל עם נשיא אוקראינה ובה ביקש ממנו למצוא חומרים מכפישים נגד ביידן ובנו האנטר. הסנאט, שבשליטת הרפובליקנים, זיכה את טראמפ בסופו של דבר, בראשון משני משפטי הדחה שהתנהלו נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully