וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי יטיל סנקציות על ארבעה מקורבים לפוטין בשל כליאת נבלני

22.2.2021 / 18:42

שרי החוץ הסכימו להעניש גורמים בכירים האחראים לחקירה ולמעצר של מנהיג האופוזיציה, אך בחרו שלא ללכת רחוק יותר ולפגוע באנשי עסקים המקושרים לנשיא. העיצומים אמורים להיכנס לתוקף בחודש הבא. רוסיה בתגובה: הסנקציות "בלתי חוקיות"

בווידאו:לאוניד וולקוב, בעל בריתו של נבלני, על האפשרות לסנקציות של האיחוד האירופי/צילום: רויטרס

שרי החוץ של האיחוד האירופי הסכימו היום (שני) להטיל סנקציות על ארבעה גורמים בכירים ברוסיה, הקרובים לנשיא ולדימיר פוטין, בשל כליאתו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני - כך אמרו שלושה דיפלומטים בגוש. עם זאת, זהו צעד סמלי בעיקרו שאינו הולך רחוק כפי שרצו תומכיו של נבלני. הסנקציות אמורות להיכנס לתוקף באופן רשמי בחודש הבא, אחרי שצרפת, גרמניה, פולין והמדינות הבלטיות הפצירו בגוש שבו חברות 27 מדינות לשלוח מסר לפוטין, ולפיו יש לאפשר את קיומן של הפגנות ברוסיה.

נבלני נעצר אחרי ששב למוסקבה בחודש שעבר מגרמניה, שם הוא החלים מהרעלתו הקשה. מדינות המערב קבעו כי הוא נפגע מגז עצבים בעת שסייר באזור סיביר, ומעצרו הצית הפגנות ברחבי רוסיה. בפגישה היום לא הועלו שמות הגורמים הבכירים שייענשו בסנקציות, אבל דיפלומט אחד אמר כי אחד מהם יהיה אלכסנדר בסטריקן, שעומד בראש ועדת החקירות של רוסיה, האחראית על ניהול תיקים משמעותיים, ומדווחת ישירות לפוטין. הוא כבר נתון לסנקציות בריטיות בשל הפרות זכויות אדם.

אלכסיי נבלני, בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 16 בפברואר 2021. רויטרס
מעצרו הצית הפגנות ברחבי רוסיה. נבלני בבית המשפט, החודש/רויטרס

הבכיר השני שצפוי להיענש הוא איגור קרסנוב, התובע הכללי שמונה לתפקיד בשנה שעברה ונתפס כמי שיעניק לפוטין השפעה רבה גם אחרי תום כהונתו ב-2024. השלישי ברשימה הוא ויקטור זולוטוב, ראש המשמר הלאומי של רוסיה, שאיים באלימות על נבלני עוד בספטמבר 2018. הרביעי הוא אלכסנדר קלשניקוב, ראש שירות בתי הסוהר הפדרלי.

שר החוץ הרוסי הגיב הערב לסנקציות האירופאיות החדשות, וכינה אותן "בלתי חוקיות", כמו גם "סיבה לאכזבה במוסקבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully